Max teruggelopen na verhuizing

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
cat47
Kitten

Max teruggelopen na verhuizing

Bericht door cat47 »

:smile: Hoi!
Wij zijn 5 weken terug verhuisd,we hebben 4 katten.
Onze kat Max ontsnapte per ongeluk naar buiten en is toen 6 km terug naar zijn oude woonplaats gelopen,een dag of drie daarna hebben wij hem weer opgehaald.
3 weken hebben wij Max binnen gehouden en laten chippen.
Toen mocht hij van ons even naar buiten,samen met de andere 3 katten.
Maar Max liep weer terug.
De oude buren bellen als ze Max zien,maar als wij aankomen is hij alweer weg.
We hebben ook een kooi geprobeerd van het dieren-pension,maar dat is niet gelukt.
Wat moeten wij nu?
En als we max kunnen vangen hebben wij nog een probleem,de andere 3 katten mogen al naar buiten d.mv een kattenluik,en ze lopen ook niet weg,wie weet een oplossing? :catani:

gr.Cat47 :???:
JLC
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Re: Max teruggelopen na verhuizing

Bericht door JLC »

Ik denk dat het niet zo handig was om Max na het chippen meteen naar buiten te laten. Ik denk dat hij nog niet aan zijn nieuwe huis gewend is. Dus ik zou hem toch proberen binnen te houden wanneer jullie hem weer terug hebben.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Kiwi
Lynx
Lynx

Bericht door Kiwi »

Ik weet niet of geld een enorme rol speelt, maar er zijn kattenluikjes die alleen reageren (open gaan) op katten met een bijpassende halsband met transponder (RFID techniek, erg interessant). Dan zou je 3 katten een halsbandje met transponder kunnen geven, en Max een normaal bandje.

Of Max dit leuk gaat vinden betwijfel ik, maar misschien moet hij eerst even wennen.

Ik hoop trouwens dat je als eerste Max weer kunt vinden!
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
cat47
Kitten

Bericht door cat47 »

JLC schreef:Ik denk dat het niet zo handig was om Max na het chippen meteen naar buiten te laten. Ik denk dat hij nog niet aan zijn nieuwe huis gewend is. Dus ik zou hem toch proberen binnen te houden wanneer jullie hem weer terug hebben.
Ja,ik denk dat jullie gelijk hebben,thanks!
cat47
Kitten

Bericht door cat47 »

JLC schreef:Ik denk dat het niet zo handig was om Max na het chippen meteen naar buiten te laten. Ik denk dat hij nog niet aan zijn nieuwe huis gewend is. Dus ik zou hem toch proberen binnen te houden wanneer jullie hem weer terug hebben.
Jullie hebben gelijk denk ik,thanks!
JLC
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door JLC »

Ik hoop dat je hem snel weer terugvindt. Hij zit vast al ergens in jullie oude buurt. Succes en sterkte.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
cat47
Kitten

Bericht door cat47 »

Kiwi schreef:Ik weet niet of geld een enorme rol speelt, maar er zijn kattenluikjes die alleen reageren (open gaan) op katten met een bijpassende halsband met transponder (RFID techniek, erg interessant). Dan zou je 3 katten een halsbandje met transponder kunnen geven, en Max een normaal bandje.

Of Max dit leuk gaat vinden betwijfel ik, maar misschien moet hij eerst even wennen.

Ik hoop trouwens dat je als eerste Max weer kunt vinden!
Hoi,dat is zeker een goed idee!
Ik denk zelfs de enigste mogelijkheid,dank je wel,ik laat zeker even weten of het allemaal gaat lukken,ik mis Max enorm,bedankt!
cat47
Kitten

Bericht door cat47 »

JLC schreef:Ik hoop dat je hem snel weer terugvindt. Hij zit vast al ergens in jullie oude buurt. Succes en sterkte.
Ik hou jullie op de hoogte,de reacties doen mij goed,ik mis Max enorm,het moet gewoon lukken,bedankt! :???:
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ze zeggen steeds dat je hem minstens een maand moet binnenhouden, en als hij al eens weggelopen is zou ik dat zeker doen! Je kan het ook aan de kat zien, als hij binnen helemaal op zijn gemak is en zo.
Bij onze verhuis is Kleintje ook eens ontnapt na 2 weken, maar ik heb het geluk gehad dat ik er direct met mijn zus achterna gegaan ben en ze terug naar onze tuin heb kunnen jagen (want ze was te veel in paniek om op te pakken). Daar vond ze de achterdeur toch het veiligst en vertrouwd uitzien. Maar ons Kleintje zou ook nooit de weg naar huis terugvinden ( is ook wel 90 km) want ze vond vroeger het huis al niet meer vanop de hoek van het straat. Daar heb ik ze ook eens onder een struik gaan halen, arm ding had er de hele dag zitten wachten en toen ik kwam roepen hoorde ik een zacht miauwtje. Was ik opgelucht!!!

Ale bon, jouw verhaal: Ik hoop dat je hem terugvind. En als je hem terughebt, hou hem dan zeker een maand binnen. Kost wat kost! Daarna zou ik eens proberen met een tuigje. Ik weet dat de meeste katten daar niet zo blij mee zijn, maar dan zie je wel of hij naar het huis terugkomt of juist de andere kant probeert weg te komen. En zolang hij probeert de tuin uit te komen, of naar de richting van je oude huis neigt, zou ik hem niet loslaten. Doe hem eerst het tuigje eens aan binnen om de te wennen, anders zal hij vechten om daaruit los te komen en niet perse om weg te lopen, en dan weet je nog niets.
Veel succes met het terugvinden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie