Onze kat vangt te veel vogels

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, das wel extra erg als hij ze nog niet eens opeet. Daar zou ik het ook wel heeeel erg lastig mee hebben. Als je ze op tijd ontwormd, zou je ze kunnen proberen leren van ze op te eten. Ik heb het zelf nog niet geprobeert, maar ik zou het wel doen moest 1 van mijn katten iets vangen en niet opeten.

Moeilijke situatie....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door goemaat »

Het is ook niet echt leuk moet ik zeggen,het is nu in de zomer veel erger dan een paar maanden geleden moet ik zeggen maar ja kleine vogeltjes zijn nu eenmaal niet zo snel.Het is nu de tweede zomer dat we hem hebben maar vorig jaar moest hij nog zo wennen om alleen buiten te zijn en nu is het hek van de dam.Als ik het zie grijp ik ook gelijk in maar dan zit ik zelf met de gebakken peren want regelmatig leeft het vogeltje dan nog net maar gaat het niet meer redden en weet ik weer niet wat ik er mee aan moet.
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door Meowth »

Ik denk dat dan een ren de enige optie is en die hoeft heus niet de hele tuin te beslaan.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door castratenkoor »

Ik heb hem in de hele lengte van de tuin, breedte ongeveer een derde van de tuin.
Sinds Teun er is wordt het enkele vogeltje wat in de ren gevangen wordt nog opgegeten ook. Dan heb ik er persoonlijk minder moeite mee.
Jammer genoeg neemt hij ze mee naar binnen en de bende is dan niet te overzien.
Niet echt een fijne thuiskomst.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door Adriana »

survival of the fittest, denk ik dan maar want de keuze voor een echte oplossing is moeilijk.
en half dode vogeltjes zijn zielig en heel aaibaar, met biefstuk is dat veel minder, maar net zo aaibaar,
en missch zijn muggen ook wel heel aaibaar
en muizen zijn ook heel aaibaar net zoals katten trouwens..
......... er wordt wat afgestorven in de natuur/dierenwereld, dat wil je niet weten....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door goemaat »

Daar heb je ook gelijk in het is de natuur.
Hoewel er een hoop mensen zeggen op het forum dat de beste oplossing is om de tuin af te zetten ga ik dat toch niet doen.Als ik zie hoe Suffie geniet nu hij de vrijheid heeft.Ik hoor jullie zeggen dan moet je ook niet zeuren als er vogels in je tuin liggen,dat is misschien ook wel zo maar ik ga het dan toch nog maar even aan kijken.In ieder geval volg ik de raad op om geen belletje om te doen en hoop dat de jonge vogeltjes heel snel groot worden en Suffie te slim af worden.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door puck0906 »

Volgens mij moet een bandje met een veiligheidsslotje en dus een belletje de oplossing zijn toch? Die dingen zijn zo los te trekken dus als er dan druk op komt dan springt hij toch open? Ik lees veel enge verhalen maar die zijn neem ik aan toch met de normale bandjes en niet die met dat click systeem?
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door goemaat »

Ik denk dat ik maar eens na vraag ga doen naar alle voor en nadelen van zo'n bandje.
En je zal het niet geloven maar gisteren heeft ie geen vogel gevangen en nu ligt ie heerlijk boven te slapen.Zouden alle jonge vogeltjes op zijn in de buurt???
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door Meowth »

Misschien zijn alle mamavogeltjes bang geworden van jouw strijdlustige tijger.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door Adriana »

alle niet zo slimme, niet zo snelle vogeltjes in de buurt van Ooltgensplaat zijn nu uitgeroeid door jouw schrik van de buurt en zijn vriendje.
en het gevaar kan ook van de andere kant komen, auto's, kattenhaters, agressieve vechtkaters..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door goemaat »

