Twee nieuwe katten

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Jarina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2010 21:51

Twee nieuwe katten

Bericht door Jarina »

Eerder heb ik 2 katten bij het asiel vandaan gehad, Crespo en Puma. Helaas ging dit niet goed want Puma bleek een tuin nodig te hebben, dus heb ik ze helaas terug moeten brengen.

Nou heb ik twee nieuwe katten gevonden en ze zijn nu bijna twee weken bij me :edance:
Het zijn twee blue point Heilige Birmanen, Diego (kater) en Zeta (poes) het zijn broer en zus en ze zijn 10 jaar.
Alhoewel er werd gezegt dat dit toch echte binnenkatten waren houden ze er van het balkon op te gaan voor een frisse neus, ze staan zelfs klaar als ik naar de deur loop om die open te doen! :lol: Het balkon is inmiddels afgezet met een net, vandaar dat ze erop mogen.
Ze zijn vrij kieskeurig in eten, maar op het moment gaat het goed met iets duurder, sterker ruikend voer.
Diego speelt graag met een balletje en rent er als een dolle achteraan als ik het door het appartement gooi :lol: Zeta daarintegen is niet zo in voor spelen en die ligt liever te slapen of komt om aandacht zeuren. Maar na een beetje aandacht begint ze zomaar te bijten :shock:
Ik heb alleen nog wat problemen met kammen, ik kam ze om de 3dagen ongeveer, het is opzich niet zo vaak nodig bij Birmanen heb ik gelezen, maar ik hoop dat ze eraan wennen zodat ik ze helemaal kan kammen, aangezien ik nog steeds niet aan hun buik mag komen (alleen af en toe bij aaien, wat dan ook goed gaat).

Dus na de introductie meteen een vraagje: heeft iemand ervaring met kammen van Birmanen? ik heb wel gezocht maar kan er niet veel over vinden, heb ergens gelezen dat ze weinig ondervacht hebben, dus een furminator gebruiken lijkt me niet handig. Ook heb ik gelezen dat metalen kammetjes niet goed voor hun vacht is :edoh:

Foto's komen later.

Jarina
openssh
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:35
Locatie: Landgraaf

Re: Twee nieuwe katten

Bericht door openssh »

Hallo Jarina,

Prachtige katten zo'n birmanen! Ik heb er helaas geen ervaring mee maar wat ik je wel kan meegeven betreft het aaien/kammen bij de buik is dat de buik voor een kat een gevoelige plek is en daarom ook een beschermd stukje prive is van een kat laat ik maar zeggen. Je merkt aan een kat als hij zich echt op zijn gemak voelt ook dat je hem bij zijn buik mag aaien! Aangezien je ze pas 2 weken hebt denk ik ook dat ze sowieso nog even aan jou en de omgeving moeten wennen. Mijn katten vinden kammen heerlijk ik gebruik zelf ook geen metalen maar gewoon een zachte kam van kunststof.

Success!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Twee nieuwe katten

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, buiken zijn iets speciaal he. Hier heb ik er eentje die als een hond op haar rug gaat liggen om zo geaaid te worden, en eentje die het niet graag heeft en dan altijd recht gaat zitten.
Ineens bijten of meppen tijdens het aaien is in mijn ervaring typisch poezengedrag (vrouwelijk dus) . Het gaat minderen als je steeds rustig blijft en hoe meer ze je leert vertrouwen en je moet goed opletten en dan ga je haar na een tijdje beter leren kennen en leren lezen. Je ziet dan als ze er genoeg van heeft en als je moet stoppen voor ze zal uithalen. Hier heeft Kleintje het ook enorm gehad vlak na haar sterilisatie maar het is steeds geminderd, we hebben elkaar leren kennen, en nu denk ik dat het al anderhalf jaar geleden is dat ze het nog gedaan heeft bij mij, mijn vriend heeft het af en toe nog wel eens voor ( ze is nu 3 jaar steriel en ze is tot voor 2 jaar alleen mijn kat geweest). Ik durf haar als ze het doet wel op haar plaats zetten, eens roepen en haar hoofdje naar beneden duwen om haar duidelijk te maken dat ik de baas ben. Maar ik denk niet dat dat echt nodig is, en je mag zeker nooit terugslaan!! Met aggressie lok je aggressie uit. Ik veronderstel wel dat je daar nog niet aan zou denken ;-) maar het komt soms sneller dan je denkt en dan kan ik het maar beter even zeggen he. :-)

Veel succes ermee, je gaat wss nog ongelooflijk veel plezier aan deze schatten beleven. En de meisjeskatten zijn het moeilijkst in karakter, maar je krijgt er zoveel van terug eens je ze leert kennen! Ik denk niet dat ik het zonder vrouwelijk poezenkarakter in huis zou uithouden. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie