ik ben alweer een tijdje aan het meelezen op dit forum, allemaal erg interessant en behulpzaam. Ik wil al een hele tijd eigenlijk een kat of kitten en vandaag ben ik eindelijk eens gaan kijken. Ik ben gaan kijken bij de poezenboot in Amsterdam. Ik denk dat een heel aantal mensen van jullie deze plek wel kennen, maar dit is dus een (tijdelijke) opvang in Amsterdam die een goed huis voor katten zoekt.
Ik wil al erg lang een kat of kitten, maar in mijn studententijd vond ik het niet handig omdat ik vaak weg was en op een kleine kamer leefde. Inmiddels heb ik mijn eigen appartementje en heb ik meer regelmaat dan in mijn studententijd. Ook nu heb ik er weer een aantal maanden goed over nagedacht, maar de drang en behoefte aan een kat/kitten is er nog steeds en word steeds groter. Vandaag was ik dus op de poezenboot wezen kijken en eigenlijk al bij binnenkomst viel mijn oog op twee tabby broertjes, Takor en Takal (over de namen moet ik zelf ook nog even nadenken waarschijnlijk....

Nu vertelde die vrouw dat ze eigenlijk de voorkeur hadden voor mensen die al vaker kittens hadden gehad, en dat is natuurlijk begrijpelijk, maar toen ik vertelde dat ik er wel al lang mee bezig was en me al veel had ingelezen, begon ze wel een beetje te ontdooien...;D Verder vertelde ze me dat als ze bij iemand in huis komen, eerst moeten wennen aan 1 ruimte. Nu heb ik een kleine kamer 'over'. het is mijn studeerkamer waar ik zelf ook niet veel kom, dus daar zouden ze rustig kunnen wennen. Ik heb begrepen dat ik in die ruimte in ieder geval twee bakken moet neerzetten, 1 om in te plassen en 1 om in te poepen.
Het is eigenlijk al wel een heel verhaal geworden dus ik heb eigenlijk (voor nu) nog maar twee vraagjes:
- Zou ik voor beiden kittens twee bakken moeten neerzetten, of gaan ze wel op dezelfde bak?
- Die aparte kamer grenst aan mijn woonkamer waar ik dus het meest zit. Zou ik de deur in de eerste dagen/week juist wel of niet open laten?
- Ik heb gelezen dat je eigenlijk het voer en water niet in dezelfde ruimte moet zetten als de kattenbak, maar is dat dan wel goed voor de eerste weken? Als ze nog moeten wennen?
Ik ga nog even verder lezen maar ik hoor graag van jullie.....
Groetjes,
Carolien