Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door pearlsofpassion »

De vacht van onze Luis was ook net stro toen we hem uit het asiel gehaald hebben, en je zou hem nu eens moeten voelen... Net een bolletje verse wol.... :-)
In het asiel beweerden ze nochtans RC te geven, en wij gaven tot nu toe een merk dat gerankt staat onder de 2e rangsvoeren ( geen 3e rangs he!). Ik geloof dus nooit dat ze in het asiel RC gaven! Vast gewoon kleine zakjes als overgangsvoer meegeven maar een supermarktmerk dagelijks...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door achtpuntzes »

tijgetje ontpopt zich nu al als de grote zus van muffin. ik had muffin al n uurtje niet meer gezien, dus even op de poezenkamer gekeken, ligt muffin samen met tijgetje in een mandje te slapen. nou ja !

ja ik denk ook wel dat ze er hier met het voer er op vooruit is gegaan. ik geef ze "kitten 0-1 jaar" van het merk "topfokker", krijgen mn andere katten ook, en ze is er dol op.

dat doet me eraan herinneren dat het tijd wordt voor minoes en tijgetje over te stappen op ander voer, want die zijn de 1 jaar inmiddels wel gepasseerd, geloof ik.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door achtpuntzes »

nou, het is al weer tijd om dit topic af te sluiten :)

kitten muffin is volledig geaccepteerd door minoes en tijgetje !

toch erg snel gegaan, eerste 3 dagen niks dan blazen en grommen (minoes en tijgetje dan), na 3 dagen de eerste verbeteringen, en nu, 9 dagen na introductie van muffin liggen ze met zn drieen te spelen bovenop de hoge kattenmeubel. vooral tijgetje (degene die het meest moeilijk deed in het begin) is dol op muffin, en ook minoes vindt muffin nu reuze interresant. muffin en minoes knuffellen weer samen en met elkaar, lebberen elkaar weer helemaal af (ze wassen elkaar dagelijks) en muffin vind het helemaal geweldig bij die grote katten te horen (nou ja, groot, ze zijn ook pas 1 jaar) muffin is heel lief en sociaal, net zoals tijgetje en minoes dat zijn. ik verwacht binnenkort dat muffin ook mee gaat (mag) doen met het likken van elkaar, en ik ga een iets grotere mand kopen waar ze met zn drieen in kunnen gaan liggen.

ik vind dat ik enorm veel mazzel heb gehad dat het zo snel zo goed gaat, ik heb vele topics gelezen hier op het forum over grote problemen bij gezinsuitbreiding. ik heb geprobeerd een kitten te kiezen die een beetje hetzelfde karakter had als minoes en tijgetje, maar het zal toch wel gewoon geluk zijn.

misschien open ik nog wel een topic met de belevenissen en foto's van minoes, tijgetje en muffin !

:thup:
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door castratenkoor »

super te horen dat het zo goed gaat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie