Wanneer chippen?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
susanne23
Kitten

Wanneer chippen?

Bericht door susanne23 »

Wij hebben een aantal weken een kitten, ze heet Puck.
maar ze komt al in de tuin en loopt los rond maar nu zat ze laatst al op de schutting tussen
ons huis en dat van de buren... Dat proberen we nog te voorkomen omdat ze nog zo klein is maar vanaf hoe oud mag je een kat laten chippen??
(Ze is nu 11 weken oud)
:?: :?: :?: :?:
jojo
Poema
Poema

Re: Wanneer chippen?

Bericht door jojo »

Ik zou Puck nog even binnen houden totdat ze gesteriliseerd is, dat in ieder geval. Chippen kun je nu al laten doen dat is geen enkel probleem.
puck0906
Poema
Poema

Bericht door puck0906 »

via het asiel worden ze al na een week of 6 gechipt dus het moet makkelijk kunnen. Naar buiten laten gaan vind ik ook nog veel te vroeg. Laat haar eerst maar is goed wennen aan haar huis....
]-marjolein-[
Poema
Poema

Bericht door ]-marjolein-[ »

Chippen kan al. Maar laat haar alsjeblieft niet naar buiten voor ze geholpen is met een half jaar...er zijn al zoveel ongewenste nestjes, en de asielen zitten meer dan propvol met gedumpte kittens. Kijk bijvoorbeeld even bij topic bij 'actuele nieuwsberichten'.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Meowth
Poema
Poema

Bericht door Meowth »

Je zou het ook tegelijkertijd met de castratie kunnen laten doen, scheelt je een consult, omdat ze daarvoor toch niet naar buiten gaat. Dus ook niet de tuin in!
Maar ze zóu ook alsnog kunnen ontsnappen... dus als je helemaal zeker wil zijn, kun je het nu alvast laten doen.
poekie3488
Huiskat
Huiskat

Bericht door poekie3488 »

Ik heb gizmo laten chippen bij de tweede enting. Ik heb dit gedaan mocht hij ontsnappen dan is hij toch weer ivindbaar. Hij was me vriend laast al ontglipt, half uur zoeken en me vriend kon hem niet vinden (ik was aan het werk) okay, later stond meneer wel doodleuk voor de deur weer. Maar toch...
We nemen nog een kat erbij voor gizmo, die komt uit hetzelfde nest als gizmo en die laat ik chippen zodra hij de eerste enting weer krijgt.
Maar mijn katten komen niet eerder buiten totdat ze gecastareerd zijn en ongeveer een jaar oud zijn. Ik durf het nog niet aan, veel te bang dat ze gepikt worden of weglopen.
Plaats reactie