Laserpointer zielig?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door loek »

Ja da's ook herkenbaar Adriana.

Ik ben er geloof ik uit na lasersessie nr 3 ;-) Ik vind het voor Muis niet zielig meer. Voor Diesel nog steeds een beetje. Die houd gewoon van wat resultaat op z'n tijd. (en dat is er dus evt. een beetje zielig aan achtpuntzes....tenminste ik beweer dus voor de duidelijkheid niet stellig dat het zielig is he. Ik vraag het me gewoon een beetje af)

Normaal is Diesel hier altijd 'haantje de voorste' als het op spelen aankomt. Muis slaat braaf maar op haar manier vol overgave tegen een touwtje en vroeg of laat komt lomperik Diesel er dan aan sprinten en gooit zich volop in de strijd waardoor Muisje maar een stapje terug doet, letterlijk en figuurlijk.

Maar het laserlampje is echt 'muis haar ding'. En daarom ben ik er toch wel erg blij mee. Muis heeft nog nooit zoveel bewogen, en ze blijft het leuk vinden ondanks dat ze het niet pakken krijgt. Diesel die voelt zich een beetje in het ootje genomen volgens mij en laat dardoor Muis steeds een hele lange tijd lekker haar gang gaan. Zo nu en dan heeft Diesel even zoiets van: 'en nu zal ik dat rode puntje voor eens en voor altijd eens komen vermoorden' Maar dat lukt dan niet...en dan haakt hij weer af. En kan Muis weer lekker doorspelen.
Ideaal dus! Ik ga na het 'laseren' gewoon weer effe met het touwtje rennen voor Diesel en dan zijn we allemaal weer blij.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Kattenbella »

Adriana , dat is wel een goeie tip. Ik heb ook een laserlampje, kunnen ze die speelrail ontdekken. Die hant nu over een stoel omdat ze het steeds doopten :icon_shifty:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Umimeis »

achtpuntzes schreef:hoe kan een laserpointer nou zielig zijn?

mijn poezen vinden het helemaal te gek. en ze weten goed waar het bewegende rode puntje vandaan komt: van mij dus. ik heb de laserpointer op een vaste plek liggen en als ik dat ding ook maar pak staan ze al klaar omdat ze weten wat er gaat komen.

mijn poezen maken wel klikkende en klakkende geluidjes bij de jacht op het laserlampje. dat geluid maken ze ook als ze een vogeltje zien op het balkon, dat is een teken dat ze iets interresants zien waar ze niet bijkunnen.

ik ben er wel erg voorzichtig mee, ik heb namenlijk een iets te zware laserpointer en ik moet er niet aan denken dat ik ze in de ogen schijn. dat is dus wel zielig.
Ja, Sam is er inmiddels ook achter dat ik dat ben waar dat rode puntje vandaan komt. Laatst wo hij zelfs die lasermuis uit m'n handen meppen hihi
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Kiwi »

Voor de mensen die op een zonnige dag de rode laserpunt niet meer zien: probeer eens een groene laser!
Ik heb een rode voor s'avonds en een groene voor overdag. Ze zijn wel iets duurder en absoluut niet bij een dierenwinkel te vinden...maar ze kunnen qua mW (sterkte) net zo onschuldig zijn.

Ik heb er meerdere..en ik kan vertellen dat 0.5mW al gevaarlijk is om in de ogen te schijnen, maar deze zijn behoorlijk onschuldig in de handen van een volwassen persoon en leuk voor de kat. Ik heb er ook 1 van 20mW..en daar moet je echt mee uitkijken. Niet te sterk om dingen door te branden, maar daar is zelfs een reflectie in glas/laminaat pijnlijk voor je ogen.

Je kunt ze echt overal kopen, en bij 90% van de winkels is het ook ruim goedkoper dan bij de dierenwinkel. Let gewoon op het labeltje (zit er verplicht op) dat je niet meer dan 5mW neemt!
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Adriana »

hihi, binnenkort kunnen jullie dus ook met twee lasermuizen Tama onder Kiiri door laten lopen!
hier is dat een groot succes en Enzo begint te begrijpen wat er gebeurt,
Mo is iedere keer nog steeds verbaasd: jij hier? jij was toch daar?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Kiwi »

Kiiri? :lol:

Tama leek ons al redelijk fel op de laserpointer, maar is vooral van het besluipen.
Kiiro draait gewoon volledig door..ik zal nog wel eens een filmpje posten :lol:

[edit] dit gaat klinken alsof we ons niet goed ingelezen hebben..maar zijn bengalen dan ZO GROOT? Ik weet dat brit Tama met haar 3kg vrij compact vormgegeven is, maar voor de vrouwelijke bengaal staat ook 3kg..dus ik hoop niet dat ze een keer zo groot als Tama wordt. Geen ramp hoor, maar Tama leek al zo dik..en nu helemaal :edance:
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Meowth »

Kiwi schreef: Je kunt ze echt overal kopen, en bij 90% van de winkels is het ook ruim goedkoper dan bij de dierenwinkel. Let gewoon op het labeltje (zit er verplicht op) dat je niet meer dan 5mW neemt!
haha ja heb je inderdaad gelijk in, of mooi uit china laten overkomen, kost je 0,80 ofzo :roll:
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Kiwi »

