Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Dafpoetser »

Kijk, tot nu toe heb ik alleen brok en natvoer gegeven, maar als rauw vlees (kip) goed voor 'm is, en hij daar enzymen en voedingstoffen uithaalt die goed voor 'm zijn, dan krijgt hij dat natuurlijk vanaf nu regelmatig.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Adriana »

yessss, barfplaats.nl is ook een prima forum, haal ik vaak en veel goeie info vandaan en plaats ook relevante info (bv over ons schildkliertraject, onze niertroubles en onze diabetessores..)

danksedanks Zuiderbuurtje, mijn oortjes gaan krullen en graag gedaan hoor!
dierenartsen (ja, ook de onze) weten doorgaans bar weinig over voeding, terwijl het toch vaak de basis is van de ellende die ze op hun behandeltafel krijgen..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Admin »

Ik heb mijn eerdere bericht nog even aangevuld.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Adriana »

:nothanx: :pdtura1: :stampen: :multi: :thup:

Tommie- Mollie'ke - Knabbeltje danken hun personeeltje/diender vanuit t diepst van hun poezenhartjes! :pdtpya:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Dafpoetser »

Ik kan toch gewoon een schaaltje (naturel uiteraard) kipblokjes kopen en porties invriezen?
Had ik al eens gezegd dat ik zoveel leer op dit forum?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Adriana »

Admin schreef:Ik heb mijn eerdere bericht nog even aangevuld.
yesss dat is handig,
zo kan iedereen die op het Forum iets over salmonella wil weten
zich onmiddelijk en overzichtelijk op de hoogte stellen. leve de zoekfunctie op het Forum!
------
en Rob, lijkt me slim, praktisch en handig -
Tommie gaat waarschijnlijk uit zijn dak met zo'n dagelijkse tractatie, ook veel beter dan een snoepje
ik doe wel eens een plastic zakje met paar bevroren stukjes vlees in mijn broekzak en heb dan binnen de kortste keren katten op schoot, hihihi en het is daardoor ook pijlsnel ontdooid en uitdeelbaar, jummjumjmmmmm
Laatst gewijzigd door Adriana op 30 jul 2010 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Admin »

Dafpoetser schreef:Ik kan toch gewoon een schaaltje (naturel uiteraard) kipblokjes kopen en porties invriezen?
Had ik al eens gezegd dat ik zoveel leer op dit forum?
Dat kan prima, alleen is het eenzijdig. Dan kun je beter een pondsworst van Carnibest kopen en die in stukjes snijden en invriezen. De Natuurmix is alleen met kippenvlees, maar is een volledig voer, dus behoeft geen toevoegingen meer.

Om de worst gemakkelijk te snijden, laat hem alleen aan de buitenkant net iets ontdooien, pak een scherp vleesmes en snij het in blokken. Dan de blokjes in een diepvrieszak weer de vriezer in. Een portie 2 uur vantevoren uit de vriezer laten ontdooien. Een pondsworst kost €2,55. Als je dat geeft als extraatje, kun je er lang mee doen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Dafpoetser »

Hartelijk dank Roland en Adriana, het welzijn en gezondheid van mijn kat staat hoog in het vaandel.
Als ik 'm hiermee iets kan geven wat echt goed voor 'm is, dan zal ik het niet nalaten.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door sandy »

Admin schreef: Dat kan prima, alleen is het eenzijdig. Dan kun je beter een pondsworst van Carnibest kopen en die in stukjes snijden en invriezen. De Natuurmix is alleen met kippenvlees, maar is een volledig voer, dus behoeft geen toevoegingen meer.

