Gisterenavond, laat, kwamen we thuis van het strand met de hond. Tommy wou alweer niks eten. Dat was wel raar, normaal geziens eet hij 's avonds zeker altijd *iets* en miauwt er dan ook uitbundig voor.
Als je hem eens goed bekeek zag je dat hij er toch vrij lusteloos uitzag. Toen ik hem van tafel nam achtervolgde een ganse streep urine hem. Heb hem even omgedraaid en z'n staart was helemaal nat van de urine. Toen we zo eens op de grond keken vonden we ook veel plasjes terug, of het diaree was of urine zijn we niet uit. Er lag wel precies kattenbakvulling bij.
Het was ondertussen 23u30, dan nóg moesten we nú naar de dierenarts en niet morgen volgens mijn gevoel. Dus dierenarts van wacht opgebeld, gelukkig mochten we direct gaan!
Tommy zag er daar aangekomen al weer wat slechter uit. Geen koorts maar z'n neusje zag heel erg wit en de dierenarts bevestigde dat hij erg veel buikpijn had, maar niks meer in z'n darmen voelde.
Hij vertoonde ook al uitdrogingsverschijnselen en zat er erg ziek bij

De dierenarts zei ook dat hij zelfstandig morgen (vandaag) niet had gehaald.
Tommy is daar gebleven aan een infuus met baxter. Straks krijg ik telefoon van de dierenarts hoe het gegaan is. Mocht hij vanacht niet gehaald hebben had ze al gebeld.
Bloedonderzoek is +- 3 weken geleden gebeurd omdat hij zo vaak overgeefde. Onze dierenarts kon niks vinden en de vorige dierenarts van Tommy (is een opvangkat) had hem ook al volledig onderzocht en kon ook niks vinden => een kat met een gevoelige maag was de uitkomst.
De dierenarts van gisteren kon nog niet zeggen wat er precies scheelde met hem. Dat moet bij nader onderzoek aan het licht komen.