Hallo,
Omdat mijn kitten van 4 maanden vanmorgen 3 keer braakte ben ik online op zoek gegaan en kwam ik op deze site terecht. Onze oliver is een katertje van 4 maanden oud nu inmiddels. Hij speelt en doet en is enorm vrolijk en aanhankelijk. Vanmorgen begon hij echter ineens een harde miauw te geven en braakte hij. De 2 eerste keren was het voedsel en de laatste keer was het alleen maar wat vocht. Hij ligt nu in zijn mandje te slapen. Iets wat hij altijd doet zo rond deze tijd.
Heb niet het idee dat hij echt ziek is,maar maak me toch wel ongerust. Het zit namelijk zo dat onze andere kat Lotus,nu een jaar oud. Toen ze 11 weken was en net een week bij ons was, heel erg ziek was. Begon te braken en diarree kreeg. Het bleek toen dat ze een virus had. Het is zo niet benoemd, maar volgens mij was het parvo. Lotus was enorm ziek en is echt te nauwer nood aan de dood ontsnapt. Ze hield niets binnen. We hebben haar toen op advies van de dierenarts moeten dwangvoeden en uiteindelijk ook spuiten met vocht tussen haar schouderbladen moeten geven. Uiteindelijk en gelukkig heeft ze het overleefd en is het nu een poes die blaakt van gezondheid.
Mijn ongerustheid komt ook voort uit de situatie met Lotus. Ik wil niet in paniek raken en ook niet gelijk naar de dierenarts sprinten. Is er iemand die mij advies kan geven en wanneer ik naar de dierenarts moet gaan? Ik weet het op dit moment niet echt goed.
Braken
- Dafpoetser
- Jaguar
Re: braken
Woon je in de omgeving van Maastricht?
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=615
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en langs de DA gaan.
Rob.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=615
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en langs de DA gaan.
Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
- pearlsofpassion
- Tijger
Je kan natuurlijk steeds eens naar de DA bellen om raad te vragen.
Ik zou het nog even afkijken en zien of het nog meer gebeurt. Het kan zijn dat hij gewoon iets te snel gegeten heeft of te druk geweest is erna, of hij kan een haarbal hebben... Als hij verder niet ziek lijkt, zou ik me nog niet direct zot veel zorgen beginnen maken. Als het eenmalig was is het vast niets, en als hij het nog doet kan je eens proberen met kattengras (kan nooit kwaad) om een eventuele haarbal los te krijgen. Tis omdat het de laaste keer enkel vocht was dat het wat meer in die richting zou wijzen dan gewoon te snel gegeten.
Als hij lusteloos of erg rustig wordt, of zijn oortjes voelen extra warm of extra koud, moet je zeker naar de DA gaan! En dan niet nog een dag wachten he.
Bestaat parvo ook bij katten? Ik dacht dat dat bij honden was? Ale, weet er niet veel van ze, dus daar spreek ik me niet over uit.
Hou het goed in de gaten he!
Ik zou het nog even afkijken en zien of het nog meer gebeurt. Het kan zijn dat hij gewoon iets te snel gegeten heeft of te druk geweest is erna, of hij kan een haarbal hebben... Als hij verder niet ziek lijkt, zou ik me nog niet direct zot veel zorgen beginnen maken. Als het eenmalig was is het vast niets, en als hij het nog doet kan je eens proberen met kattengras (kan nooit kwaad) om een eventuele haarbal los te krijgen. Tis omdat het de laaste keer enkel vocht was dat het wat meer in die richting zou wijzen dan gewoon te snel gegeten.
Als hij lusteloos of erg rustig wordt, of zijn oortjes voelen extra warm of extra koud, moet je zeker naar de DA gaan! En dan niet nog een dag wachten he.
Bestaat parvo ook bij katten? Ik dacht dat dat bij honden was? Ale, weet er niet veel van ze, dus daar spreek ik me niet over uit.
Hou het goed in de gaten he!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
-
- Kitten
Dank je wel voor het snel reageren op mijn bericht:)
Echt heel fijn dat er mensen zijn die zo mee denken. Oliver ligt nu nog steeds te slapen en heeft niet gebraakt. Ik weet niet goed of hij nu echt zich ziek voelt of gewoon lekker ligt. Hij ligt wel in een krulletje zoals katten altijd graag liggen. Misschien is hij ook nog steeds wel ontdaan van het braken. Hij schrok namelijk van zichzelf. Ik moet er ook wel bij zeggen dat oliver een ongelooflijke vuilnisbak is hoor. Hij eet alles op wat hij tegenkomt aan pluisjes, muggetjes, stofwolkjes etc en ik zag vanmorgen wel dat hij een kleine mug gevangen had. Misschien dat die in zijn maagje aan het vervelen is geweest. Geen idee, maar ik hou het in de gaten. Hij knort nu ook net als ik over zijn buikje aai, dus misschien valt het toch wel mee en is hij gewoon moe van alle commotie
Echt heel fijn dat er mensen zijn die zo mee denken. Oliver ligt nu nog steeds te slapen en heeft niet gebraakt. Ik weet niet goed of hij nu echt zich ziek voelt of gewoon lekker ligt. Hij ligt wel in een krulletje zoals katten altijd graag liggen. Misschien is hij ook nog steeds wel ontdaan van het braken. Hij schrok namelijk van zichzelf. Ik moet er ook wel bij zeggen dat oliver een ongelooflijke vuilnisbak is hoor. Hij eet alles op wat hij tegenkomt aan pluisjes, muggetjes, stofwolkjes etc en ik zag vanmorgen wel dat hij een kleine mug gevangen had. Misschien dat die in zijn maagje aan het vervelen is geweest. Geen idee, maar ik hou het in de gaten. Hij knort nu ook net als ik over zijn buikje aai, dus misschien valt het toch wel mee en is hij gewoon moe van alle commotie
Re: Braken
ik denk dat je het best even kan afwachten zolang hij maar niet langer dan 1 dag niet eet zeg maar. Als hij gewoon eet dan kan het zijn dat hij gewoon even iets gegeten heeft wat niet de bedoeling was. Katten spugen ook heel snel. ZOlang hij goed eet en zich normaal gedraagdt niets doen tenzij het uiteraard een paar dagen aanhoudt. Ik heb ook altijd een spuitje in huis om ze water bij te voeren als ze niet lekker zijn.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Braken
Ik zou steeds kleine beetjes eten geven. Als hij na 2 dagen nog braakt naar de da gaan.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25