Kap

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Jodamman
Kitten

Kap

Bericht door Jodamman »

Onze kat heeft 2 wondes aan de staart opgelopen. De wondes zijn gehecht, 1 met 7 draadjes en de andere met 2 draadjes. Het zijn uitwendige draadjes.
Nu heeft de dierenarts onze kat een kap aangedaan omdat hij er aan zou lekken. Buiten zielig lijkt het mij ook heel vervelend voor hem. Hij drinkt en eet minder en heeft moeite om zich te verplaatsen. Normaal zit hij veel buiten. Nu moet hij sowieso binnen blijven.
Ik twijfel erover om zijn kap uit te doen wanneer wij thuis zijn en hem in het oog kunnen houden zodat hij niet aan de draadjes gaat trekken.
Is dat een goed idee of zijn er andere suggesties?
ayla
Tijger
Tijger

Re: kap

Bericht door ayla »

het hangt heel erg van het karakter van je kat af of je de kap af kunt halen of niet. Als er erbij bent en het in de gaten houden zou ik zeggen waarom niet. Als hij er maar afblijft...

Bij mijn eigen kat lukte het niet, hij bleef aan zijn gewonde plek komen dus hij moest de kap om.
Binnen een dag was hij soort van aan de kap gewend, en na een week mocht de kap weer af.

een tip: ik heb drinkbakje en voerbakje op gezichtshoogte opgehangen toen hij zijn kap om had, op die manier kon hij makkelijker eten en drinken.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie