Nou heb ik twee nieuwe katten gevonden en ze zijn nu bijna twee weken bij me

Het zijn twee blue point Heilige Birmanen, Diego (kater) en Zeta (poes) het zijn broer en zus en ze zijn 10 jaar.
Alhoewel er werd gezegt dat dit toch echte binnenkatten waren houden ze er van het balkon op te gaan voor een frisse neus, ze staan zelfs klaar als ik naar de deur loop om die open te doen!

Ze zijn vrij kieskeurig in eten, maar op het moment gaat het goed met iets duurder, sterker ruikend voer.
Diego speelt graag met een balletje en rent er als een dolle achteraan als ik het door het appartement gooi

Ik heb alleen nog wat problemen met kammen, ik kam ze om de 3dagen ongeveer, het is opzich niet zo vaak nodig bij Birmanen heb ik gelezen, maar ik hoop dat ze eraan wennen zodat ik ze helemaal kan kammen, aangezien ik nog steeds niet aan hun buik mag komen (alleen af en toe bij aaien, wat dan ook goed gaat).
Dus na de introductie meteen een vraagje: heeft iemand ervaring met kammen van Birmanen? ik heb wel gezocht maar kan er niet veel over vinden, heb ergens gelezen dat ze weinig ondervacht hebben, dus een furminator gebruiken lijkt me niet handig. Ook heb ik gelezen dat metalen kammetjes niet goed voor hun vacht is

Foto's komen later.
Jarina