Wij hebben 2 kittens van 3 maanden oud, Cat en Fendt.
Nu mogen ze bepaalde dingen niet, zoals in mijn klerenkast kruipen, en met hun neus bij de voerzakken (die hoog op de bench staan) en achter de boeken klimmen en die op de grond gooien.
Naja, Fendt die luistert! Ik hoef maar iets te zeggen als "ah! nee! mag niet" of gewoon zn naam dwingend en hij houd wel op. Heel af en toe moet ik met de plantenspuit schudden (niet eens te spuiten, 3 keer gedaan en hij snapt t haha). naja goed, een bravertje dus. alhoewel, hij probeert wel dingen uit te halen maar hij houd al snel op als ik waarschuw.
Cat daarentegen!!... Ik kan schreeuwen wat ik wil, ik kan hm helemaal zeikersnatspuiten, ik kan met een sleutelbosje gooien (tegen de grond, niet tegen hem aan natuurlijk!) maar t doet hm niks. Hij likt zich af en gaat met t sleutelbosje spelen. Hij blijft rustig zitten als ik hm natsproei.
Hij leert er serieus niks van en hij blijft stout zijn.
1 keer is hij wel geschrokken toen ik echt heel boos was omdat hij mn telefoon van t aanrecht (waar hij niet mag komen) gooide. Hij mankeert echt niks aan zn oortjes, hij is gewoon heel hardleers! Vandaag heb ik hm wel 5 minuutjes in de bench gezet, maar daar ging hij toeren uithalen en heel manipulatief miauwen... negeren leek me t beste. Maar ik wou komende week de bench weghalen omdat daar een krabpaal komt te staan dus een goede langetermijnoptie is dat ook niet. (de bench is ook niet voor hen maar was de vluchtplek voor de logeerkat, maar ze heeft hm niet meer nodig) de vervoersbox wil ik niet als straf gebruiken want dan is dat wel zielig als ik naar de DA moet.
Wat moet ik nu doen? Hoe straffen jullie en wat werkt t best? Hij moet gewoon leren dat hij niet van mijn bord mag eten (vanmiddag zat hij gewoon 3 keer met zn neus in mijn vla!) en de boeken niet uit de kast mag gooien! lang negeren kan ik hem niet, en hij komt t nadien altijd wel goedmaken

Tips?