Om de worst gemakkelijk te snijden, laat hem alleen aan de buitenkant net iets ontdooien, pak een scherp vleesmes en snij het in blokken. Dan de blokjes in een diepvrieszak weer de vriezer in. Een portie 2 uur vantevoren uit de vriezer laten ontdooien. Een pondsworst kost €2,55. Als je dat geeft als extraatje, kun je er lang mee doen.
Alleen niet alle katten blieven dat, hier zijn ze gek op stukjes kipfilet maar denk maar niet dat ze carnibest eten :???:
Als dat zo was hadden ze al 2 jaar alleen maar rauw gehad :roll:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door tomcat Knabbel »

Oeps vorig berichtje is blijkbaar niet geplaatst, dan maar nog es.

Zijn jullie er zeker van dat de enzymbeestjes een diepvriessessie kunnen overleven, we spreken toch over -18°C hé? :?:
Voor lamsvlees wordt vers vlees een moeilijke zaak, de meeste van die beestjes komen toch van Nieuw-Zeeland hé? :???:

Net Knabbel vertelt wat er in het vervolg te smullen valt, mijn ventje is al in de wolken. :scooter:
Mollie die speelt alles binnen... girls will be girls. :eeh:

Zeg is dat normaal, mollie blijkt hier de broek te dragen!!! :boeh:
Knabbel weegt tegen de 5kg en Mollie maar tuseen 2 en 2.5kg. :uunk:
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Admin »

sandy schreef:Alleen niet alle katten blieven dat, hier zijn ze gek op stukjes kipfilet maar denk maar niet dat ze carnibest eten :???:
Als dat zo was hadden ze al 2 jaar alleen maar rauw gehad :roll:
Hier lusten ze het ook niet allemaal, maar het is het proberen waard. Je kan altijd nog terug naar kipfilet ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Dafpoetser »

en inderdaad, goede van tomcat Knabbel, overleven enzymen die zo goed voor ze zijn de vriezer?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door sandy »

Als je lam wil geven kan je rodi lam-rijst en lamshart nemen, ja is officieel voor honden maar mijn katten vinden het heerlijk.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Adriana »

net een hele zoeksessie achter de rug naar het antwoord op de vraag: overleven enzymen bevriezing?
dat viel niet mee, kwam wel voorbeelden tegen van koudbloedigen, bv kikkers, die ook wel eens bevriezen en waar dan bepaalde stofjes zorgen dat enzymen niet beschadigen, maar ik kom ook artikelen tegen waar bepaalde enzymen wel het loodje leggen. en er zijn erg veel verschillende enzymen.

vers is denk ik in alle gevallen het beste en in België is toch ook vers lamsvlees te koop?
voor vleeseters is het simpel, die snijden een stukje van hun eigen vlees af. ik eet geen vlees maar koop bv bij een islamitische slager een paar lamsribbetjes en snijd vlees en vet apart. het vet bak ik zachtjes uit totdat ik het kan afgieten en met name voor nierfaalkatten is dit ideaal voor over het voer. geeft energie en gaat buiten de nieren om.
in mijn geval eet Enzo het rauwe vlees van de ribbetjes en Mo het vet, waarvan Enzo ook wel wat krijgt, hij moet nog steeds aansterken en aankomen na zijn schildkliergedoe.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door tomcat Knabbel »

Beste Adriana,

Vooreerst wil ik jou nog es hartelijk bedanken voor jouw tips.

Zaterdag kocht ik lam en kip voor mijn makkertjes. En ik heb uitgebreid gevraagd of het weldegenlijk om vers vlees ging en dat is zo. Dat lamsvlees komt blijkbaar vacuum verpakt per vliegtuig hier bij ons.
Zaterdag en zondag was het lam op de menu, het gaf me zo'n goed gevoel om mijn Knabbel'tje zo te zien genieten van zijn dagelijks proevertje. :grin:
Ik serveerde het rauw en beide konden het bijzonder goed smaken. De blokjes en omdat het rauw was deed hun extra lang knabbelen en sabbelen.
Dat moet beslist toch wel goed wezen voor hun tandjes, toch? :dentist:

Is er eigenlijk wat op tegen om hun vleesje steeds rauw voor te schottelen? :?:
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Plaats reactie