Plassen op fatboy

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Plassen op fatboy

Bericht door Roosje »

Wij hadden onze fatboy al voordat we de katten hadden. Maar omdat hij groot is en lawaai maakt zijn ze er altijd bang voor geweest. Op een gegeven moment kregen we een speciale kattenfatboy. Hier hebben ze beiden heel erg veel op geslapen, sinds hij er was was het hun favoriete slaapplek. Na een paar weken ging het mis. Eerst een paar keer plas erop gevonden en heel snel ook de dader gevonden. Rosa stond gewoon voor onze neus erop te plassen. Nadat dit in een week tijd iets van 4 keer is misgegaan hebben we hem weggehaald. Daarna helemaal geen last meer gehad van wildplassers. Totdat Meneer poes de normale fatboy heeft ontdekt. Daar heeft ie een paar keer op liggen slapen, en ja hoor, wie staat er net op de fatboy te plassen.... Meneer dus. :-|

Zijn er meer mensen met ervaring met wildplassers op de fatboy? Ik vroeg me namelijk af of het misschien aan het materiaal zou kunnen liggen dat erin zit. Allemaal bolletjes en als ze er overheen lopen kraakt het wat. Misschien lijkt het te erg op de kattenbak?
Ik vind het zo vreemd dat ze beide opeens zijn gaan wildplassen en allebei op een (verschillende) fatboy.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: plassen op fatboy

Bericht door Tember »

Zeker, hier heb ik er maanden 'ruzie' om gehad met mijn kat. Ook wij hadden de fatboy eerder dan onze katten en onze oudste kater heeft er zeker een half jaar 'ongelukjes' op gehad. Beiden katten slapen er veel op en de oudste gebruikte hem dus ook voor andere doeleinden. Soms liep ie gewoon linea recta naar de fatboy om z'n behoeftes erop te doen, niet eens kijkend naar z'n kattenbak.

We hebben verschillende dingen geprobeerd. Twee dingen hebben gewerkt. Het belangrijkste is consequent blijven. Op een gegeven moment herkende ik z'n plashouding en zodra hij die aan wilde nemen tilde ik hem op en sjeesde ik hem naar de kattenbak. Eén keer was ie al aan het plassen en had ik een heel spoor van plas door m'n huis, maargoed, de intentie was duidelijk. Ook heb ik een spray gekocht bij de dierenspeciaalzaak tegen de geur van urine. Want als een kat zijn eigen urine ruikt op een plek, zal hij die plek blijven gebruiken om te plassen. Daarmee heb ik dagelijks de fatboy schoongemaakt. Hij doet het nu (bijna) nooit meer. Eerst was het een aantal keer per week, nu heeft ie het al maanden niet meer gedaan. Ik klop even af ;), want heeeeeel soms gebeurt het nog eens.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
rossumpie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2010 16:43

Re: plassen op fatboy

Bericht door rossumpie »

Hoi,

Dit veel meegemaakt met mijn kat, ik ben er wel achtergekomen dat ze zeer seccuur is of de kattenbak schoon genoeg is, al lijkt het in mijn ogen wel te doen, zij vindt het niets dan plast ze van zich af! zodra ik deze volledig heb schoongemaakt gaat het een tijd prima! en kan ook uit ontevredenheid bijvoorbeeld drukte, verhuizing, te weinig aandacht of blaasgruis!
Plaats reactie