Kitten wennen aan honden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
broertjes
Huiskat
Huiskat

Kitten wennen aan honden

Bericht door broertjes »

Als straks de kittens thuis komen moet ik ze dan op schoot nemen om aan de honden te laten wennen en dat geld ook voor de honden dat ze moeten wennen,
heb wel een krabpaal besteld voor meerdere katten tot aan het plafond zodat ze een vluchtweg hebben,maar wil ze wel allemaal beneden houden en geen vluchtweg naar boven geven want ben bang dat ze dan alleen nog maar boven leven en dat willen we niet,
MBHK
Huiskat
Huiskat

Re: Kitten wennen aan honden

Bericht door MBHK »

Heb je een bench? Je zou daar de kittens even in kwijt kunnen zodat de honden rustig kunnen snuffelen. Laat ze maar even observeren. Op deze manier zullen de kittens ook niet gelijk achter de bank verdwijnen of in hun krabpaal klimmen. Wanneer ze zijn gekalmeerd kun je het eventueel zonder bench proberen. Probeer ook het gedrag van de kittens in de gaten te houden. Hoogstwaarschijnlijk zullen deze wel even blazen/grommen en hun klauwen laten zien.
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
broertjes
Huiskat
Huiskat

Bericht door broertjes »

Bedankt voor het antwoord,hier had ik nog niet aan gedacht
en gaat dit dan ook zo doen,en dat de honden een knalletje van ze gaat krijgen
dat is te begrijpen, ze kunnen wel tegen een stootje ;-)
MBHK
Huiskat
Huiskat

Bericht door MBHK »

Wellicht komen er nog wat andere tips binnen die je kunnen helpen. Alvast veel succes! ;-) Ben benieuwd..
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
hoeven72
Kitten

Bericht door hoeven72 »

Sinds twee weken heb ik een kitten, hij is nu 10 weken oud. Mijn oudere hond heeft geen problemen met katten in het algemeen, alleen vindt hij de nieuwe aanwinst een beetje druk, hij kan dat niet meer zo goed hebben.
Heeft iemand ervaring met de opvoeding van een jonge kat in combinatie met een oudere, op zijn rust gestelde, maar oh zo lieve hond?
Plaats reactie