Huiskatje

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
maple
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2010 17:55

Huiskatje

Bericht door maple »

Hallo iedereen,

Ik heb sinds enkele dagen een 9 weken oud poesje. Echt een schattig ding, gaat al op de kattenbak, komt bij mij liggen in de zetel, speelt met haar krabpaal, slaapt in haar mandje...
Ik kan het gewoon niet beter wensen.

Het enige wat ik me nu nog afvraag is of de kat wel gelukkig zal zijn. Ik heb geen tuin, enkel een koertje. Dus zou ik er een huiskat willen van maken die samen met mij wel es op het koertje mag, maar niet als ik er niet ben. Ik ben namelijk bang dat ze over de muur zou springen (2 meter), via het tafeltje of zo en dan niet meer terug zou geraken.
Ik woon in het centrum, dus lijkt me dat levensgevaarlijk voor een kat.

Heeft een kat genoeg aan 3 kamers? Ik laat haar namelijk liever niet in de badkamer of de slaapkamer. Als ik moet gaan werken laat ik haar achter in de eetplaats. Daar heeft ze haar kattenbak en eten en mandje. Ook ligt er wat om mee te spelen.

Tips zijn zeker welkom!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: huiskatje

Bericht door Meowth »

Van harte welkom op het forum!

Nee hoor dat is niet zielig, je katje heeft ruim genoeg de ruimte lees ik. Ik zou het veeel zieliger vinden als 'ie overreden wordt.

Waar je het kitten wel een heel groot plezier mee doet is een speelmaatje, dus een andere kat erbij!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Huiskatje

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook een 2-de kitten nemen voor gezelschap. En een leuke krabpaal.
Verder is dit veel veiliger en garant voor een lang leven dan wanneer je haar op straat laat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Huiskatje

Bericht door MBHK »

Een krabpaal met veel verschillende hoogtes en mandjes! :D Hebben jullie samen (en eventueel een 2e katje :oops:) gegarandeerd plezier van.
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
maple
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2010 17:55

Re: Huiskatje

Bericht door maple »

Een krabpaal heeft ze al, ze speelt er dan ook graag mee. Verder heeft ze nog een kartonnen doos en zo'n kattenspeeltjes.

Blij te horen dat ze ruimte genoeg heeft. Een tweede kitten kan er jammergenoeg niet bij, 'k heb al een jaar moeten vragen om deze kitten te mogen hebben van vriendlief. Een tweede zal dan al zeker niet lukken. (Maar ik zal het hem toch nog es voorstellen).
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Huiskatje

Bericht door Ilone »

Waarom zijn het toch bijna altijd de mannen die roet in het eten gooien? :-(


:-P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Huiskatje

Bericht door Meowth »

Hahaha inderdaad. Maarehm een tweede kitten is leuker, dan spelen ze met elkaar, dan hebben jullie er minder "last" van (ik bedoel dat ze dan iemand om mee te spelen heeft en niet altijd jou aan moet kijken).
Ook als je overdag eens weg bent hebben ze elkaar, dan hoef je je geen zorgen te maken dat het zich verveelt.
Gebruikersavatar
poekie3488
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mei 2010 09:44

Re: Huiskatje

Bericht door poekie3488 »

Hahahah gewoon doorproberen hoor.
En anders komt hij er mischien zelf wel achter.
Was met mijn vriendlief ook zo, die wou absoluut niet een andere. Maar we merken aan gizmo dat hij het mis, hele tijd bij het raam jammeren als hij andere ziet. Wordt hij echt helemaal idioot. Wil steeds naar buiten. Wordt beetje baaldadig naar ons en de konijn toe. Mijn vriend zo '' Mischien moet er toch ma een ander bij komen'' hahaha. Ik protesteer niet hoor hahah, kom maar op.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Huiskatje

Bericht door ayla »

haha mijn vriend wilde er ook geen, dat werden er 2, en nu begint hij zelf over een 3e ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Huiskatje

Bericht door Dafpoetser »

Na het overlijden van Silver wilde de mijne er ook even geentje. Nou, ik dacht dat ik gillend gek werd, ik MOET een poezel om me heen hebben en heb lekker mijn zin doorgedrukt.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Huiskatje

Bericht door puck0906 »

lijkt mij ook ruim genoeg. Hier ook zo'n vriend. We hadden er vorig jaar 4 maar eentje moesten we er laten inslapen, nu dus 3 maar meneer wil geen 4e. Ikke niet begrijp! Nu probeer ik dus van alles om ervoor te zorgen dat ik na onze vakantie nummer 4 kan krijgen. Ik dacht aan een oudere uit het asiel maar hij had het over zo van als we het doen dan een jonkie dus ik blijf proberen! haha
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Huiskatje

Bericht door tacuma »

Hier was ik degene die riep: Geen vierde meer erbij! Maar nummer vier diende
zichzelf aan, wond mijn man in no time om zijn poezenvingertje, en toen bleek
dat het inderdaad een dak- en thuisloze was, slikte ik mijn woorden héééél snel in...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Huiskatje

Bericht door Dafpoetser »

Dolfje :verliefd:
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Huiskatje

Bericht door tacuma »

Ja Dolfje... ;-) En het grappige eraan is, dat de drie andere katten graag naar
buiten (de tuin in) gaan, maar Dolfje het liefst binnen is, waarschijnlijk als reactie
op zijn verleden. Hij gaat alleen de tuin in als ik dat ook doe, en komt dan aan mijn
voeten (of soms zelfs op schoot) liggen. Ik had in het begin een briefje aan de spiegel
in de hal gehangen: "Dolfje kan binnen zijn", zodat iedereen in de gaten kon houden
of de andere drie katten niet lelijk tegen hem zouden doen. Een paar weken geleden
heb ik dat briefje vervangen door een andere: "Dolfje kan buiten zijn". ;-)

Groeten van Laura.

(Met mijn excuses voor het off topic raken...) :oops:
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Plaats reactie