Kat aan tuigje of halsbandje laten wennen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
mowgly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2010 15:21

Kat aan tuigje of halsbandje laten wennen

Bericht door mowgly »

Ik heb mowgly gekregen als zijnde poes die niet naar buiten wilde. Aangezien ik op 2 hoog woon vond ik dit wel prettig. Maar nu .Ze kan op het dakterras. Liefje ging over het dak heen n dus kon manlief haar uit de goot halen .en op balkon haalt ze al enkele vogels binnen .nu wil ik proberen om haar te laten wennen aan een hals band of tuigje. Ze wil namelijk ook de straat op .we hebben ook een hond. dus wil ik proberen haar mee te nemen de straat op als we de hond uitlaten . Kan ik beter een tuigje nemen of een halsbandje ? wie o wie heeft ervaring . .
Laatst gewijzigd door Admin op 12 aug 2010 03:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
merja
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2010 17:53

Re: rare kat ,tuigje of halsbandje .

Bericht door merja »

hay,

hier ongeveer hetzelfde omdat we de kat mee op vakantie nemen. Als je Mowgly mee wilt 'uitlaten' dan zou ik een tuigje nemen want een halfbandje kunnen ze in paniek heeeeeel makkelijk uit loskomen. En je wilt je denk ik niet de hele tijd zorgen maken om het feit dat ze zich los kan trekken.
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: rare kat ,tuigje of halsbandje .

Bericht door Kiwi »

Sommige halsbandjes zijn ook uitgerust met een 'ontsnap mogelijkheid'. Als de buitenkat met zo'n bandje vast aan een tak zou blijven hangen, breekt of rekt het bandje gewoon.

Ik zou een tuigje doen, is niet (makkelijk) uit te ontsnappen.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: rare kat ,tuigje of halsbandje .

Bericht door Adriana »

mowgly schreef:Kan ik beter een tuigje nemen of een halsbandje ? wie o wie heeft ervaring . .
rechtsboven zit een zoekfunctie en als je daar 'kat tuig' intypt dan krijg je op zijn minst 6 pagina's met berichten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie