Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

zo leer je nog is wat. Er gaat een wereld voor mij open met al die soorten. Ik vind dat kliksysteem gewoon irritant waardoor ik dus inderdaad zoiets zoek zoals hierboven wat dus makkelijk open gedaan kan worden. Ik ga volgende week donderdag met mijn moeder maar is op pad om te kijken wat ze hebben. Dank voor alle tips. Wat ik me wel af vraag. Blijft bij jullie het grind beter in de bak of ligt het er dan nog veel naast? Ik heb elke dag weer een zooi grind voor die bak liggen wat ik zo weg zuig maar zou dat met een dichte bak over zijn? Ze nemen het sowieso aan de pootjes mee denk ik toch?
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kiwi »

Als het maar een paar korrels zijn die ze met de pootjes naar buiten lopen - dan is er simpel iets aan te doen. Ik heb een uitloopmatje er voor liggen:
Afbeelding

De kleine spijltjes in de mat spreiden de zooltjes van de kattenpoot, waardoor (alle) korrels eruit vallen.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door tomcat Knabbel »

Kiwi zou dat loopmatje werken voor mijn schatten als ze met vuile voetjes van uit de tuin door hun luik binnen komen :?:

Mijn tuingrond is netjes verrijkt met compost en die kan ik nu zowat overal terugvinden in huis. :grin:

Oeps en dan nog nie gesproken als het nat ligt buiten....tof zulle...picasso kon er een puntje aan zuigen :roll:
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kiwi »

Voor (natte) tuingrond lijkt mij een normale 'mensen' voetenmat geschikter.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door tomcat Knabbel »

Tja die heb ik en dan nog es twee dweils er bovenop, maar ze stoppen niet om hun voetjes af te kuisen :-o .
En buiten voor de ingang zo'n kunstoffen mat met prikkels op.
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
JC Anja

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door JC Anja »

Ik heb een uitloopmatje van Zooplus ( weer die naam).......is heel zacht en comforttabel.Ze ligt er zelfs op te slapen en die houd heel wat tegen.Vind nooit wat door huis,hooguit een paar steentjes op dat matje.En is wasbaar in de machine.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

hoe groot is zo'n matje want ik zie het al voor me dat ik het ervoor leg en dat ze dan aan de zijkant er uit springen omdat het zo raar voelt aan de pootjes. haha Maar het klinkt wel goed. Ik zal is kijken of ze dat bij tuincentra ook hebben.
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Inkie »

Heeft zo'n matje ook antislip ofzo aan de onderkant? Want Caterpillar heeft sterk de neiging alle dekentjes/matjes/handoekjes die ik voor de bak leg op een frotje aan de kant te duwen. de gekkerd :roll: (en alle gritjes die de anderen netjes op t doekje hebben achtergelaten liggen dan op de grond he )
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

ik zie nog al veel verschillende matjes bij zoo plus. Harde maar ook gewoon losse matjes. Prijzen verschillen ook nogal. Eigenlijk zou je dus ook gewoon een rubberen deurmat ofzo ervoor kunnen leggen of een stoffen deurmat. Deels onder de bak zodat hij blijft staan toch?
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Meowth »

Ja lijkt mij wel. Ik zat zelf te denken aan een (stoffen) placemat van de Xenos of zo. Ga ik nog uitproberen binnenkort, vind dat namelijk mooier dan zo'n matje.
JC Anja

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door JC Anja »

Ik heb dus het superzachte matje van Zooplus......zag dat ze ook nog eens in de aanbieding waren.

http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... tten/51550

Zijn heerlijk zacht en goed wasbaar en het grit blijft er mooi in achter.

Kan me voorstellen,dat een kat liever zacht aan de voetjes voelt, dan rubber?

Ik voel ook liever een matje onder mijn voeten,als ik uit bed stap, dan een ruwe kokosmat.Hahaha
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

ja dat is waar ik heb laminaat omdat hygienischer is maar vloerbedekking voelt echt lekkerder! haha Dat van die placemat is ook nog een optie. Ik heb ook nog een oude deurmat zo'n dunne. Eerst maar is kijken of dat werkt voordat ik iets ga kopen.... (zowaar een keer verstandig!) haha
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

ik had nog een oude deurmat zo'n dunne en die was net zo groot als mijn 2 bakken en die heb ik ervoor gelegd maar het werkt inderdaad. Stom, zoiets simpels dat ik daar niet zelf opgekomen ben! haha Nu dus donderdag nog op zoek naar een kattenbak zonder die stomme kliksystemen en ik ben weer klaar met mijn moppies. Bovenstaande tips ga ik zeker meenemen donderdag en hopelijk vind ik wat.
BlauweRus
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2010 21:55

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door BlauweRus »

Mijn opvang mannen ga ik nu laten wennen aan het kattenbakluikje...jaja ben benieuwd wat ze er van gaan vinden hihi.
Ze zijn al overgestapt van grint naar houtkorrels en dit ging mega goed!!! :D
BlauweRus
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2010 21:55

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door BlauweRus »

Mijn opvang mannen ga ik nu laten wennen aan het kattenbakluikje...jaja ben benieuwd wat ze er van gaan vinden hihi.
Ze zijn al overgestapt van grint naar houtkorrels en dit ging mega goed!!! :D
Plaats reactie