Ik zie een kat in het wild nog geen doperwten etc etenAdriana schreef:nee, er zijn van orijen en almo dacht ik brokjes zonder graan, die hebben als plakmiddel een speciale soort aardappel. en het hangt ervan af, sommige mensen beschouwen rijst en mais niet als graan maar dat zijn wel zetmeel-leveranciers.
ik ben een beetje af van hoe meer vlees (= eiwitten) hoe beter.
een kat eet vlees en nog een hele boel andere dingen in de natuur en muis is niet, zeker niet 100% vlees. ik bedoel het eiwitgehalte van muis is niet zo vreselijk hoog en katten eten geen koe. als ik naar de samenstelling van RC kijk dan zit in sommige soorten meer zetmeel/kh's in dan eiwit, dus dan begrijp ik niet waarom je RC één van de betere brokken vindt.
hun renal is goed en hun diabetiscs is prima en over de samenstelling van de rest kun je erg veel opmerkingen maken.

Natuurlijk eten ze muizen die ook granen hebben gegeten, maar die granen hoeven hun darmen dan niet meer te verteren, dat heeft de muis al gedaan
Sowieso krijgen veel katten van suiker gebitproblemen
Ik was hier ook niet van op de hoogte hoor, en mijn kat kreeg ook alles wat goedkoop was en ze lekker vond.Totdat ze was uitbehandeld voor haar gebit problemen. Geen enkele ontstekingsremmer etc hielp. De enige optie was om haar gehele gebit te trekken. Ik ben toen ander voer gaan geven, vooral natvoeding met alleen vlees en vocht, en haar gebit genas vanzelf.
Heel veel katten reageren goed op granen, mijn truusje ook, maar er zijn ook katten die er enorm van gaan stinken op de bak en darmproblemen krijgen.