Sinds vorige week donderdag avond heb ik mijn twee kittens. Ze waren toen 8 weken en 2 dagen. het is nu woensdag avond dus ik heb ze op een dag na een week.
Op zich doen ze het super goed. kattenbak, krabpaal eten, drinken doen ze goed. Natuurlijk vinden ze de bank ook intressant maar de schade is nog beperkt ze gedragen zich. Ook spelen ze veel met elkaar en dan door heel de kamer. En ook ik kan met een touwtje met allebei spelen. Maar nu is een kitten wel erg schrikachtig. (ik weet dat ik ze pas kort heb en ze nog moeten wennen) Maar Koos schiet steeds weg als ik maar beweeg. verders speelt hij goed en als ik hem aai als hij op de krabpaal ligt lijkt hij die ook prima te vinden hij is dan flink aan het spinnen en komt echt met z'n koppie naar mij toe en zet zelfs zijn pootjes op mijn borstkas. dus ik ga ervan uit dat het spinnen in dit geval niet uit angst is.
Zou ik nog iets kunnen doen om die schrikachtigheid van hem te kunnen verminderen?
ook kan ik hem wel optillen als ik hem op de gang wil zetten als ik ga slapen of werken bijvoorbeeld. Is dit goed of bevoorderd dit optillen alleen maar dat hij niet uit zijn eigen zal komen?
en ze springen op tafel wat ik probeer af te leren. Als ik nee zeg en ze er af til vinden ze dat prima maar het lijkt me niet echt een methode die gaat werken. soms geef ik ze een klein duwtje en springen ze op een stoel. (wat goed is) en ik heb de planten spuit geprobeerd dat werkt wel maar het lukt me niet om dit te doen zonder dat ze in de gaten hebben dat ik de plantenspuit gebruik. hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Allemaal wat vraagjes van een bezorgde kersverse kattenmamma

alvast bedankt.