Dichtgeknepen oogje, ontsteking?

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Dichtgeknepen oogje, ontsteking?

Bericht door Flo_o »

Na de vlooien, het brokjes overgeven en het kuchje zijn we weer een kwaal rijker hier.. Lynn houdt namelijk één oogje wat meer dichtgeknepen dan de ander. Gisteren en eergisteren was het ook al wel een beetje, maar ik had niet het gevoel dat ze er last van had, nu wordt het erger en is het verschil ook duidelijker. Ze knijpt namelijk wel vaak haar ogen dicht, vanaf dat we haar kregen al (ik dacht uit tevredenheid :-|), maar nu is dus 1 oog duidelijk meer dicht dan de ander.

Het ziet er ook een beetje rood en vochtig uit. Ik heb er foto's van gemaakt, ook één waarbij ze haar ogen wel 'normaal' open heeft, al is die foto niet zo scherp. Ik denk dat ik morgen maar weer naar de DA ga bellen... Het lijkt naar mijn mening op een ontsteking, maar ik heb er niet zoveel verstand van.

Wat nu ook duidelijk op de foto's te zien is, zijn die zwarte 'korreltjes' in haar neusgaten, die zitten er al ongeveer een week en ze laat me niet toe om het schoon te maken en zelf lukt het haar dus blijkbaar ook niet... misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Hebben jullie dit vaker gezien/herkennen jullie dit? Ik zie trouwens geen derde ooglid, dus dat lijkt me op zich een goed teken.

Alvast bedankt voor jullie hulp, xx Flo

P.S. Ik begin me echt af te vragen of ze wel echt helemaal gezond en onderzocht was toen we haar kregen.. al die kwaaltjes op zich zijn misschien niet heel ernstig maar alles bij elkaar en ook zo kort op elkaar doet me wel twijfelen... :-| Of ben ik nu weer de overbezorgde poezenmama aan het spelen? :icon_shifty:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dichtgeknepen oogje, ontsteking?

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Jarige,

Dat dichtgeknepen oogje lijkt inderdaad geirriteerd.

Koop een flesje boorwater en probeer het met een watje wat schoon te maken / houden!

Heb je lekker gegeten met je lief?

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dichtgeknepen oogje, ontsteking?

Bericht door Flo_o »

Hoihoi, ja erg lekker gegeten :)

Ik zou het wel willen schoonmaken maar als ik alleen al haar kopje voorzichtig probeer vast te houden rent ze al van me weg :( dus dat schiet niet echt op... heeft iemand tips over hoe ik dat het beste kan doen? En waar kan ik dat water kopen, bij de apotheek ofzo?

Ik bedacht me net dat ik het overdag eigenlijk niet bij haar zie, vooral 's avonds en net dus even heel erg. Maar toen had ze ook net aan de catnip gezeten, misschien heeft dat er ook wel mee te maken...

Het is nu weer ietsje minder en het is ook vooral bij fel licht (logisch op zich). Wat dan weer niet logisch is, is dat ze het overdag dus minder heeft dan 's avonds.. ivm het licht zou ik dat dan andersom verwachten... maar goed.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dichtgeknepen oogje, ontsteking?

Bericht door Dafpoetser »

dat water is te koop bij apotheken.

ik zou het even aanzien....volgens mij kan Lynnie ook een heerlijke drama-queen zijn!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dichtgeknepen oogje, ontsteking?

Bericht door Flo_o »

:lol: Haha ja, of ík... :roll:
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dichtgeknepen oogje, ontsteking?

Bericht door Flo_o »

Boorwater verkopen ze niet meer bij de apotheek, dat is ''uit de oude doos''. Uitgekookt water was ook goed. Maar nu (overdag) heeft ze er dus geen last van, vaag... Oogje gaat gewoon goed open tegelijk met de ander, en is niet waterig of rood/geïrriteerd. Maar ik zal het goed in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dichtgeknepen oogje, ontsteking?

Bericht door Dafpoetser »

Hmm...ik ben ook al een oude doos, dus dat kan kloppen...hahaha :lol:

Lynnie boft maar met haar personeel.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dichtgeknepen oogje, ontsteking?

Bericht door Flo_o »

Whaha, ja dat zei die vrouw in de apotheek ook al want die dacht gewoon dat ze het nog steeds hadden :lol:
Plaats reactie