Ik heb zo'n el-cheapo dingetje..en die begon met roesten toen ik er alleen naar keek. Daarna begon alle verf eraf te vallen..etc etc. Hij werkt trouwens nog wel. :lol:

Ze zijn er ook genoeg te vinden op marktplaats. Ik had geluk mijn (veel duurdere) groene laserpointer te kunnen kopen voor 6 euro. De niet zo snuggere verkoper heeft hem in een pakketje verzonden (a 6.75 euro) :lol:
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Meowth »

Wel veiliger via pakketpost, maar beetje nutteloos voor die prijs inderdaad.
Groene laserpointers zijn niet zo ontzettend goedkoop te krijgen. Dan is 6 (of 12,75) een logischere prijs inderdaad hihi.
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Kiwi »

Nee je begrijpt hem volgens mij verkeerd. Ik heb in totaal maar 6 euro betaald. Hij heeft dus verlies gemaakt met zijn verkoop :lol:

Qua gebruik is het ook aan te raden een pen model te nemen, daar gaan AA of AAA batterijen in, die zijn wat minder lastig te krijgen dan de knoopcelletjes uit de compacte (goedkope) rode lasers.

Ik spot trouwens net een violet-laser voor 18euro...ff over na denken :lol:

Oh volgens mij ben ik behoorlijk offtopic...eemh: ik vind laserpointers dus NIET zielig voor de katten. Zolang het met mate gedaan wordt & voorzichtig. En natuurlijk afwisselen met speeltjes die ze wél kunnen grijpen.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Ragdoll
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 aug 2010 18:00

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Ragdoll »

ik weet niet of het zielig is voor de katten...

wat ik wel weet is dat onze twee katten de lasermuis en het laserlampje helemaal geweldig vinden... als we hier de la open doen waar het lamje en de lasermuis in liggen... staan ze reuze snel naast ons en kijken ze ons aan zo van... kom maar op :lol:

en ik denk als je het op de juiste manier gebruikt (niet in de ogen schijnen) en niet te veel achter elkaar dat het dan geen kwaad kan... maar goed dat is mijn mening...
Gebruikersavatar
maxkranen1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2010 11:43

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door maxkranen1 »

Ik heb zelf dus ook zo'n laserpointer. Eigenlijk nooit over nagedacht dat het zielig voor ze is, maar nu ik er toch over heb nagedacht... Ik vind het nog steeds niet zielig .. :P
Izzy (3), Spikey (4)
LolaMuffin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:51

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door LolaMuffin »

Wat bij mij het ideale speeltje is, is een hengel met een lang elastiek eraan met een muis.
De muis kan je zo heel makkelijk en snel bewegen.
Deze kan je zo ook goed laten springen van de vloer op de bank en/of op de krabpaal.
Ze worden hier helemaal dol van.
En je kan ze de muis ook regelmatig laten vangen, al hoef ik daar meestal geen moeite voor te doen, ze vangen de muis meestal wel door hun snelheid.
Maar ga ook een keer een laserpointer proberen denk ik.
Lijkt me dat afwisseling wel goed voor ze is, ben benieuwd hoe ze er op reageren.
Gebruikersavatar
maxkranen1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2010 11:43

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door maxkranen1 »

Zon hengel hebben wij ook, is echt leuk!!
Izzy (3), Spikey (4)
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Rocis »

Voor 2 van mijn katten is de laserpointer gewoon een leuk speeltje en als het puntje verdwijnt dan gaan ze wat anders doen, maar voor ééntje is het wel degelijk " zielig".
Ozzy geeft nl niet op. Oz is super fanatiek, is er zo een die alles in zijn baan wegmaait om de punt te pakken te krijgen en buiten adem toch doorgaat. Als je stopt is hij een uur later nog aan het zoeken en dat op alle plekken waar je ermee geweest bent :shock: . In zijn geval werkt het dus erg frustrerend en doen we het dan ook niet meer. We gebruiken het alleen nog in een noodgeval. Als meneer niet binnen wil komen (zeldzaamheid en meestal op een mooie zwoele avond) dan zetten we de punt ergens in de bosjes en dan komt hij er achteraan zo naar binnen :grin: Als je een armband of horloge draagt en de zon schijnt er op zodat het op plafond spiegelt wordt hij ook helemaal gek en geeft niet op. Bij hem probeer ik dat dus altijd te voorkomen. Het ligt dus ook een beetje aan de kat zelf of een laiserpointer een geschikt speeltje is.

Een hengel etc. is geen probleem, ook al leeft de prooi niet, ze krijgen het uiteindelijk wel te pakken, dus minder frustrerend.

ik heb bewust naar dit topic gezocht, omdat de laiserpointer veel wordt aangeraden en vaak terecht, maar wilde deze opmerking toch graag neer zetten ;-)

grtz
Cis
Laatst gewijzigd door Rocis op 21 sep 2010 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Plaats reactie