Het plan is om in het voorjaar een kat (of kitten) te nemen. Op dat moment ben ik bezig met het schrijven van mijn scriptie en ben ik dus veel thuis. Daarna is het zomervakantie, dus ook veel thuis. Vervolgens ga ik op zoek naar werk en hoewel ik waarschijnlijk maar 20 uur ga werken, lijkt dat me wel een overgang voor de kat. Gaat dat problemen opleveren? Of is het juist fijn dat ik in het begin veel thuis ben en daarna wat minder?
Ik woon in een studentenflat en ik heb van anderen gehoord dat zij bij het asiel niet serieus genomen werden en dat ze geen kat mee kregen. Ik ben enigszins bang dat dat mij ook gaat overkomen, aangezien ik er heel jong uitzie (ben 22) en ik in een appartement van 30m2 woon (wel een enorme gezamelijke ruimte voor de deur, waar de kat in mijn bijzijn ook zijn dolle uurtje kan hebben). Toch denk ik dat een kat het best goed zou hebben bij mij, omdat ik zoveel thuis ben. Ik sta ook open voor een oude kat of een kat met een handicap. Hoe zorg ik ervoor dat ik serieus genomen word?