Grote problemen bij het ontlasten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Re: Grote problemen bij het ontlasten

Bericht door achtpuntzes »

:pdtold: katten mogen geen normale melk, (of melkproducten zoals vla ed.) want daar zit lactose in. lactose is niet verteerbaar en zorgt voor problemen in de stoelgang, zowel bij kittens en volwassen katten. kattenmelk is melk met nauwelijks lactose. :enaughty:

gelukkig gaat het weer goed met spotje :catani:
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Marita
Huiskat
Huiskat

Bericht door Marita »

Ik weet dat kattenmelk bijna geen lactose bevat en dat dat het slechte bestanddeel is in melk(producten) maar toch word bijna altijd geadviseerd alsnog voorzichtig te zijn met het geven van kattenmelk. Mijn katten kregen bij een teveel in elk geval diarree..

Misschien is Spotje er ook wel te gevoelig voor?

Hopelijk weet je dierenarts raad Dimi!

Succes in elk geval
Dimi
Kitten

Bericht door Dimi »

Zoals ik al zei zijn we vandaag terug naar de dierenarts geweest.
Hij heeft het poesje en haar mest onderzocht.
Beiden zijn normaal.
Enkel het poesje haar darmpjes.
Ze zou daar één of andere ziekte aan hebben waardoor haar mest blijft zitten.
Er zijn vooral oudere katten die dit krijgen.
Met een oparatie kan dit niet verholpen worden.
In sommige gevallen geven ze een sterk pilletje dat zorgt dat ze diaree krijge en dat is het.
Bij zo'n jong katje helpt dat niet. Hij zou pilletjes moeten geven tot de mest er gewoon uit loopt. Dat pilletje zou ook voor rest van haar leven zijn. Maar wees eerlijk, wil jij een poesje in huis die steeds diaree heeft? Stel dat ze moet gaan en ze komt te laat..
We hebben besloten met de DA om het poesje tot maandag daar te houden.
Ze zullen doen wat ze kunnen.. Meer weten we niet.
Wat we wel weten is dat als ze maandag nog steeds niet kan poepen we ze best laten inslapen. Ze heeft te veel pijn. Als ze in haar bakje wil zit ze te persen en te persen waardoor haar poep open komt te liggen. Vorige keer hebben ze het poesje leeg gemaakt, dit keer ook maar´hij vertelde dat we binnen 5 dagen daar weer zo zouden staan.
Ik leg het een beetje raar uit die hele situatie..
Ik moet er gewoon niet aan denken een poesje van 8 weken te doen inslapen.
Ik ben 15.. Ik was de eerste die het poesje heeft gezien en heeft gekozen.
De eerste dag dat we het hadden liep het steeds achter me aan. Het was echt mijn katje
en dan nu plots horen dat er grote kans is dat het moet worden ingeslapen doet pijn.
Die kans is echter groot..
Ik hou jullie nog om de hoogte.

Alvast bedankt voor he lezen.
Dimitri
]-marjolein-[
Poema
Poema

Bericht door ]-marjolein-[ »

Heb je enig idee wat die ziekte dan zou zijn? Dat zou ik even navragen...en of er echt niets aan te doen is.
Het zou namelijk als ik het zo hoor ook een ingeklapte darm kunnen zijn (de darm rolt als het ware in elkaar) omdat de darmspieren niet goed werken. Mocht het dat zijn is het wel degelijk te opereren. Het is wel een lastige en risicovolle operatie omdat het nog maar een kitten is. Maar is het dat, zou ik even naar een andere dierenarts gaan zoeken die dit kan opereren! Want het kan zijn dat jouw dierenarts het gewoon zelf niet kan opereren.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een keer een pers gehad, die kon ook niet zelf poepen. Uiteindelijk in Utrecht door dr. Otterschot laten opereren. Resultaat, 500 euro armer en katje kon nog steeds niet zelf poepen. Toen hij 2 was ervoor gekozen hem te laten gaan, het was een om de dag terugkerende marteling hem te "ontlasten".

Kan de dierenarts in jullie geval uitsluitsel geven hoe het komt? Werken de darmen niet goed of is het net als in mijn geval een geboorteafwijking?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
]-marjolein-[
Poema
Poema

Bericht door ]-marjolein-[ »

Oh dat is naar Dinie :-( Een geboorteafwijking doe je inderdaad niet veel aan.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Dimi
Kitten

Bericht door Dimi »

]-marjolein-[ schreef:Heb je enig idee wat die ziekte dan zou zijn? Dat zou ik even navragen...en of er echt niets aan te doen is.
Het zou namelijk als ik het zo hoor ook een ingeklapte darm kunnen zijn (de darm rolt als het ware in elkaar) omdat de darmspieren niet goed werken. Mocht het dat zijn is het wel degelijk te opereren. Het is wel een lastige en risicovolle operatie omdat het nog maar een kitten is. Maar is het dat, zou ik even naar een andere dierenarts gaan zoeken die dit kan opereren! Want het kan zijn dat jouw dierenarts het gewoon zelf niet kan opereren.
Het is een angeboen afwijking op haar dikka darm. Daar kunnen ze niks aan doen met een operatie.
Plaats reactie