Gebitsverzorging (zonder tandenborstel e.d.)

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Zaaz
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2010 13:37

Gebitsverzorging (zonder tandenborstel e.d.)

Bericht door Zaaz »

Hallo!

mijn vraag gaat over gebitsverzorging. Ik zag al enkele onderwerpen die hier over gaan, maar deze leken gesloten? Maar mijn vraag gaat meer over 'alternatieve' manieren om het gebit te helpen reinigen.

De adem van mijn kat stinkt wat. Ik weet dat de tanden poetsen een goede oplossing is met kattentandpasta en tandenborstel/een gaasje, maar ik kwam op internet het volgende middel tegen: 'PlaqueOff'. Dit schijnt een soort oplossing te zijn voor een slechte adem, tandplak, tandsteen en geïrriteerd tandvlees. Het is een poeder dat je mengt door het voer.

Hiernaast is er nog een ander soort middel: 'Sire Dental Care'. Dat kun je door drinkwater mengen en schijnt ook tandplak e.d. te voorkomen en bij te dragen aan een frissere adem.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben en anders of er mensen zijn die hier een mening over hebben :) Is het aan te raden bijvoorbeeld?

Groetjes Evelien
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Gebitsverzorging (zonder tandenborstel e.d.)

Bericht door Ilone »

Ik gebruik zelf Vet Aquadent voor in het water, maar ik hoor toch steeds meer tegenstanders omdat het te chemisch schijnt te zijn?
Plaque Off schijnt een goed middel te zijn.
En ja tanden poetsen zou nog het beste zijn naar wat ik weet, maar dat moet wel lukken ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie