Shouf wordt belaagd door Jip

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EvelineK
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:44

Shouf wordt belaagd door Jip

Bericht door EvelineK »

Tis een heleboel werk om alle verhalen te lezen over de acceptatie tussen katten, vandaar deze nieuwe topic.

Wij hebben een kater van 5 (Ben) en een poes van 5 (Shouf), ze komen uit hetzelfde nestje. De katten waren erg gelukkig tot ik op het geweldige idee kwam om er een kitten bij te nemen. Zo gezegd zo gedaan, inmiddels hebben we Jip erbij, een poes van bijna 1 jaar. We hebben haar met 10 week gekregen.

Vanaf het begin was Jip heel heel heel erg druk, we werden er echt stapel gestoord van. Dat is iets beter geworden maar ze kon meteen al niet met onze oudere poes Shouf overweg. Nu Jip bijna 1 is wordt het steeds erger. Onze poes mag niet in de buurt komen van Jip, zij is duidelijk de baas van de 3. Overal waar Shouf heen wil wordt ze geblokt, en belaagd door Jip. Ben (de kater) mept wel een beetje van zich af dus die heeft iets minder last van terror Jip. Het vervelende is dat Jip echt een heel lieve poes is, erg gezellig naar ons, visite en kinderen, iedereen word verliefd op het beessie. Maar de andere 2 waren er eerst....
Ik snap dat er een bepaalde rangorde is onder katten maar Shouf is echt ongelukkig en wij weten niet meer wat we eraan moeten doen.

Komt het ooit goed?????????

Eveline
Laatst gewijzigd door Admin op 10 aug 2010 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Shouf wordt belaagd door Jip

Bericht door Gabriella van Dijk »

Ik heb geen idee, als het al zo lang speelt denk ik niet dat het ooit goed komt, maar beter zal het wel worden naarmate Jip iets ouder word. Misschien een optie om Jip te schenken aan één van die mensen die verliefd op haar werd? Ik begrijp dat Jip een poesje is, katers mixen vaak makkelijker, dus misschien een optie om voor Jip een goed huis te zoeken en als je echt een derde dier wil, te kiezen voor een kater.
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Shouf wordt belaagd door Jip

Bericht door Cari »

EvelineK schreef:
Komt het ooit goed?????????

Eveline
Ik betwijfel het. Misschien als Jip een jaar of 10 is :???: ? Ze heeft veel te veel energie en is veel te dominant voor de andere 2. Wees blij dat ze zo lief is voor mensen, dat maakt haar makkelijker herplaatsbaar ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie