Mannetje of vrouwtje (kitten) bij mijn 2 senior katers?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Natas1979
Kitten

Mannetje of vrouwtje (kitten) bij mijn 2 senior katers?

Bericht door Natas1979 »

Hi!

Ik ben de trotse huissloof van de 2 katers Simba en Bagheera (gecastreerd).
Kwamen 10 jaar geleden in mei uit hetzelfde nestje,en alhoewel we voor èèntje gingen werden het er natuurlijk 2. Leven zou nooit meer hetzelfde zijn,haha!
Beiden nog kerngezond,al merk ik aan Bagheer wel meer dat hij al 10 is. Krijgt wat meer "sloerie-dagen" zoals ik dat noem. Als het kon zou hij dan lekker in z'n brakpak voor de kachel liggen zeg maar.
Nu wil ik graag een kitten aan de feestvreugde toevoegen.
Bagheer en Sim zijn zeer sociaal. Vinden andere katten prima,maar wanneer er plots een andere kat per ongeluk onze deur binnenstapt ipv z'n eigen is het hommeles! Kom niet aan Simba's territorium. Bagheer kan het eigenlijk niets schelen,en snapt niet waarom Sim zoveel energie daaraan verspild. Hij wordt al moe wanneer hij ernaar kijkt.
Toen mijn zusje hier ooit eens was met haar kitten (katertje),vonden beide heren het wel prima dat hij hier rondliep. Het beestje vond het allemaal wat spannend,deed een soort van moonwalk-dansje en Bagheer en Sim keken hem aan alsof hij nog weleens van een andere planeet kon komen.
Ik voorzie dus weinig problemen,maar dat zegt niets. Ze blijven verrassen.
Maar nu dus mijn vraag; Kan ik beter een vrouwtje of een mannetje aanschaffen?
(mij maakt het niet uit zolang het beestje maar rood is,haha. Sim en Gheer zijn prachtig,maar heb altijd zo'n dikke rooie willen hebben. Mijn 2 zijn nogal aan de kleine kant helaas. En zijn niet dik te krijgen! Oke,Bagheer heeft een "mollige" fase gehad,maar is ie al jaren overheen. Schijnt aan het Senior-voer te liggen? Zit minder vet in?)

Groetjes Natascha
ayla
Tijger
Tijger

Re: Mannetje- of vrouwtje-kitten bij mijn 2 senior katers?

Bericht door ayla »

ik heb zelf 2 mannen en zou die rust niet willen verstoren door een vrouw... maar ik denk dat het per kat verschilt hoe die reageert op een nieuwe. gaat dan denk ik niet zozeer om geslacht maar om karakter.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum
vraag/kijk even bij castratenkoor/dinie, die hebben 8 mannen.
wij hebben twee mannen en een uit huis geplaatste poes, want, inderdaad, grote bonje.
en je ziet bij veel meer poezen in combi met katers dat het problemen geeft vanuit de poezenmevrouw. er komt bij ons een dreumes bij binnen zeer kort en ik heb absoluut voor een katertje gekozen en dan heb ik 16 en 6 jaar en 4 maanden.
poes Mies zeilt met mijn vriend en blijft lat net zoals mijn vriend, dus dat past erg goed bij elkaar!
Cari
Tijger
Tijger

Re: Mannetje of vrouwtje (kitten) bij mijn 2 senior katers?

Bericht door Cari »

Ik denk dat een poesje bij jouw katers op die leeftijd op zich geen probleem zal zijn, maar als je graag een rooie hebt is de keuze in katertjes veel groter. Wil je dan ook nog een forse, dan is de kans dat dat lukt, bij een kater veel groter. En in inderdaad zijn katers onderling vaak veel verdraagzamer, dus de keus lijkt me niet zo moeilijk ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Marita
Huiskat
Huiskat

Bericht door Marita »

Ik zou zeker voor een katertje kiezen!
Als je wens voor een rooie zo sterk is al helemaal...er zijn wel rode vrouwtjes maar die zijn spaarzaam.
Ik wilde ook per se een rooie en eiglk een poesje. Maar toen ik haar eenmaal had bleek zij een hij te zijn.
Daarbij vind ik het zeker bij een kater meer passen als t zown lekkere lubbes word...
Rood is trouwens geen garantie voor lekkere dikkerd... want mijn Ruby is op het magere af! (ook als ie niet net ziek geweest is)

@ Adriana: Wat leuk nog een kleintje erbij!!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik heb inderdaad 8 katers. De keren dat ik een poesje nam, liep steeds op bonje en verdriet uit.
Kan toeval zijn, maar mijn gevoel zegt katers.
Dus ik zou je zeker een kater adviseren bij je senioren.
Verder hangt het uiteraard enorm van het karakter af of en hoe hij geaccepteerd wordt.
Mijn katers hadden vorig jaar veel meer last van Teun dan nu van Rik.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Natas1979
Kitten

Bericht door Natas1979 »

Bedankt voor jullie reacties,heb er veel aan gehad!
Ben dinsdag naar het asiel geweest,en mocht een kijkje nemen op de quarantaine-afdeling.
Het krioelde van de kleine kittens,hemel op aarde,haha!
Mooi rood katertje uitgezocht,en heb hem vandaag opgehaald.
Eerst zonder de andere katten rondgestruind in de woonkamer,en binnen 5 minuten voelde meneer zich thuis. Hij klom gelijk al in de plant,wandelde over de kachel en onderzocht alles. Na een uurtje de deur geopend,en na een poosje kwamen Bagheer en Sim binnen. Ze hadden het eerst niet eens in de gaten,haha. Ze zijn elkaar nog niet in de haren gevlogen,blijft bij blazen. Het kleine hummeltje blaast het hardst van alledrie! Zit pit in het beestje.. :pdtkult:
Plaats reactie