Ik denk dat zo zachtjes aan alle vogels met een boog om ons huis heen vliegen.En kattenhaters hebben we hier niet zo druk aangezien ieder huisje hier wel een kat heeft.En auto's rijden hier wel maar het is aan de rand van het dorp en hier rijden alleen auto's die hier moeten zijn en dan heb ik nog de mazzel dat Suffie nooit aan de voorkant(dus straatkant)komt maar altijd via de achterkant naar buiten gaat.Het is hier een paradijs voor katten achter dus die denkt ik blijf lekker aan de achterkant.
Hij is nu weer lekker naar buiten dus ben benieuwd vandaag.....we zijn al 2 dagen vogelvrij!!!!!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door Adriana »

weet Suffie dat hij Suffie heet trouwens?? :lol:
misschien verlegt hij zijn activiteiten/hobby's naar het vangen van muizen..
maar die vangen ze doorgaans s nachts en dan is-ie geloof ik binnen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door goemaat »

Ja wat een naam he...mijn dochtertje heeft em verzonnen.Ik had al wat anders in gedachten maar vond Suffie ook wel grappig. Ik was afgelopen maandag bij de dierenarts want hij had een soort van uitstulpsels bij zijn anus en toen werden we naar binnen geroepen en heel de wachtkamer lag dubbel om zijn naam.En ja s'nachts is ie lekker binnen,ik vind het een vervelend idee dat ik niet weet waar hij is als wij slapen.Laten we hopen dat we het ergste hebben gehad met de vogels en nee hij doet zijn naam echt geen eer aan.
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door tomcat Knabbel »

Ik zou me eigenlijk niet zoveel zorgen maken om jouw lieverd zijn uitspattingen. Hij is heus niet in staat om de gezonde, vlugge en snuggere vogeltjes te pakken. Hij zal ervoor zorgen dat er in jouw buurt een bijzonder gezonde populatie vogeltjes zal ontstaan.
De natuur heeft het allemaal zo netjes geregeld, jouw tijger is eerder een plus dan een min. Hoe erg het er ook mag uitzien.
Knabbel vangt nu en dan ook es een vogel in onze stadstuin, maar dat lukt hem niet zo vaak om de simpele reden dat stadsvogels niet van gisteren zijn. Die vertellen simpelweg door aan elkaar waar het gevaar schuilt.

Maar hang aub geen bel om één van de meest goed uitgeruste sluipers in ons dierenrijk, ik vind dat je hem dan zijn identiteit afneemt.

En eens dat de vogeltjes hem te slim af zijn begint hij wel aan de knaagdiertjes in jouw buurt. Dus dat zit wel snor.

Toch een beetje vreemd allemaal zulle, mensen hebben de kat gedomesticeerd om knaagdieren en vogels uit de buurt te houden. En nu vinden we het erg als die zijn naam verzilverd.
Laten we de natuur zijn beloop gaan, moedertje natuur heeft miljarden jaren gehad om dit te regelen, we kunnen nog veel van haar opsteken. ;-)
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door tomcat Knabbel »

Sorry dat ik er nog wat aan toevoeg maar de natuur en hoe wij het aan het verprutsen zijn ligt me nauw aan het hart.

In de afgelopen jaren is 70% van de bijen- en hommelpopulatie gestorven :edoh:
Oorzaak herbi- en pesticiden, de bij'tjes kunnen erdoor hun dansje niet meer uitvoeren om hun vriendjes de weg te wijzen naar de beste planten. Gevolg de populatie verzwakt en de parasieten zien hun kans schoon..... :pdtminzdr:
En tevens verlies aan habitat.

Nu moet je wel weten dat die vriendjes ervoor zorgen dat ook ongeveer 70% van ons voedsel er uberhaupt is.

Heb je een tuin of een terras plant dan aub een paar drachtsterke planten voor hun. De mooie bloemen zal jouw humeur zeker verblijen.
Vermijd echter dubbele bloemen, die meer bloemblaadjes zijn ten koste van de stampers van de bloem.
Wil je wat plantentips dan geef ik die graag door.

Jij wil toch zeker ook wel zulke sexy gebande wezentjes als vriend.
:iluvu:
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Plaats reactie