Ervaring met Trixie?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Ervaring met Trixie?

Bericht door Gabriella van Dijk »

Ik ga de Welkoop bellen! Dank!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Ervaring met Trixie?

Bericht door Admin »

Je hoeft het niet eens zo ver te zoeken. Bij Xenos hebben ze ook al vele maten afsluitbare plastic bakken, opbergdozen etc. en duur zijn ze niet.

Zelf hebben wij gewoon een afsluitbare plastic emmer (waar meel oid in had gezeten) met een deksel gekregen van een hengelsportzaak. Zulke dingen gaan normaal bij het vuil omdat ze leeg zijn, maar zeer bruikbaar zijn als voerton.

Afbeelding

Daarnaast, om niet de hele tijd de grote voerton open te maken zodat daar weer lucht bijkomt, hebben we kleinere dispensers die we vullen uit de voerton en waar we dagelijks de katten mee eten geven. Die zijn van het merk Rotho en komen bij de Blokker vandaan. Hoe ze eruitzien? Kijk op http://www.rotho.com/de/sortiment/kuech ... raten.html

Wij hebben dan de uitvoering met een klepje in het deksel, zodat je niet de hele tijd het deksel eraf hoeft te halen maar alleen het 'schenkklepje' omhoog hoeft te zetten.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Ervaring met Trixie?

Bericht door Gabriella van Dijk »

Ideaal! Goede tip!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Ervaring met Trixie?

Bericht door Admin »

Ik heb net even een foto voor je gemaakt (zoals je kunt zien aan het tijdstip op de klok ;-)) van de bakken die wij gebruiken. Storm zat er meteen bij want ik had de klepjes opengezet ter illustratie. De grote met gele deksel komt van Xenos en daar hebben wij er een aantal van. Die gebruiken we voor voedsel in verpakkingen en blikjes en zakjes, maar ook als handige opberg/stapelbakken voor op zolder :-)

Links zie je de dispenser van Rotho, hier in gebruik voor wasmachinetabletten. En op de grote bak zie je de dispensers die we gebruiken voor droogvoer en die zijn van Curver. Sluiten goed af, gemakkelijk met droogbrokjes.

Afbeelding
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Ervaring met Trixie?

Bericht door Gabriella van Dijk »

Dank je wel voor al die moeite! Is inderdaad een goede oplossing. Hardstikke bedankt, ik hobbel vanmiddag even anar de Xenos en de Blokker!

EDIT:
Ik heb weer mazzel, hoor! Ik bel net de Welkoop, zegt dat meisje dat ze geen tonnen meer hebben maar dat ze nog wel zo'n Eukenuba-ton voor me heeft, zo'n roze! Super! Mazzeltje!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Ervaring met Trixie?

Bericht door Inkie »

Ik heb van de xenos zo'n afvalemmer (hebben ze in leuke kleurtjes :grin: ) en dan onderin een paar dozen grit -voorraadje- en daarbovenop gewoon een 10 liter zak voer gezet. Extra natvoerzakjes, blikjes en maatbekertjes passen er allemaal bij in. T voer blijft vers omdat t in de zak blijft, maar t staat wel lekker opgeruimd en de kittens kunnen er niet bij. Vandaag ga ik nog even speuren naar leuke stickers om de bak op te fleuren!
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ervaring met Trixie?

Bericht door Anne »

Voor degene met doorzichtige plastic bakken waar voer in zit, van teveel (zon) licht gaan de vitamientjes dood dus zet ze in een donkere voorraadkast.

Bij snackbars hebben ze ook weleens grote plastice emmers met deksels, die zijn ook geschikt als voederton

Zelf heb ik toen wat tonnen gekocht bij leen bakker en de blokker.
Die bevallen nu nog steeds prima.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie