Kat laat drolletje vallen in kamer

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Kat laat drolletje vallen in kamer

Bericht door Inkie »

Hoi,

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar kon niet veel vinden, vandaar dat ik t nog maar vraag.
Charlotte laat af en toe een poepje vallen in de woonkamer, eerst dacht ik dat ze de kattenbak te vies vond en ging die dan helemaal schoonmaken maar dat is niet t geval.
Gister heeft de bak een grote beurt gehad en vanochtend vond ik weer een poepje in de kamer. Het is een heel klein drolletje -maar van dusdanig formaat dat t zeker weten niet van de kittens is- dus ik heb t idee dat de rest wel in de kattenbak zal liggen. Ik heb nog niet geschept dus weet t niet zeker.
Maar wat is nu de reden dat ik elke paar dagen een drolletje vind? Ze liggen vaak toch op een paar meter afstand van de kattenbak en t is echt weinig.
Blijven de drolletjes hangen aan dr kont of doet ze dit toch met opzet? En wat kan ik er aan doen? moet ze meer drinken? (het zijn echt harde drolletjes, als ik ze oppak met een wc-papiertje blijven ze redelijk in vorm en plakken niet) Of zal t aan t voer liggen?
Ik vind de rest van haar ontlasting wel gewoon in de kattenbak dus ik vind t erg raar.
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat laat drolletje vallen in kamer

Bericht door Cari »

Waarschijnlijk heeft ze wat moeite met poepen, omdat haar ontlasting teveel is ingedroogd. Dan komt er wel eens een klein nagekomen bericht dat in eerste instantie is blijven steken. Ik heb hetzelfde met Fling. Die is 2 keer verstopt geweest, waarbij zijn ontlasting er handmatig is uitgehaald door de da. Wat je kan doen, is wat tractonorm bij je da halen of wat olie over haar voer doen, zodat de ontlasting wat makkelijke naar buiten komt. Veel drinken is ook goed. Ze is niet onzindelijk en doet het zeker niet expres. Fling merkt het volgens mij niet als hij zo'n klein achtergebleven drolletje verliest.
Ander voer kan misschien ook helpen, maar ik zou je niet kunnen zeggen welk voer je dan het beste kan nemen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Kat laat drolletje vallen in kamer

Bericht door Inkie »

Ah oke, wat voor olie zou ik dan moeten geven?

Ik ga nu dr brokjes met water vermengen.. vind ze heerlijk en dan drinkt ze ook beter (was ik mee gestopt vanwege de bende die t gaf) en dan dus olie als t niet werkt.

Ik was al van plan over te stappen naar Royal Canin indoor voor haar, ze krijgt nu Purina One indoor. Misschien komt t wel daar door, de kittens krijgen ook last van hun darmpjes als ze van haar voer smikkelen (windjes)

bedankt voor de tip! Als t nog eens gebeurt ga ik zeker met haar langs de DA
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat laat drolletje vallen in kamer

Bericht door loek »

Hoi Inkie

Die van mij hebben het ook weleens gehad...en dan met 'sleepspoor'. Er bleek een lange haar van mij uit hun kont te hangen met aan het uiteinde een drol. Het is drie keer gebeurd ofzo waarvan ik de derde keer zag wat er gebeurde. Het was vies, zielig en grappig tegelijk. (als ik er nu nog aan denk schiet ik nog in de lach haha) Diesel die nietsvermoedend van de kattenbak af komt, een eindje loopt en dan ontdekt dat er nog een drol aan hem vastzit.....rondjes draaien om van dat ding af te komen etc.

Maar goed...dit is dus een optie...(waar je niet aan denkt meestal hihi).

Kan inderdaad zijn dat ze wat te harde ontlasting heeft. Mijn persoonlijke ervaring met royal canin is iniedergeval dat ze er wat natter en vettigere ontlasting van krijgen (die helaas bij mijn katten ook veel meer stinkt). Ik geef zelf ook One indoor gemengd met Hills indoor. (de royal canin kregen ze in het kattenhotel...en heb ik zelf ook weleens geprobeerd) Dus als RC het zelfde effect heeft op Charlotte als op mijn katten dan gaat dit wel werken tegen harde poep.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat laat drolletje vallen in kamer

Bericht door Cari »

Ah oke, wat voor olie zou ik dan moeten geven?
Wat ze vaak wel lekker vinden is zalmolie en dat is ook extra gezond vanwege de omega 3, maar zonnebloem- of olijfolie kan ook, als ze het maar eten wil.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Kat laat drolletje vallen in kamer

Bericht door Dafpoetser »

Ook ik ken dat er wel nog eens een segmentje van een drol uitrolt terwijl de kattenbak al verlaten is.
Destijds heb ik dat inderdaad opgelost door wat visolie door het voer te mengen. Probleem opgelost!

(wel grappig is dat de kat met zijn eigen stukje drol ging spelen, moest daar erg om lachen)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Kat laat drolletje vallen in kamer

Bericht door Inkie »

bedankt!

ik zal vanmiddag gelijk eens kijken naar olie! We hebben hier een AH XL dus zalm of visolie moet vast te vinden zijn :smile:
En dan maar eens nieuw voer halen! RC zal dan vast helpen als t net zo werkt als bij loek, want als ik een gevallen drolletje oppak blijft t gewoon in vorm en kleeft niet... vrij hard dus lijkt mij!

Ik ben allang blij dat t een bekend probleem is en ze niet incontinent wordt ofzo hihi. (had ik niet gedacht hoor, net zomin als dat ze t expres zou doen)

Ga dr snel wat aan doen voor ze nog obstipatie krijgt!
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat laat drolletje vallen in kamer

Bericht door Cari »

Zalmolie haal je in de dierenwinkel.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Kat laat drolletje vallen in kamer

Bericht door Inkie »

Oh die zit hier ook om de hoek, dus als ze t bij de AH niet hebben ga ik zo even langs de dierenwinkel!
(ik mag daar niet te vaak heen van mezelf, meestal kom ik terug met mn armen vol speeltjes hihi)
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Kat laat drolletje vallen in kamer

Bericht door Dafpoetser »

ga ik zo even langs de dierenwinkel!
(ik mag daar niet te vaak heen van mezelf, meestal kom ik terug met mn armen vol speeltjes hihi)
Komt me geheel niet bekend voor.. :eliar:
Ik hoop dat daarmee het probleem is opgelost. Succes Inkie!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Kat laat drolletje vallen in kamer

Bericht door Inkie »

Ja hoop ik ook! dank jullie wel!
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Plaats reactie