Kitten bijt

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Sophie20
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2010 16:24

Kitten bijt

Bericht door Sophie20 »

Ik weet dat dit onderwerp al bestaat; maar ik zie nog niet het antwoord wat ik zoek.

Wij hebben een kitten van 16 weken en hij is nu een maand bij ons. de eerste 2 weken was er nog niet zoveel aan de hand. Maar sinds meneer een beetje gewend is, bijt hij waar hij gaat. Als je lekker met hem zit te knuffelen, als ie bij ons in bed ligt, en hij doet het ook bij onze andere kat. Maar bij hem begint het met bijten en daarna lijkt het een soort zuigen. Dat kan gewoon in zijn nek zijn of ergens anders in zijn vacht.
We hebben alles al geprobeerd. Heel hard AU zeggen, de plantenspuit, blazen, wegzetten. Maar hij gaat maar door.

Heb niet het idee dat hij te vroeg bij zijn moeder weg is gegaan. 12 weken is toch normaal?
Ik hoop dat er nu wel een goede oplossing bij zit :oops:
Gebruikersavatar
carneille
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2010 10:49
Locatie: Rotterdam

Re: Kitten bijt

Bericht door carneille »

Sophie, een goede oplossing zal moeilijk zijn voor dit probleem. 12 weken moet kunnen om elders geplaatst te worden. Het is vroeg maar ook weer niet al te vroeg.
Ik heb twee kittens uit hetzelfde nest van 18 weken momenteel en heb ze ook met 12 weken kunnen ophalen. Bijten doet het katertje ook, maar gewoon leuk en speels en niet bij zijn zusje of mijn oudste kind. Mijn oudste poes van 17 heeft dat ook nooit gedaan, terwijl de kater die ik 18 jaar heb gehad het weer wel deed, maar ook nooit echt lelijk.
Ik ben bang dat het toch zijn karakter is en ja hoe krijg je dat eruit? Goede vraag! Ik heb ook geen pasklaar antwoord helaas. Ik wens je wijsheid. Heeft de dierenarts misschien de juiste verklaring? Speculeren heeft geen zin he?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten bijt

Bericht door Cari »

Het kan te maken hebben met het feit dat hij zijn tandjes aan het wisselen is. Misschien kan je hem een alternatief geven, een knuffeltje of zo, waar hij lekker zijn tanden in kan zetten.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
carneille
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2010 10:49
Locatie: Rotterdam

Re: Kitten bijt

Bericht door carneille »

Cari, je bent toch niet serieus hoop ik? Tandjes wisselen geeft dit gedrag niet hoor.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten bijt

Bericht door Cari »

Ik ben volkomen serieus. Het is begonnen op het moment dat hij begon te wisselen. Zijn bijten is niet agressief bedoeld, want dan zou de andere kat niet zitten wachten tot het over gaat in zuigen. Het kan zijn dat de melktandjes niet makkelijk los komen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie