Kat geeft (hele) brokjes over

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Flo_o
Poema
Poema

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door Flo_o »

Ik denk dat het wel moet lukken, het is vaak als ik bij haar ga zitten en haar aai over haar rug dus ik zal er voortaan een camera bij houden. Ze blijft wel altijd in dezelfde positie zitten waarin ze al zat, dus ze neemt geen andere houding aan.
Flo_o
Poema
Poema

Bericht door Flo_o »

Hmz, na een aai-sessie van ruim 10 min mét camera heeft ze (natuurlijk ;-)) niet gekucht.. maar wél een flinke haal in m'n duim gekregen :???: dus ik hou het hier maar bij voor vanavond denk ik.. morgen doe ik weer een poging om het op camera te krijgen. Pff, echt pijnlijk :cry:

Ook is ze soms ineens bang voor mij of mijn vriend.. echt heel raar, misschien heeft ze toch echt iets onder de leden. Misschien longontsteking?
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Heeft ze ook koorts?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Flo_o
Poema
Poema

Bericht door Flo_o »

Hm, dat heb ik niet gemeten. Ze voelt in ieder geval niet warm aan, haar vacht is niet opgezet en ik zie ook geen derde ooglid (ik had gelezen dat dat tekenen van koorts/ziekte zijn). Denk je dat ik de temperatuur moet meten? Ik denk dat dat nogal veel stress voor haar oplevert.

Het is volgens mij ook niet heel ernstig ofzo.. ze kucht maar heel af en toe. Maar ja.. stel dat er wel iets vast zit of dat ze een (beginnende) infectie heeft.. ik voel me er niet echt gerust op. Mijn vriend vind het nog steeds niet nodig om naar de DA te gaan.. Ik weet het niet.

Zoals ik al zei, als het de komende dagen niet verbetert met die pasta maak ik voor vrijdag een afspraak. Al is het maar voor m'n eigen gemoedsrust. Ik voel me echt zo'n overbezorgde moeder nu :???: , m'n vriend en m'n ouders vinden ook al dat ik overdrijf en de DA zal ook wel zoiets denken.. Maar ja.. Lynn is belangrijker!
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Dat heeft niks met overdrijven te maken.
Je vriend en je moeder zijn waarschijnlijk niet superdol op katten?
Hier heb ik dat ook, over het op het balkon laten ja of nee.

Mja hoeft ip niet, koorts meten, maar jij begon over longontsteking. Meestal is iemand, mens of dier, ook wel koortsig daarbij.

Maar als jij het niet vertrouwd, dan moet je gewoon naar de DA gaan.
Liever een keer te weinig dan dat je te laat bent.
En als jouw DA er net zo over denkt als je moeder en vriend, dan wordt het misschien toch eens tijd om een andere te zoeken....(DA dan he ;) )

Purrz:
*Pluis '03-'14
Flo_o
Poema
Poema

Bericht door Flo_o »

Inderdaad liever een keer teveel dan te weinig ;) Vooral omdat haar gedrag nu ook verandert vertrouw ik het niet helemaal.. Ik hou jullie op de hoogte ;) In ieder geval al bedankt voor het meedenken!
Flo_o
Poema
Poema

Bericht door Flo_o »

Ik heb het kuchen op film!! :grin: Het is wel een filmpje van 5 min. maar ik kan het stukje er niet uit knippen omdat het MP4 is en dat werkt blijkbaar niet met Windows Movie Maker. Het is een nieuwe camera die filmt in HD dus dat is een megagroot bestand bla bla bla, het werkt allemaal niet en nu ben ik nog een uur bezig op te uploaden naar Youtube... Nog 54 min. resterend... :icon_shifty:

Ik ga ondertussen eten koken en dan post ik het straks wel, zet ik er gelijk bij op welk moment ze het precies doet, anders moeten jullie 5 min. lang kijken naar hoe ik haar zit te aaien :lol:

Huh, nu nog 68 min. resterend :???: het wordt steeds langer... Ik hoop dat ie het nog trekt voor vanavond, bejaarde laptop van mij haha :lol:
Flo_o
Poema
Poema

Bericht door Flo_o »

Jah, gelukt! :grin: Hm, kwaliteit is nu niet meer heel goed, maar oke... En alvast sorry voor de nekklachten bij dat stukje dat ik de camera draai, niet echt goed over nagedacht :lol: Als ze zo zit lijkt ze net een kitten!! :verliefd:

In ieder geval.. to the point :eshifty: Ze kucht bij 3min20! Ze doet het maar 1x zoals meestal.. Het klinkt als lucht en ze doet het dus vooral als ze geaaid wordt en spint.

Komt het iemand bekend voor??

[youtube][/youtube]
loek
Jaguar
Jaguar

Bericht door loek »

Hoi Flo
Ik kan er helaas niet zo veel van maken .....Haar lichaam veranderd ook niet als ze dit, of wel? Zie je haar buik op en neer gaat bijv. of bek open, of kop naar voren etc.? (ik zie dat nu iniedergeval niet op het filmpje)
Hoe gaat het verder met haar? Nog last met/ na eten?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Flo_o
Poema
Poema

Bericht door Flo_o »

Nee klopt ze neemt geen andere houding aan.. dus een haarbal is het waarschijnlijk niet. Verder gaat het wel goed, ze is gelukkig weer wat liever vandaag ;) Ze houdt haar eten ook goed binnen, het is me wel opgevallen dat ze rustiger eet als ze alleen is en wij uit de keuken weg zijn.. dus ik hou daar voortaan rekening mee. Maar daar is het kuchen niet mee opgelost..

Denk je dat ik hiermee naar de DA moet of is het niet ernstig genoeg? (sorry als ik steeds hetzelfde vraag, maar misschien hebben jullie nu een ander beeld ervan)

x Flo
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

Och Flo,

Wat straalt er een liefde uit je filmpje en bericht, en wat is Lynnie lief!!!!
Het komt op mij toch echt over als een hoestje! Ze is wat benauwd, ik herken het geluidje, want ook mijn katten hebben dat in het verleden wel eens gehad, al was het dan een wat langere kuch-sessie.

Ik zou de DA bellen of mailen, en vragen om raad.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Flo_o
Poema
Poema

Bericht door Flo_o »

Thx :D Jaaa we vinden elkaar zooo lief! Meestal dan.. mijn vriend is nu kei kwaad omdat ze met d'r nagels in de leren bank hing :-( Ze is echt vaak stout als ze alleen thuis is met mijn vriend!

Ik ga in ieder geval nog deze week de DA bellen en mede afhankelijk van wat hij zegt, voor vrijdag een afspraak maken.

Rob, ben jij daarmee ook naar de DA gegaan (en wat was het dan?) of is het vanzelf over gegaan?
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Ja, ze zal wel aanvoelen dat je vriend anders naar haar kijkt dan jij...

Purrz:
*Pluis '03-'14
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

Flo, je moet denk ik toch ff langs de DA om haar luchtwegen te laten horen. ze zit met slijm ofzo :-S

En ja, dat je vriend boos is om de designbank heb ik al lang geleden voorspeld ;-)

Sterkte lieverd, en laat je het weten hier hoe het afgelopen is?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat doro het spinnen haar keel geïrriteerd raakt. Doet me denken aan Bob. Die heeft een hele slechte start gehad en kan niet spinnen, als die heel blij is doet hij net zo met dat uchen en slikken.
Je hebt kans dat Lynn ook een luchtweginfectie heeft gehad en dat dit restverschijnselen zijn.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie