Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door Tember »

Ik wéét dat er geesten (of hoe je het wilt noemen) zijn en ik vermoed ook dat Erwin ze kan zien. Ik zal verder niet offtopic gaan over het feit waarom ik het weet. Erwin wordt soms vanuit het niets wild - schrikt op en kijkt met grote ogen en een dikke staart in het niets. Omdat ik weet dat ze er zijn en ik denk dat katten een soort zesde zintuig hebben, geloof ik best wel dat Erwin het één en ander kan zien wat ik dan niet zie. Ik vind het ook niet eng, tenzij Erwin recht naast me staart. Het valt me wel op dat Dennis dit niet tot heel zelden heeft.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door Ilone »

Nou, dat is dus precies wat Muka deed!
Konden katten maar mensentaal...zou een stuk makkelijker zijn :-P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door Umimeis »

Tja.....helaas zal dit voor ons een raadsel blijven inderdaad.....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door Rowena »

Luna zit ook vaak heel raar naar een bepaald punt te staren. En soms rent ze dan ineens keihard weg.. Ik vind het echt doodeng als ze dat doet.. Ik gelloof ook wel dat katten een soort zesde zintuig hebben.. alleen moet ik er echt niks van hebben hoor! Ben echt een watje op dat gebied :roll:..
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door Naatje85 »

Ik geloof het ook wel.
moet je onze mika hebben haha die is niet bang ofzo maar die staat ineens tegen een muur aan te kletsen en nee dat zijn geen beestjes want die overleven het niet bij hem.
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door Flo_o »

Dafpoetser schreef:Blij en opgewekt staat ie dan met een slaperig hoofd ons te verwelkomen...want meneer heeft natuurlijk uren daarvoor in zijn mand liggen maffen...hahahahahaRob.
Haha, same here, echt super grappig! Alleen komt Lynn ons niet begroeten maar kijkt ze chagrijnig zo van: ehh... huh.. je hebt me wakker gemaakt.. *gaap* en loopt daarna een beetje wiebelig richting etensbak :lol:
julie en micha schreef:het kan toch niet dat er na de dood helemaal niets meer is? waarom werd luna anders bang voor de bank?
Die conclusie volg ik niet helemaal.. :eeh: Ik geloof er dan ook niet in, ik denk dat het iets anders was. Maar prima als jij er wel in gelooft hoor! Lynn zit ook regelmatig in het niets te staren, het lijkt dan echt alsof ze heeeeel diep aan het nadenken is :lol: Inderdaad jammer dat we niet weten wat er in hun kopjes omgaat..
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door tomcat Knabbel »

Hé dat gaat hier over spoken :-o

Mag ik ook meedoen :?:

Ik zou dolgraag es Casper tegenkomen, da ziet er zo nen toffen uit jong :icon_shifty:
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door Flo_o »

Zeg iets nuttigs of zeg niks...
kellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:20

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door kellie »

dieren kunnen inderdaad veel meer waarnemen als wij,zeker katten die zijn heel gevoelig en zien en ervaren meer als wij.ik ben ook paranormaal en heb al meerdere keren kunnen ervaren dat dieren eerder wat zien of voelen dan wij.dieren leven in het nu en bij het moment.daar kunnen we nog heel wat van leren.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door achtpuntzes »

dat er mensen zijn die beweren paranormaal te zijn, oke...

maar dat er mensen zijn die beweren dat hun katten dat zijn?

katten zijn ten opzichte vd mens een stuk gevoeliger. als ze, zeg, naar een hoek kijken waar er niets te zien is horen ze misschien wel iets wat wij niet horen in het huis ernaast of buiten of tussen de muren of weet ik veel. dus wil dat echt niet zeggen dat ze iets zien wat wij niet kunnen zien.

voor de mensen die vermoeden dat katten een zesde zintuig hebben, dat hebben ze inderdaad. het heet het orgaan van jacobsen en zit in het gehemelte. als ze dit orgaan gebruiken hebben ze de mond licht open, en (in ieder geval mijn katten) zien er dan een beetje debiel uit. met dit orgaan "proeven" ze de "lucht". er is overigens niets bovennatuurlijks aan dit orgaan.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door Sannie_xx »

Tsja niks lijkt er ook op dat het verder iets te maken heeft met dat orgaan waar jij het over hebt, achtpuntzes. Dus dat argument gaat wat mij betreft niet op.

Niet dat ik nou persé geloof dat katten geesten kunnen zien. Maar stel dat ze bestaan en er zijn mensen die ze zien/ervaren.... waarom katten dan niet? Dus waarom dat zo'n gekke gevolgtrekking zou zijn volgens jou snap ik niet.

Je zegt zelf: MISSCHIEN horen ze wel iets wat wij niet horen ofzo. Dat kan.
Maar het kan ook van niet :) Het kan net zo goed dat ze iets zien wat wij niet zien. Om alleen te geloven wat je eigen ogen je vertellen lijkt me niet helemaal handig. Het is ook maar een apparaat, vastgeschakeld aan je hersenen die daar een eigen invulling aan geven. Gemaakt om bepaalde contrasten/soorten beweging/lichtintensiteiten etc waar te nemen, wat voor ons voldoende is om te overleven. Dat betekent niet dat dat alles is wat er maar bestaat. Of dat andere dieren hun ogen precies hetzelfde zijn als die van ons (dat zijn ze puur als orgaan in ieder geval niet. Dat weet ik wél zeker.)

