Ik ben terug! En ik heb een vraag.

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie

Een maatje voor onze 11 jarige Mambo

Zeker een vriendje zoeken, een kitten kater.
0
Geen stemmen
Zeker een vriendinnetje zoeken, een kitten poes.
1
50%
Zeker een vriendje zoeken, een jongere kater.
0
Geen stemmen
Zeker een vriendinnetje zoeken, een jongere poes.
1
50%
Zeker een vriendje zoeken, een oude kater.
0
Geen stemmen
Zeker een vriendinnetje zoeken, een oude poes.
0
Geen stemmen
Zeker geen vriendje zoeken, word Mambo niet gelukkiger van.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 2

Gebruikersavatar
Jilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:23
Locatie: Voorburg

Ik ben terug! En ik heb een vraag.

Bericht door Jilly »

Een tijd terug heb ik veel gepost over onze (voormalige) kat Funkel.
Hij was dusdanig agressief dat we hem tot ons grote verdriet hebben moeten terugbrengen naar het asiel waar hij wegkwam. Daar hebben ze een plaatsje voor hem gezocht op een boerderij of manege.

Nu hebben we Mambo in huis,
Een schat van een kater van 10 bijna 11 jaar.
Hij zat in het asiel en op het papier met informatie van hem stond dat hij geadopteerd moest worden met een van zijn broertjes of moeder. Dat was na even denken geen probleem. Het probleem was dat alle broertjes en zijn moeder er niet meer waren. Moeders was ziek, en de broertjes waren allemaal al geadopteerd.
Dus Mambo woont nu bij ons thuis alleen.

Ik heb het idee dat hij een maatje mist. Mijn vriend en ik zijn best een boel weg, en als we weggaan blijft hij de hele dag (weer of geen weer) op de parkeerplaats zitten wachten. Als hij op straat nieuwe katten benadert (wat hij bij elke kat doet!) doet hij dit allervriendelijkst, tot hij geblaas of een klap naar zijn hoofd krijgt, dan maakt hij zich snel uit de voeten.

Nu willen we zaterdag graag bij het asiel gaan kijken of we een maatje voor hem kunnen vinden.
Iemand een idee wat het beste bij onze tijger zou passen? Waar we op moeten letten, en hoe we ze het beste kunnen introduceren?

Overal op internet staat dat je de nieuwe kat eerst apart moet zetten en niet in de favoriete ruimte van de kat die er al woont. Maar bij ons is dat de woonkamer en dat is dan jammer genoeg ook de enige kamer die echt afgesloten kan worden.

Alvast bedankt!
Wie houdt er nou niet van kroele?!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Ik ben terug! En ik heb een vraag.

Bericht door achtpuntzes »

poeh...

ik heb niets ingevuld want volgens mij zijn er op dat vlak geen algemeenheden.

je beschrijft mambo als zijnde een sociale kater. misschien stelt hij wel een maatje op prijs ja...

is mambo speels? dan misschien een kitten ja. of een poes of kater dan het beste is weet ik ook niet. probeer anders iets te kiezen waarvan je denkt dat het karakter bij mambo past. een niet zo angstige poes/kater/kitten die zich snel thuis voelt.

ik heb wel eens gehoord dat oudere katten jonge kittens sneller accepteren dan volwassen katten, en dat poezen wat moeilijker zijn in acceptatie dan katers.

succes met je keuze....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ik ben terug! En ik heb een vraag.

Bericht door Cari »

Hai Jilly, welkom terug.
Ik heb niets in je poll aangevinkt, omdat ik denk dat er een heleboel mogelijk is. Volgens mij is Mambo super sociaal en wat hij nodig heeft is een kat (in wat voor leeftijd of geslacht dan ook) die zijn toenadering op prijs stelt. Zo eentje is in het asiel wel te herkennen en de medewerksters zullen dat ook weten.
Ik vind het overigens wel erg triest dat hij een deel van zijn tijd noodgedwongen op een parkeerplaats moet slijten :cry: . Een kattenluikje misschien (kan ook in een huurhuis!)?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Jilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:23
Locatie: Voorburg

Re: Ik ben terug! En ik heb een vraag.

Bericht door Jilly »

Het is helemaal niet noodgedwongen dat hij op de parkeerplaats zit! We hebben een kattenluik, op chip, hij kan het huis in en uit wanneer hij maar wil. Mambo is erg aanhankelijk, en hij loopt mee tot waar hij ons kan vinden. Als mijn vriend en ik een eind gaan wandelen b.v. in het park dichtbij dan loopt hij ook het hele stuk mee! Hij blijft uit eigen beweging op de parkeerplaats, en ook al brengen we hem naar huis (of dat proberen we in ieder geval, hij is niet dom en had dit na de eerste keer al door), en lopen dan weer weg, hij komt ons met een sprint achterna. Ik vind dit ook niet leuk, vandaar dat ik hoop dat een vriendje thuis een goede reden is om thuis te blijven. Ik weet gewoon niet wat voor soort kat ik bij Mambo moet zoeken.
Wie houdt er nou niet van kroele?!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Ik ben terug! En ik heb een vraag.

Bericht door achtpuntzes »

zoals cari al zegt, in het asiel zitten ook sociale katten, en de medewerkers weten precies welke dat zijn. en de meeste kittens zijn ook sociaal (hoewel er ook enkele tussenzitten die de boel terroriseren, die moet je dus NIET hebben)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie