Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door Tember »

Tijdens mijn bankhangmiddag zag ik een reclame van Tell Sell over de Emery Cat. Ze beweren dat je hiermee niet meer de nagels van een kat hoeft te knippen, maar dat de kat het zelf doen met dit voorwerp. Nu is het zo dat het bij Erwin altijd een regelrechte ramp is, dat nagels knippen. De Emery Cat kost 40 euro en dat vind ik veel geld om eventjes te proberen. Is er iemand die er ervaring mee heeft of me kan vertellen of het wel of niet werkt?
Ik weet dat een krabpaal niet is om de nagels kort te houden, maar om scherp te houden. Is dit eigenlijk hetzelfde?

Hierbij het filmpje:


En de link naar de site:
http://www.telsell.com/nl-NL/Producten/ ... ?phid=1128
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door Kiwi »

Ook al eens op gezocht..maar het lijkt mij eigenlijk niets. Het is gewoon een rasp/vijl..zou een kat de kussentjes op de poot niet open halen?

Op marktplaats staan er geen te koop..op ebay wel voor slechts 7euro (nadeel: uit USA verzendkosten 30euro).

Bij Tama is het ook lastig om de nagels te knippen, maar ach..je kunt ook voor 5 euro het bij een trimsalon laten doen.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door pearlsofpassion »

Ok,
iedereen doet natuurlijk waar hij zin in heeft, maar ik heb nog nooit de nagels van mijn katten geknipt.
Ik heb zo'n schaartje, maar gebruik het eigenlijk enkel voor de konijnen.
Ik zou de nagels van mijn katten enkel knippen als ze zouden gaan ingroeien of als ze zo lang zouden zijn dat ze tijdens het lopen hoorbaar zijn of zo. Maar zolang ze ze in rust niet zichtbaar zijn, zie ik het probleem niet. Ik zou eigenlijk wel eens willen weten waarop jullie de nagels knippen? Ik heb gewoon nog nooit te lange nagels gehad, maar ik controleer het wel geregeld.
Houdt een krabpaal ze niet scherp en kort? zoiets als potloodslijpen? En de achterpoten doen ze hier zelf, bijten ze af...

Los daarvan, heb ik de reclame niet gezien natuurlijk, maar kan ik me moeilijk inbeelden dat katten iets zouden doen waar hun nagels bot van worden. Niet zozeer dat ze het dan bewust niet zouden doen, maar gewoon dat dat dan toch iets moet zijn dat de nagels afslijt en dat kan volgens mij niet fijn aanvoelen... Ik kan mij dat moeilijk voorstellen. Ik denk dan onmiddelijk aan het gevoel van een nagel op een schoolbord, of wanneer een kat zich schrapzet dan kan ze korte nagels krijgen maar dan zijn het vaak gescheurde...
En als ik bij mezelf al eens nagels vijl, dat is toch ook een gevoel waar je aan moet wennen, en waarvan ik me moeilijk kan voorstellen dat een kat het uit vrije beweging zou doen.

Is er iets meer vermeld hoe het zou werken?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door Kiwi »

Wij hebben een stukje vloerbedekking - en als de nagels niet geknipt zijn - hoor je dat ze er iedere stap in vast zitten *plok* *plok* *plok*.

Niet iedere kat is zo actief met de krabpaal, en zeker binnenkatten kunnen wel wat langere nagels krijgen. Volgens mij wordt een nageltangetje zelfs gezien als basis-benodigde voor een katteneigenaar...zo vreemd is het niet om ze te knippen ;)
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door Tember »

Bij mijn Erwin hoor je de nagels als ie over de grond loopt. Bij mijn andere kat hoeft het ook nooit, maar bij Erwin is het wel een probleempje. Hij blijft dan ook overal aan vast zitten en als hij op schoot klimt bij me is het ook altijd even tanden op elkaar.

