Overlast van een buurtkat

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Lisabella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:31

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Lisabella »

Ik merk veel onbegrip onder vrienden en kennis om me heen hoor.
Velen die zeggen dat een kat een huisdier is die buiten hoort, buiten hoort te poepen en te plassen, muizen en mussen hoort te vangen, een jager is en nou eenmaal niet te trainen en binnen te houden is.

In mijn ogen is een kat vrijwel net zo goed te trainen als een hond.
Een kat kan dan wel een eigen wil hebben, maar honden hebben die ook.
Je moet consequent zijn en vanaf t begin al geen centimeter de ruimte geven over de grenzen die je zelf stelt. Natuurlijk zal er altijd een kat/hond tussen zitten die een loopje met je neemt, maar over het algemeen gesproken kun ook echt een hoop bereiken met je kat.
Zelf konijnen zijn te trainen zodat ze niet al je tuinplanten aanvreten.

Zoals ik in een eerdere post al aangaf ben ik vanaf kleins af aan al bezig om mijn dieren op te voeden. Ze mogen echt wel een hoop maar ook genoeg dingen niet. En geloof me die mutsen van mij zijn echt niet ongelukkiger of minder af dan katten die wel los op straat mogen lopen.

Te gek voor woorden dat een "huisdier" van een ander zoveel gezeik kan geven.
Voed je beest op en neem je verantwoording!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door castratenkoor »

Dat is een kromme gedachte dat een kat los op straat hoort. Dioe vrijheid is een schijnvrijheid. We krijgen op het forum dan ook regelmatig dramatische berichten van platgereden katten.
En dan de volgende kat egwoon weer loslaten. Tsja dat snap ik persoonlijk niet. Voor de veiligheid van de kat is het beter het dier veilig op eigen terrein te houden, of helemaal binnen, of buiten aan een tuigje, of in een kattenren.
Voor de overlast die je buren bezorgt is punt twee waarom je de kat op eigen terrein dient te houden.
En als je kat in de tuin van de buren is vind ik het heel normaal dat de buren er een emmer water over gooien.
Bij jou heeft niemand last van jouw kat maar jij wel veel last van andermans kat.
Ik hoop dat je ze kunt bekeren. Dit is te gek voor woorden, vooral omdat ze weten dat je last van hem hebt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lisabella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:31

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Lisabella »

Ik heb een vaag vermoeden dat hun kat nu fulltime op de camping verbliift.
Hun zelf (nog) niet, maar ik heb de kat al een tijdje niet meer gezien.
Hoop niet dat ik te vroeg juich, maar langzamerhand lijkt de rust weer in huis terug te keren en durf ik weer een raampje open te laten.

Ik hou jullie op de hoogte!
Lisabella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:31

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Lisabella »

Volgens mijn buurvrouw heeft hun buurvrouw (eigenaar van de kat) de kat weggedaan.
Het is me nu ook duidelijk dat wij niet de enige waren die overlast hadden, de kat kwam ook met grote regelmaat bij de buren aan de andere kant binnen.
Waar de kat is gebleven weet ik niet, maar ik ga er van uit dat deze een leuk nieuw huis heeft gevonden waar hij alle ruimte en aandacht krijgt die de kat verdient.

Bij ons kunnen de ramen in iedergeval weer in zn geheel open..... :eclap:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door castratenkoor »

Eind goed al goed - hopen we dan maar ook voor de "lastige" kat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie