Kat gooit hele inhoud kattenbak over de vloer?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Mjam
Kitten

Kat gooit hele inhoud kattenbak over de vloer?

Bericht door Mjam »

Hallo,

Mijn poes van bijna een jaar oud, altijd netjes en zindelijk alles op de kattenbak, heeft de laatste tijd een gek trekje.
Juist als ik de kattenbak verschoont heb, of de drollen eruit geschept, graaft ze de hele, ja echt de hele inhoud eruit, en verspreid die over de keukenvloer!
Ze heeft wel eens eerder 1 of 2 keutels eruit geschept om ermee te spelen maar dat is zeldzaam.
Heeft iemand een idee waarom, en hoe ik haar kan duidelijk maken dat dat niet helemaal de bedoeling is? Ze doet het namelijk als ik niet thuis ben, of als ik in een andere kamer ben... de sneaky..

Dank!
puck0906
Poema
Poema

Re: Kat gooit hele inhoud kattenbak over de vloer?

Bericht door puck0906 »

raar dat ze het inene doet. Heb je iets anders gedaan dan normaal zoals ander grind? Wat gebruik je nu? Je zou kunnen proberen om 1 bak zonder iets te doen en die erbij te zetten kijken of ze het daar gewoon op doet. Ik heb een kat gehad die deed het altijd in bad omdat die het vreselijk vond die korrels. Is die bak trouwens dicht of open want dat scheelt denk ik ook wel.
Mjam
Kitten

Bericht door Mjam »

Nou, ik heb altijd hetzelfde grint gehad (AH schep en schoon), maar een keer een ander soort gehad (Catsan), en daarna gelijk weer teruggewisselt naar Schep en Schoon. Tijdje daarna heeft ze het voor het eerst gedaan.
Ze heeft het ook pas 2x gedaan, maar toch, het is zo'n duidelijke statement ofzo ;-) En zo raar dat ze het doet als de boel mooi schoon is...
puck0906
Poema
Poema

Bericht door puck0906 »

misschien omdat ze haar geur dan niet meer ruikt? inderdaad apart.....
Kiwi
Lynx
Lynx

Bericht door Kiwi »

En als je nou een dichte kattenbak neemt met deurtje? Dan moet het op zich niet mogelijk meer zijn.
Weet het- dat beantwoord de 'waarom' vraag nog niet..maar houdt de keuken wel schoon.

Ze doen het hier ook wel eens, dan vraag je je echt af waarom ze na 10minuten nog steeds aan het graven zijn. Maar omdat het door het deurtje toch in de bak blijft - stoor ik me er niet zo aan.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Mjam
Kitten

Bericht door Mjam »

oh de bak heeft een deurtje hoor. Houdt haar alleen blijkbaar niet tegen!
Kijk het is ook geen grote moeite om het bij elkaar te vegen, maar inderdaad, het waarom ben ik benieuwd naar....
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Hogere kattenbak = opbergbak van Blokker of Hema.
Gebruik ik al jaren en met 8 katten echt heel weinig troep/korreltjes.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

kan het aandacht trekken zijn?
jojo
Poema
Poema

Bericht door jojo »

Ben je een ander schoonmaakmiddel gaan gebruiken voor de kattenbak? Zijn er veranderingen geweest in haar situatie die haar van slag hebben kunnen maken? Mijn gevoel zegt me dat je het in de aandacht-hoek moet zoeken, daar heb je natuurlijk niks aan, maar probeer eens na te gaan of er veranderingen zijn geweest de laatste tijd. Sommige katten gaan al van de leg als je iets een halve meter verschuift.
puck0906
Poema
Poema

Bericht door puck0906 »

die opbergbak van de hema of blokker vind ik ook een goed idee! Ik heb zelf namelijk een beetje hetzelfde probleem en dacht aan een open bak met opstaande rand maar die is maar 14 cm hoog en dus nog lager dan de mijne maar dit is een goed idee! Springen ze daar dan gewoon in en hoe hoog zijn die van jou dan?
Plaats reactie