Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kiwi »

De versie van 69 dollar is gewoon kunststof ;-)

En hij heeft inderdaad geen deurtje, maar iedereen heeft toch wel een hoekje waar hij onopvallend zou kunnen staan? Mij lijkt het wel wat, maar de prijs ligt mij wat te hoog incl het verzenden vanuit USA.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

ik twijfel nog steeds over die bak met die opstaande rand. Heeft niemand die hier want niemand reageert. Ik wil graag weten of dat inderdaad ervoor zorgt dat het zaagsel in de bak blijft. De mijne graven nogal en nemen veel met hun pootjes mee met het gevolg dat ik elke dag sta te vegen. Wie oh wie heeft de tip? haha
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kiwi »

Als je dit bedoeld met opstaande rand:
Afbeelding
...dan heb ik er ervaring mee! Zo'n bak staat nu naast mij. Is even tijdelijk een extra plek om zeker te weten dat de kitten er op tijd bij is.

Beide katten gebruiken hem, en beiden zijn formidabele gravers. Hij houd bijna alles hier tegen! Alleen als ze er uit springen dan blijft er wat tussen hun pootjes zitten en dat valt op de grond, maar dat hebben ze met iedere bak.

We hebben ook een normale kattenbak geprobeerd zonder kap..en dat geeft echt veel meer rommel! Na 1seconde graven vliegt dan het grid door de kamer...en ze stoppen niet na 1 seconden.

Dus ja, vanuit mij zeker een aanrader ;-)
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

dank dank voor de reactie! Die bedoel ik ja. Mooi prijsje maar ik zag dat de hoogte maar 14 cm is en dat is nog lager dan ik nu heb. Maar die opstaande rand helpt dus wel? Dat is mooi dan ga ik hem misschien toch kopen. Ik las net bij een ander onderwerp ook dat mensen een bak van de hema ofzo gebruiken. Die zijn hoger dat is ook nog een idee denk ik......
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Inkie »

Oh misschien ook nog wel een tip voor je een open bak koopt..

Ik heb mijn kittens gewoon gelijk op een bak met dak gedaan, maar met het deurtje eruit. Zo hebben ze toch wat privacy en wennen ze aan een dichte bak. Ik heb daarna t deurtje er op gedaan (na 2 weken ongv.) mijn deurtje is doorzichtig en in eerste instantie vonden ze t een speeltje. Maar zodra ze dan in de gaten hebben dat t een kattenbak is doen ze t zonder problemen met t deurtje :grin:

ik heb deze (niet van zooplus, gewoon de dierenwinkel)
Afbeelding

deze kan je dus opklappen (als een cabrio) en dat vonden mijn kittens een erg makkelijke overgang! en dat is makkelijk schoonmaken, de kap hoeft er niet af voor t dagelijkse scheppen.
maar dan heb je dus een half open dak.
De onderbak is erg hoog (heb ik expres zo gekozen vanwege gravertjes) en ik leg er een kleedje voor tegen de uitloop.

Hopenlijk heb je hier wat aan :grin:
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

ik heb zelf 2 open bakken omdat ik 3 katten heb en tig x per dag wil scheppen en het heel irritant vindt als ik dan steeds die bakken eraf moet halen die vaak moeilijk klikken. Ik ga zo is naar de hema om te kijken welke gewone opberg bakken ze hebben. Klinkt als een goede tip. Stel dat het dan toch niets is dan kan ik altijd nog de bak gebruiken als opberg bak na het goed schoongemaakt te hebben. haha
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kiwi »

Maar er zijn ook 'gewoon' bakken die erg makkelijk de deksel vastklikken.
Ik heb zo'n extreem grote kattenbak en die is echt een ramp om open en dicht te krijgen..4 klemmetjes die niet meewerken en er ook compleet af kunnen vallen...pff.

Maar de standaard van de Ranzijn is echt een makkie. Met 1 hand los te maken en dicht doen: het klikt gewoon in elkaar als je de deksel er op zet. ;)
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

haha, ja dat zal vast ik heb zoveel negatieve ervaringen met die krengen dat ik nu maar gewoon een onderbak aan houdt. Ik probeer denk ik die bak van de hema en als dat niet werkt dan ga ik inderdaad is kijken voor zo'n gesloten bak die makkelijk te openen is. haha
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kiwi »

Als ik bij de Ranzijn kom, zal ik het merk/type/prijs even noteren. Want ze zijn echt handig (en in felle kleurtjes). Ik heb hem nu trouwens niet in gebruik..dus als je in de buurt woont mag je hem van mij wel eens proberen hoor.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Inkie »

die van mij ^^^paar post hiervoor^^^ is dus zo'n hele makkelijk te openen bak! Want je hoeft de kap er niet af te halen je klapt t deurtje+deel van t dak gewoon op.
En je kan je zakje vasthaken dus geen geknoei :grin: , ik ben er in ieder geval heel tevreden mee
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

dank voor het aanbod van de ranzijn bak. Ik heb er dan alleen 2 nodig maar toch lief dat je het aanbiedt. Ranzijn zit bij mijn ouders in Zaandam dus dan kan ik daar kijken. (woon in Utrecht) Ik heb net 1 grote bak gekocht bij de marskramer en als dat niet werkt dan ga ik toch voor die van inkie want dat ziet er inderdaad super uit. Was wel vrij prijzig denk ik? Ik ga zo is googlen of ik hem ergens kan vinden. Dank voor het mee denken. ZOu een hoop stofzuigen schelen. haha

type nummer van de ranzijn bak is trouwens wel heel fijn. Ik ga zaterdag namelijk naar mijn ouders bedenk ik me net dus dan zou ik daar even naar kunnen kijken. Foto zou helemaal makkelijk zijn? Alvast dank!
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Inkie »

nee was niet prijzig! als ik t goed heb was hij 22 euro ofzo. En ik woon ook in Utrecht, heb deze gehaald bij dierenwinkel Froon, in overvecht ;-) Ze hadden nog een roze liggen (vriendlief wou geen roze voor onze katermannen) en wij hebben de grijze meegenomen. Ik zie net dat t prijsje er al af is, maar bij de zooplus gaan ze hm volgens mij ook leveren en daar gaat hij 23 euro kosten. Hij is heel groot trouwens 42x56x44. Als je hm googled, hij is van "Catit"
Als je dichtbij Overvecht woont is t t kijken waarschijnlijk wel waard
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

Is opzich ook goed te doen overvecht. Ik woon in Terwijde. Ik heb 2 zussies en 1 kater dus 2 roze zou leuk zijn! haha Of grijs voor beiden. haha Ik wacht even die grote bak af en anders doe ik deze of die van ranziijn. Bedankt voor alle goede tips. Mega makkelijk zo'n site! haha
JC Anja

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door JC Anja »

Mijn kattenbak , op pagina 36 te zien, die met die bloemetjes...komt van de dierenwinkel en kostte 18 euro, en is super makkelijk te openen. 2 Klemmen, aan beide kanten één. Net zoals de opbergboxen van Blokker,Hema en/of Action.
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne82 »

Ik heb deze... Ik vind hem erg fijn omdat je de voorkant helemaal omhoog kan kiepen, dat is erg makkelijk om er drolletjes uit te vissen...

Afbeelding
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Plaats reactie