2e kitten er bij

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
luna-minoes
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:35

2e kitten er bij

Bericht door luna-minoes »

Hallo allemaal,
Wij hebben sinds kort een poesje gehaald en ze is ondertussen al 4 en een halve maand oud (minoes). Omdat wij niet heel veel thuis zijn en ook liever niet hebben dat ze naar buiten gaat (snelweg achterom) hebben we sinds eergister een 2e kitten gehaald van bijna 3 maanden (luna).

Nu is Minoes erg speels en de nieuwe kleine juist erg rustig. Het probleem is dat Minoes de hele tijd achter Luna aan rent en op haar springt om haar te bijten of stoeien (zoals ze ook vaker bij onze armen doet ;-) ) en de kleine is daar absoluut niet van gedient. Ze blaast en gromt dan ook behoorlijk.

Nu is mijn vraag; went dit? hebben we hier wel goed aan gedaan om een 2e er bij te pakken? We dachten namelijk dat als ze nog jong zijn dit geen probleem zou zijn! Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen, want ik zou nu geen van beide meer willen missen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 2e kitten er bij

Bericht door castratenkoor »

Ik ben ervan overtuigd dat dat een kwestie van wennen is. Het nieuwe kleine poesje moet nog even wennen en zich op haar gemak voelen voor ze vrijuit gaat spelen.
Dat komt binnen een week goed, daar ben ik van overtuigd.
Ik zou ze wel allebei op tijd laten "helpen" als ik jou was om krolsheid/dominant gedrag en machtstrijd te voorkomen.

Succes en veel plezier.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: 2e kitten er bij

Bericht door Meowth »

Dat ze jong zijn is geen garantie dat het geen problemen geeft. Ze zijn bijna even oud dus er is niet direct duidelijk wie de baas is, dat moeten ze even uitvechten denk ik.

Verder zal je even op de reacties van andere mensen moeten wachten. Er zijn wel nog meer topics over dit soort acceptatieproblemen, bovenaan de pagina staat Zoeken (deze link: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/search.php)

En welkom op het forum! :-D
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 2e kitten er bij

Bericht door pearlsofpassion »

Hey,

weet je soms of Luna waar je haar gehaald hebt wel met andere kittens speelde? Als dat het geval was, als ze daar niet gewoon in een hoekje zat of er niet van wou weten, dan zal het wss niet veranderen ( en, ik durf het bijna niet zeggen, maar zou je mss beter een ander kitten nemen voor Minoes als Luna geen andere katten wil, maar ik zou zeker nog een dikke week afwachten!)
Als ze wel met de anderen speelde zal het wss wel goed komen. Het is gewoon allemaal erg nieuw voor Luna. Minoes maakt duidelijk dat het haar terrein is, en mss wil Luna niet zo graag zich onderdanig gedragen, of vind ze Minoes te wild. Minoes zal wss ook al een stuk groter en dus zwaarder zijn dan Luna gewend is, maar dat went ook wel en ze haalt dat redelijk snel in.
Ik zou zowiezo afwachten, en eens goed bekijken hoe Luna was voor ze bij jullie was. Minoes reageert in mijn ogen normaal en positief.
Zorg ervoor dat Luna zich goed thuis voelt en veilig bij jullie, en dat je Minoes genoeg knuffels geeft. En dan wat bekijken he... Zeker niet tussenbeide komen! (zelfs niet als er wat gepiep of geblaas aan te pas komt, pas als het echt vechten wordt mag het, en dat merk je echt wel :-))

Veel succes
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
luna-minoes
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:35

Re: 2e kitten er bij

Bericht door luna-minoes »

Aan: pearlsofpassion

Hi,
Luna kon juist met andere katten overweg hadden ze ons verteld toen we haar gingen halen. Ze had daar nog haar moeder en een oudere zus van 1 jaar. Dus wij waren eerder bang voor de rectie van Minoes! Haha. Nu moet ik wel zeggen dat ik denk (twijfelen doe ik altijd :) ) dat het iets minder wordt. Gister wilde Luna nog echt niks van Minoes weten. Nu drinken ze wel al uit een bakje en als minoes rustig is mag ze ook in de buurt komen om te snuffelen dan hoor je haar niet. Luna gaat vooral blazen wanneer Minoes erg wild op haar afspringt. Ik hoop dan maar dat dat stoeien is!

Verder geven we ze beide even veel aandacht, zodat vooral Minoes zich niet achtergesteld voelt.
Ik moet zeggen dat Luna na 2 dagen toch al aardig aan ons gewend is! We hebben er extra voor gezorgd dat tot en met dinsdag sws steeds iemand van ons thuis is wanneer de ander werkt. Just in case.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: 2e kitten er bij

Bericht door Meowth »

Oooh maar dat klinkt al heel goed! Gewoon nog een weekje geduld hebben inderdaad.
Emje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2010 17:44

Re: 2e kitten er bij

Bericht door Emje »

Over n 2e kitten.....
Ik heb ergens anders al gevraagd wat t beste zou zijn.
Nog ff wachten was t advies en ik ben t daar wel mee eens maar.....
(ja er komt vaak n maar)

Mama poes is nu bezig met afstand scheppen tussen haar haar en de kleine.
dat merk je aan van alles.
Dus de kleine moet steeds meer zichzelf vermaken en begint
van alles te doen en te ondernemen
aan tafelkleedje hangen, papier bijten etc.
dus wat haar betreft zou t goed zijn ( denk ik) n vriendje of vriendinnetje erbij te halen.
Maar vanwege mama is t beter ff te wachten.

Emje
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: 2e kitten er bij

Bericht door Meowth »

Emje, heb je het nou over luna-minoes haar situatie of heb je zelf een mama poes die net bevallen is?
luna-minoes
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:35

Re: 2e kitten er bij

Bericht door luna-minoes »

Ja dat begreep ik ook al niet helemaal :P

Wel moeilijk zeg! Niet tussen beide komen wanneer ze liggen te stoeien haha :D
Emje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2010 17:44

Re: 2e kitten er bij

Bericht door Emje »

Sorry ik had t over de mijne....
tja ze zijn pas 5 weken hier en ik ben er erg mee bezig.
Sorry voor de inbraak lol

Emje
Plaats reactie