hallo
ik ben nieuw hier op deze site
mijn naam is jolanda en onze poes is vanmorgen bevallen van 3 kittens 2 waren er jammergenoeg dood, 1 heeft het wel overleefd, dit is haar eerste nestje, we wisten wel dat ze zwanger was, maar we dachten dat het nog maar 4 a 5 weken zo was, vanmorgen is ze dus bevallen van 3 kittens waarvan gelukkig nog 1 van leeft, nu is het voor haar helemaal nieuw voor ons ook trouwens, maar ze gaat nu steeds op haar kitten liggen, is dat normaal, en zoekt een kitten zelf de melk op of moet ze geholpen worden bij het zoeken van de tepel, heb helemaal geen idee hoe dit alles gaat vandaar deze vragen hoop op een antw terug.
mvg jolanda
Moederpoes gaat op kitten liggen
-
- Lynx
Re: Moederpoes gaat op kitten liggen
Ow jeetje, koop heel snel een goed boek over de verzorging! Kitten moet warm blijven, voldoende drinken, gewogen worden, eventueel bijgevoerd worden etcetera.
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Een moederpoes kan per ongeluk op een kitten gaan ligggen, maar een gezond kitten piept en wurmt zich eronderuit, als mama zelf niet al onmiddelijk opgestaan is bij het piepen. Triest dat hier weer een nestje "ploep" op de wereld gezet wordt. En dan ook nog zonder enige voorbereiding
. Ik hoop dat je het bij dit drama laat en je poes laat castreren.

Ha, Cari. Steriliseren bedoel je natuurlijk?
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij Jojo is gegaan, maar ik weet wel hoe het bij mij is gegaan.
Ik weet niet hoe snel jij of jouw katten zijn, maar mijn katten waren toen ze rond 6 jaar waren VLIEGENS vlug, en dus 3x zo snel als ik. En zo is mijn Rox me 2x ontsnapt. En dat heeft echt helemaal niets met niet nadenken te maken.
Ik begrijp de afkeer tegen huiskatten die toch een nestje krijgen (wat overigens niet zomaar PLOEF gebeurd
).
Maar Jojo komt hier om advies, niet om een tik op de vingers.
Jojo,
bij mijn Roxy was het zo dat ze op de kitten ging liggen die doodging.
En ja, soms ging ze later ook wel eens op een andere kitten liggen. Per ongeluk natuurlijk, maar dat werd snel door de kitten zelf opgelost hoor.
Lijkt me niet echt om je zorgen om te maken.
Ik hoop dat de laatste kitten gezond is. Dat regelt zich vanzelf.
Je kunt trouwens heel snel na de bevalling de sterilisatie laten uitvoeren, dat verbaasde mij nogal.
Het is inderdaad zoals Cari bedoelde wél een goed idee om je kat te laten steriliseren.
Bel de DA voor een afspraak. En als je dan toch gaat en je twijfelt over de gezondheid van de kitten, neem je die gelijk mee voor een check
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij Jojo is gegaan, maar ik weet wel hoe het bij mij is gegaan.
Ik weet niet hoe snel jij of jouw katten zijn, maar mijn katten waren toen ze rond 6 jaar waren VLIEGENS vlug, en dus 3x zo snel als ik. En zo is mijn Rox me 2x ontsnapt. En dat heeft echt helemaal niets met niet nadenken te maken.
Ik begrijp de afkeer tegen huiskatten die toch een nestje krijgen (wat overigens niet zomaar PLOEF gebeurd

Maar Jojo komt hier om advies, niet om een tik op de vingers.
Jojo,
bij mijn Roxy was het zo dat ze op de kitten ging liggen die doodging.
En ja, soms ging ze later ook wel eens op een andere kitten liggen. Per ongeluk natuurlijk, maar dat werd snel door de kitten zelf opgelost hoor.
Lijkt me niet echt om je zorgen om te maken.
Ik hoop dat de laatste kitten gezond is. Dat regelt zich vanzelf.
Je kunt trouwens heel snel na de bevalling de sterilisatie laten uitvoeren, dat verbaasde mij nogal.
Het is inderdaad zoals Cari bedoelde wél een goed idee om je kat te laten steriliseren.
Bel de DA voor een afspraak. En als je dan toch gaat en je twijfelt over de gezondheid van de kitten, neem je die gelijk mee voor een check

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
-
- Lynx
Nee, natuurlijk niet. In Nederland noemen we het castreren van poezen wel steriliseren, maar het is feitelijk castreren. Cari heeft het bij het juiste eind!
Ach, weer wat geleerd 

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
-
- Lynx