Pff, het is wéér zo ver
Ze krijgt sinds vorige week 's morgens al haar brokjes, in een poging om haar het zelf te laten doseren over de dag. Maar tot nu toe eet ze het in 1x op, soms laat ze wel wat liggen, maar zodra je de keuken inloopt gaat ze weer eten tot het op is. Alsof ze bang is dat ik het weer afpak ofzo..
Dus vanmorgen kreeg ze haar brokjes en normaal gesproken krijgt ze dan +/- 12 uur later haar natvoer (ergens tussen 19.00 en 21.00), maar vanmiddag en vanavond hadden we verjaardagen, dus kreeg ze het pas rond 23.30. En dus weer haar natvoer overgegeven.
Het valt me wel op dat het vaak is als ze een langere tijd niets gegeten heeft, langer dan normaal in ieder geval (m.u.v. vorige week maar dat kan ook stress zijn geweest). Bijv. als ik uitslaap en ze het een paar uurtjes later krijgt geeft ze ook over, dus nu sta ik in het weekend om 8.00 op om haar eten te geven en dan ga ik weer terug slapen

En nu was het dus ook een paar uurtjes later dan normaal.
Ik ga ook eens terug zoeken welk natvoer ze heeft gehad wanneer ze heeft overgegeven, want het is wel vaak de laatste tijd, en ik ben net overgestapt naar een ander merk (ik heb de 1e keer verschillende merken gekocht om uit te proberen wat ze lekker vind, maar tot nu toe eet ze alles). De eerste paar weken kreeg ze Miamor en heeft ze nooit overgegeven, daarna +/- 2 weken Animonda en nu Schmusy. Ik zal het morgen eens opzoeken, misschien dat het daarmee verband kan houden.
Als ze overgeeft, is dit altijd binnen 10 min. na het eten, dus het heeft denk ik niets te maken met het verteren van het voedsel. Misschien is het toch het te gehaast eten, vooral wanneer ze iets langer zonder voedsel heeft gezeten (en ik kan simpelweg niet de hele dag brokjes neerzetten want ze eet gelijk alles op). Kan ik haar dan echt niet leren om er langer mee te doen? Of zal ze gewoon vertrouwen moeten krijgen dat het gewoon blijft staan en dat ze elke dag gewoon eten krijgt.. En waarom heeft ze de hele dag honger, of doet ze alsof ze zo'n honger heeft?
Ik begrijp d'r niks van, wat moet ik hier mee... Hoe ernstig is dit? Hoe komt het toch? Hebben meer katten hier last van? Misschien is het toch verstandig om een voederautomaat te kopen voor als we eens een dagje weg zijn, zodat ze toch op haar vaste tijden eten krijgt, want blijkbaar heeft ze daar echt veel behoefte aan. Ik vind het echt zo naar voor d'r

Ik wil echt dat ze niks te kort komt, en ik voel me nu super schuldig dat we zolang weggeweest zijn