Hoe dan ook; mijn katten doen het ook wel eens. Iets nastaren wat ik niet zie (stofdeeltje? dat denk ik dan zelf maar). En Zooey en Mouse staan regelmatig allebei in de hal naar iets te kijken wat ik niet zie met hele dikke staart. Wat ze dan zien, daar trek ik geen conclusies over. Ik kan dat gewoon niet weten. Maar eng vinden ze het wel haha!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door achtpuntzes »

het heeft ook niets met elkaar te maken, sannie-xx

het was alleen een reactie op sommige berichten in de trent van "ik zou bijna denken dat een kat een zesde zintuig heeft." een kat heeft een zesde zintuig, en dat heeft niets met bovennatuurlijkheid te maken. het is gewoon een zintuig waarmee moleculen in de lucht kunnen worden geproeft, het zit zeg maar tussen ruiken en proeven in.

maar dat sommigen het paranormaal vinden dat katten gevoeliger zijn dan mensen is gewoon onzin. (de meeste) zintuigen van een kat zijn gewoon beter ontwikkeld.

@ tomcat knabbel:

Casper is inderdaad nen toffen jong :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door Sannie_xx »

Dat heb ik heel anders gelezen; niet dat het feit dat katten overgevoelig zijn zélf paranormaal is. Maar dat het feit dat katten gevoeliger zijn wel eens kan leiden tot dat zij eerder de zogenaamde 'paranormale' gaven hebben. Paranormaal klinkt zwevering, maar is niet veel anders dan 'bovenzintuiglijk'. Voor katten, zullen ze dan niet paranormaal zijn. Maar vergeleken met ons...... ;) Het hoeft allemaal niet science fiction te zijn.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja ok, katten hebben een echt zesde zintuig, maar het zesde zintuig waar eerder over gesproken is,is een manier van spreken van iets voelen of waarnemen wat iemand anders niet ziet. Dus je bent echter enkel over taal aant discusiëren. Als ze dan zeggen dat katten een zevende zintuig zouden hebben, (5 normale, orgaan van jacobson en nog een extra) snap je dan wat ze willen zeggen? Katten zijn trouwens niet de enige dieren met zo'n orgaan. Bij slangen heet het net zo, maar het is iets helemaal anders. Slangen ruiken er echt mee (met hun tong zoals ze mensen zeggen, maar eigenlijk brengen ze daar enkel de deeltjes mee naar binnen), katten nemen er feromonen mee waar, meer niet. Dus met paranormaal heeft het helemaal niets te maken.
Wij nemen trouwens ook feromonen waar in een deel van onze gewone neus, maar natuurlijk zoals elke geur veel minder dan katten.
Ik vind ook dat als mensen al paranormaal kunnen zijn (waar ik echt wel in geloof) dat dieren het zeker kunnen. Die staan daar veel dichter bij en zijn minder beinvloed door onze maatschappij. Die zegt dat alles wat je niet ziet of kan verklaren door gekende fysica niet bestaat. Ik ben wetenschapper en toch geloof ik in iets bovennatuurlijks (boven fysica dus, niet boven de natuur), maar niet in een opperwezen of schepping of zo, laat dat duidelijk zijn :-).
Nu verder, katten kunnen inderdaad meer zien dan mensen. Er zijn gewoon meer golflengten van licht die ze kunnen waarnemen. Dat is geweten. Ze zien wel geen infrarood maar komen er wel dichter bij in de buurt dan mensen. Bovendien horen en ruiken ze veel beter.

Dat heeft natuurlijk verder niets met het topic te maken. Ik vind het wel interessant. Ik heb zoiets bij mijn katten nooit bewust gezien, ik dacht altijd dat er echt wel iets was dat ik kon zien maar dat ik het gewoon niet kon ontdekken, zou wel een paar van Kleintje haar rare momenten kunnen verklaren.... Interessant... :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat bang voor iets wat ik niet kan zien?

Bericht door pearlsofpassion »

Dafpoetser schreef:
Adriana zei me dat ik een gevoelige kat heb, en ik ben me daar steeds meer van bewust.
Het lieve jochie voelt aan of ik verdrietig, blij, of boos ben....hij komt naar me toe en troost me, verzorgt me door me een paar vette ruwe likken te geven.
STAPEL ben ik op 'm....en ik hoop hij op mij.
Hey, dat herken ik ook! Mijn eerste poes ( de mama van Kleintje) was mijn beste vriendin, ik had altijd het gevoel dat ze begreep wat ik wou zeggen als ik tegen haar praatte. En ze kwam mij ook altijd troosten als ik het moeilijk had, kortom ik had erg veel aan haar toen ik in mijn puberteit zat. Kleintje komt mij nooit troosten, ik moet haar opzoeken en dan nog denkt ze enkel aan haarzelf, en dan voel ik me nog meer verloren... Ik miste dat wel, haar moeder die zo zelf afkwam en maar kopjes geven...

Ze voelde het ook als ik een vriendje had, dan was ze vaak zo wat kwaad op me, liet me al eens staan en keek me verontwaardigd aan, en aaitjes konden dat niet verhelpen hoor, precies of ze voelde dat ze ineens ergens concurrentie had. En als het af was, was het bij haar ook over. Heel raar.

Kleintje heeft het dus niet, maar Cuzco lijkt het ook te hebben. Ik was eens aan het wenen, had het heel moeilijk en hij kwam mij troosten. Daar was ik zo ontroerd en blij van dat ik daarom aant wenen was ipv om het eerste. En dat gaat veel sneller over. :-)
Hij heeft het ondertussen al een tweede keer gedaan, dus ik geloof echt dat ik weer een katje heb die me aanvoelt. Ben daar erg dankbaar voor, want niemand kan je beter troosten dan een kat.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie