Thx voor jullie steun. We zijn inmiddels naar de DA geweest. Ik had onverwacht de middag vrij dus ik belde of het hem beter uitkwam dat we eerder kwamen en hij zei ja als je binnen 10 min hier staat, dus wij gauw alles bij elkaar pakken en Lynn in de reiskoffer proberen te doen... lukte dus voor geen meter

We hebben er wel 40 min. over gedaan, ondertussen nog een keer gebeld dat we wat later kwamen. Enige dat hij zei was probeer dr maar er in te doen en ik hoop dat het geen half uur meer gaat duren

naja... Ze werd steeds banger en kon haar niet eens meer optillen, allemaal krassen in mn handen en halen in m'n kleding, maar goed.. das niet belangrijk. uiteindelijk hebben we haar er toch in gekregen, het koste wat bloed en tranen (ik kon er echt niet tegen om haar zo bang te zien

wat het natuurlijk ook weer niet echt makkelijker maakte...) maar uiteindelijk dus naar de DA.
Had alles opgeschreven en hoe vaak en wat ze had overgegeven, maar hij keek er niet echt naar. Ik moest het maar gewoon vertellen, maar dat vind ik lastig omdat ik dan alles door elkaar vertel en dingen vergeet

, zucht. In ieder geval... dit is wat hij zei:
Het overgeven
Ze heeft zeer waarschijnlijk "voernijd", ze is dus inderdaad bang dat we (of een andere kat) het weer afpakken dus ze eet het zo snel mogelijk op. Waarschijnlijk door de manier van voeren van vroeger, of haar zwerversbestaan, of iets anders dat ze mogelijk heeft meegemaakt.
We moeten haar in nog kleinere porties voeren en meer verspreid over de dag. Het was dus geen goed idee van mij om haar ''aan te leren'' om het zelf te doen door haar alles in 1x te geven

. Ze eet na 2 weken ook nog steeds alles in 1x op, dus waarschijnlijk gaat ze dat gewoon nooit leren. We zijn nu druk op zoek naar een goede voederautomaat, die wilden we sowieso al kopen dus dat is geen probleem. Maar maandag moet ik weer werken, dus het wordt wel een beetje lastig totdat we dat ding hebben... De DA zei dat we het echt over 10x ofzo moeten verdelen, maar dat lijkt mij nogal extreem. Zeker omdat het meestal gewoon wel goed gaat, terwijl ze nu maar 2x per dag eten krijgt. Dus met 4x moet het ook wel lukken denk ik...
Ook zei hij dat natvoer overbodig is, en dat er veel conserveringsmiddelen in zitten en dat ze daar misschien last van heeft. Maar omdat ze niet elke dag overgeeft denkt hij toch niet dat ze ergens allergisch voor is. Volgens hem zit in droogvoer alles wat ze nodig heeft en is natvoer alleen verwennerij dus als ze het blijft overgeven, dat ze ook wel zonder natvoer kan... dat verbaasde me dus want iedereen zegt dat dat noodzakelijk is ivm vocht.
Maar goed, eerst maar eens de brokjes verdelen over de dag en kijken of ze dan 's avonds het natvoer binnen kan houden. Dan zit er in ieder geval een stuk minder tijd tussen de brokjes en het natvoer (nu zit er 12 uur tussen), waardoor ze waarschijnlijk minder snel eet.
Het kuchen
Heeft waarschijnlijk ook met het te snel eten te maken. Ook met haarballen, hij heeft me aangeraden om een paar keer per week wat pasta te geven en dat gewoon altijd blijven doen. Hij hoorde en voelde niks vreemds aan haar keel en luchtwegen, dus gelukkig geen infectie of iets. Ik heb hem ook een filmpje laten zien wat ik een paar dagen geleden had gemaakt

Het kon ook liggen aan ander soort stof en lucht in huis omdat ze nog maar 2 mnd bij ons is en haar immuunsysteem daar aan moet wennen. Idem met oogje.
Geïrriteerd oogje
Was niks aan te zien, is ook zeker geen infectie omdat het alleen maar af en toe is. Hij denkt gewoon een haartje, stof of irritatie zoals wij dat ook wel eens hebben
Vlooien
Het lukte mij bijna niet om de vorige keer die druppels in haar nek te doen, dus ik heb het pipetje meegenomen (het moest toevallig toch vandaag gebeuren) en gevraagd of hij wou voordoen hoe we het zelf moeten doen. Dus dat is ook weer gebeurd. Hij heeft nog met een kammetje gekeken en ze had geen vlooien voor zover hij kon zien, dus dat is ook goed nieuws!
Angstig gedrag
Hij denkt niet dat ze iets onder de leden heeft. Het kan zijn dat ze zich gewoon niet zo lekker voelt, het steeds overgeven is natuurlijk niet fijn voor haar (moet je voorstellen dat je zelf zo vaak overgeeft

).
Verder heeft hij haar volledig onderzocht en ook temperatuur gemeten, wat ze gewoon toe liet!

Ze was zelfs met haar staart aan het zwaaien, dus die DA: oeww, volgens mij vind het ze het lekker!

Maar alles was verder normaal, dus hij vond bloedonderzoek ook (nog) niet nodig. Als het overgeven erger wordt wil hij dat wel doen. Maar zolang het niet elke dag is, is het dus vrij zeker dat het voernijd is.
Kortom.. niks wat we nog niet wisten, enkel geruststelling. Maar ik ben wel echt blij dat we zijn gegaan! En opgelucht!

Phew... Ondanks alle stress en gedoe. Het geld en de moeite maakt me echt niets uit, ik vind het gewoon zielig voor Lynn dat ik dat haar heb ''aangedaan'' en haar die stress heb bezorgd, terwijl er niks aan de hand blijkt te zijn.. maar goed, dat weet je natuurlijk nooit.
Zo, lang verhaal maar is voor mezelf ook wel fijn om het even op een rijtje te hebben, haha

Ik ben in ieder geval heel erg blij en opgelucht dat ze over het algemeen gewoon gezond is!

Dus alleen vaker voeren en dan gaat het hopelijk allemaal goed!
*happy!*