Staart recht omhoog

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
marg1502
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2010 17:40

Re: Staart recht omhoog

Bericht door marg1502 »

Onze poes Dwarrel is gehaald uit het dieren asiel met alles erop en eraan Dus gechipt en gestereliseerd en de kater die in de mei vakantie kwam aanlopen hebben we laten controleren op een chip bij de dieren arts en aangemeld als gevonden De dierenarts is nu op vakantie en ik gaf me nog even de tijd of we hem wel houden als de eigenaar niet gevonden wordt maar als we hem houden wordt hij natuurlijk gecastereerd en gechipt Voor 6 juni gaan we beslissen
Gr Maggie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Staart recht omhoog

Bericht door castratenkoor »

Ik heb twee trilstaartjes een met en een zonder.
Bij Timo is het blijheid, bij Joep wel degelijk geilheid.
Gelukkig doet hij het alleen buiten in de ren.
Maar dan zie je duidelijk dat hij heel hoog op de achterpoten recht achteruit piest.
Ze zijn uiteraard allemaal jong gecastreerd.
Mijn dochter noemde Joep altijd "huppelktje" .
Hij loopt de andere katten te versieren en gaat dan op de overloop heel hard
staan lustschreien, gelijk een krolse poes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Staart recht omhoog

Bericht door jennli »

Ik heb verschillende artikelen gelezen over "kattentaal". De staart omhoog en trillen betekent ook dat ze erg blij zijn. Onze poezen en kater doen het ook vaak als we thuiskomen. Hierbij wordt niet gesproeid. Nu moet ik er wel bij vertellen dat onze kater gecastreerd is.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Vivianne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2010 03:00

Re: Staart recht omhoog

Bericht door Vivianne »

Er zijn verschillende "trilstaarten", als het om territorium afbakenen gaat dan zie je dat oa. ook aan wat ze met hun achterpootjes doen; Een soort graafbeweging maken. Dit is maar 2-3 keer overigens (anders dan wat ze doen met hun voorpoten als ze van de kattenbak afkomen of ze net gegeten hebben). De andere trilstaart is blijheid; Hier zijn verschillende theorieën over. Een van deze theorieen zegt dat het een vorm van energie/spanning release is. Hoe blijer ze zijn, hoe meer energie je ziet vrijkomen. Sommige poezen gaan bijv. ontzettend hard spinnen. Overigens er zijn ook poezen die territoriaal "trilstaarten" en ook kunnen gaan sproeien (vooral na trauma gebeurt dit). (Laatste is gewoon info... ik wist dit namelijk echt niet totdat ik een poes had die dit gedrag ging vertonen nadat haar dochter overleden was...)
Plaats reactie