En helaas staat er verder weinig vermeld hoe het werkt en op reacties op andere sites kan ik er ook weinig over vinden. Vandaar mijn bericht.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door castratenkoor »

Ik knip nooit de nagels van de katten, overal gladde vloeren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door sandy »

Ik lees niks dan klachten over dit product, jammer had voor de 2 jongsten een uitkomst geweest.
Op een amerikaans forum is er iemand die advies had gevraagd bij haar da die haar dat ding ten sterkste afraadde omdat er al katten waren die hun nagels eraan kwijt waren geraakt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door Tember »

Echt Sandy? Ai, dat is vervelend. Het lijkt mij namelijk een ideaal ding, mits het doen wat het beloofd.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door sandy »

En dat schijnt het dus niet te doen van wat ik dus steeds lees, dus lijkt mij geldverspilling.
Leek mij op het eerste gezicht ook wel wat, vooral voor Jessie voor wie het een ramp is om dr nagels te knippen.
Heb het al hele lange tijd niet gedaan en met name Buf en Jes blijven overal in hangen als ze op jacht zijn naar vliegjes enzo, moet er toch weer een keer aan geloven vrees ik.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door Tember »

Ja, ik moet het ook weer doen. Maar het is zo'n hels karwei! Het kost me vaak de hele dag.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Garfield-Calimero
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2011 18:06

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door Garfield-Calimero »

Hallo allemaal! Ook ik was op zoek naar info over de "geweldige" emery cat. En toen vond ik dit forum.Zoals velen van jullie al schrijven...."geldverspilling"!!
Nergens is te vinden, op welk materiaal onze katten en poezen dan hun nagels zouden moeten
slijpen. Deze emery cat is er ook in ronde vorm, met daaromheen een soort gracht, waarin een balletje zit, als speledingetje laten we maar zeggen. Bij de duitse versie van Jumper (Fressnapf) wordt deze ronde uitvoering verkocht. De binnenkant is van karton! Het is heel simpel golfkarton wat er binnenin zit. Ik heb het vanmiddag gezien, en met mijn eigen nagels uitgeprobeerd, en ik krab het al zo kapot. Dit heeft geen enkel effect heeft op de nagels van poezen en katten, uitsluitend negatief effect op de inhoud van je portemonnee.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door Peet »

Ik heb nog nooit hun nagels geknipt, ook van de honden niet.
Zoals ik het zie zijn ze niet te lang. Ze lopen ook vaak op de tegels en de straattegels in de ren.
Hebben hier en daar hout en krabpalen.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
manon3

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door manon3 »

Wij knippen de nagels van onze Boskat iedere maand, alleen een heel klein puntje van de voorpoten zodat ze nergens in blijft hangen.De achterpoten durf ik zelf eigenlijk niet omdat ze wel eens flink wil tegenspartelen, ik laat dat maar bij de volgende controle over aan de DA.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door Umimeis »

Ik knip de nagels van mijn katten nooit. Ze krabben hun nagels altijd aan de kokosmat, krabplannk of paal en als ze buiten zijn dan krabben ze aan een boom.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Emery Cat (nagels knippen hoeft niet meer?)

Bericht door MarjanR »

Dit ding lijkt me inderdaad niets meer of minder dan geldverspilling.
Ik knip de nagels van Moos.
Het ik nooit hoeven doen, maar Moos is niet zo actief meer.
Maar z'n nagels wel ;)
Teun heeft 1 nagel die wat dwarsligt qua groei, die gaat veel sneller dan de anderen en dan blijft hij wel eens haken wanneer hij aan het sjezen is met Sara.
Vind ik zielig, dus die nagel knip ik wanneer nodig.
Sara hoef ik niet te knippen. Dat gaat goed.
De dame en heren leven zich elke dag uit op de kokosmat, laten gelukkig m'n meubels met rust.

Het is kat afhankelijk ga ik vanuit (sorry mensen met lang-nagelige-katten)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie