Hoe maak ik een schootkatje van mijn kitten?
Re: Hoe maak ik een schootkatje van mijn kitten?
Je hebt dus catnip en catnip.
Van Zooplus is die echt heel vies voor ons,om te ruiken.Poezen daarentegen vinden het heerlijk.
Maar als ik bij de dierenzaak catnip kan kopen met patchoulli geur,dan ga ik morgen even langs inderdaad.Bedankt voor de tip.
Van Zooplus is die echt heel vies voor ons,om te ruiken.Poezen daarentegen vinden het heerlijk.
Maar als ik bij de dierenzaak catnip kan kopen met patchoulli geur,dan ga ik morgen even langs inderdaad.Bedankt voor de tip.
Nou, niet zozeer catnip en catnip, maar catnip en catnip met valeriaan
En dat laatste dat meurt zo

En dat laatste dat meurt zo

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Ik ga vanavond naar de stad maar helaas hebben ze in de stad geen dierenwinkel dus zodra ik er 1 kan vinden dan ga ik kijken. Catnip dus zonder valeriaan. haha
nou, catnip dus gekocht in alle varianten, 2 kussentjes, 1 spray en 1 x zakje kruiden maar ze reageerden de 1e dag wel op het kussentje door er lekker mee te gaan spelen maar dat kussentje was meteen helemaal vies en heb het toen maar gewassen en daarna gesprayd met dus die spray maar nu raken ze het af en toe aan maar gek worden ze er niet van. Kleine teleurstelling hier dus en van schootkatjes maken al helemaal niets.....
Ja dat is net als zo'n lapje van baby's, soms te vies om aan te pakken,maar als het gewassen word,zijn ze ontroostbaar.heb het toen maar gewassen en
Dat dat kussentje meteen vies was, is omdat ze echt beginnen te kwijlen van genot. Ik doe dat kussentje af en toe in een plastic zak,in de kast,want ik vind het wel zo walgelijke lucht. Maar Roos is er echt gek op en als ze een tijdje alleen moet zijn,leg ik dat kussentje bij haar neer.
ik vond het niet zo sterk ruiken maar nu spray ik dat spul erop maar echt werken doet het niet. Ik hoopte op het zelfde wonder om er een schoot kat van te maken maar helaas bij mij werkt het niet. Ach ze blijven mijn lieve poezebeesten en het was het proberen waard....
-
- Huiskat
Dit is een goeie.
Ik ben altijd bang geweest dat onze kater "verpest" is. En aan de andere kant was het in het nest al opvallend dat hij altijd meteen weg wilde als je hem aaide of oppakte. Zo is het nog steeds. Hij mauwt standaard als je hem oppakt, laat staan als je hem op schoot neemt.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn dochtertjes wel altijd achter hem aanzaten en optilden. Misschien is hij hierdoor ook wel minder "vrij" zeg maar?
Hij loopt ook altijd kopjes te geven tegen de dingen die bij je in de buurt staan, maar schuurt niet snel tegen je aan, loopt eerder spinnend bij je vandaan. Ik moet HEM altijd benaderen en aaien.
Is dit karakter of gemaakt?
Ik ben altijd bang geweest dat onze kater "verpest" is. En aan de andere kant was het in het nest al opvallend dat hij altijd meteen weg wilde als je hem aaide of oppakte. Zo is het nog steeds. Hij mauwt standaard als je hem oppakt, laat staan als je hem op schoot neemt.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn dochtertjes wel altijd achter hem aanzaten en optilden. Misschien is hij hierdoor ook wel minder "vrij" zeg maar?
Hij loopt ook altijd kopjes te geven tegen de dingen die bij je in de buurt staan, maar schuurt niet snel tegen je aan, loopt eerder spinnend bij je vandaan. Ik moet HEM altijd benaderen en aaien.
Is dit karakter of gemaakt?
Emje,
Je zou alle kamers kunnen afsluiten behalve de kamer waar jij het meeste bent...da's de woonkamer neem ik aan. Dan kunnen ze zich iniedergeval niet gaan verschuilen ergens en kunnen ze beter aan je wennen. Het is dan natuurlijk wel prettig voor ze als ze in de woonkamer wel wat plekjes hebben om een beetje beschut te zitten anders zou het misschien iets te onveilig voor ze kunnen voelen.
Als ze dan wat meer gewend zijn aan je kun je weer meerdere kamers open stellen.
Loesjepoesje,
Dat klinkt al als een behoorlijke knuffelkat allleen het letterlijk op schoot zitten ontbreekt (soms). Ik denk dat je daar gewoon lekker van moet genieten!
Muis is vanaf het begin een schoothanger. Diesel meer op zichzelf, maar inmiddels noem ik hem toch ook echt wel een knuffelkat maar hij komt nooit op schoot (1 keer gedaan in zijn leven haha, was een vergissing volgens mij), hij komt wel heel veel lekker tegen mij aan liggen en vind het dan heerlijk om geaaid te worden. Nou knuffeliger kan bijna niet toch!? Het boeit me echt niet dat hij toevallig niet op schoot komt, hij nesteld zich met net zoveel overgave als Muis alleen dan toevallig net naast mijn schoot.....
Ik zou het lekker loslaten hoor loesjepoesje! En heel blij zijn dat jij als 'knuffelkatliefhebber' niet een kat hebt die ECHT nooit echt naar je omkijkt of zelfs naar je blaast als je in de buurt komt. Genoeg katten die zo zijn hoor!
Je zou alle kamers kunnen afsluiten behalve de kamer waar jij het meeste bent...da's de woonkamer neem ik aan. Dan kunnen ze zich iniedergeval niet gaan verschuilen ergens en kunnen ze beter aan je wennen. Het is dan natuurlijk wel prettig voor ze als ze in de woonkamer wel wat plekjes hebben om een beetje beschut te zitten anders zou het misschien iets te onveilig voor ze kunnen voelen.
Als ze dan wat meer gewend zijn aan je kun je weer meerdere kamers open stellen.
Loesjepoesje,
Dat klinkt al als een behoorlijke knuffelkat allleen het letterlijk op schoot zitten ontbreekt (soms). Ik denk dat je daar gewoon lekker van moet genieten!
Muis is vanaf het begin een schoothanger. Diesel meer op zichzelf, maar inmiddels noem ik hem toch ook echt wel een knuffelkat maar hij komt nooit op schoot (1 keer gedaan in zijn leven haha, was een vergissing volgens mij), hij komt wel heel veel lekker tegen mij aan liggen en vind het dan heerlijk om geaaid te worden. Nou knuffeliger kan bijna niet toch!? Het boeit me echt niet dat hij toevallig niet op schoot komt, hij nesteld zich met net zoveel overgave als Muis alleen dan toevallig net naast mijn schoot.....
Ik zou het lekker loslaten hoor loesjepoesje! En heel blij zijn dat jij als 'knuffelkatliefhebber' niet een kat hebt die ECHT nooit echt naar je omkijkt of zelfs naar je blaast als je in de buurt komt. Genoeg katten die zo zijn hoor!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Oh oeps ik zie nu pas dat dit onderwerp inmiddels 3 pagina's heeft i.p.v. alleen de eerste, die ik heb gelezen.
Jeanette,
Is moeilijk te zeggen of het karakter is of 'gemaakt' kan allebei denk ik. Onze kat vroeger thuis zat ik vaak achterna als kind (oeps..ik heb mijn leven gebeterd hoor
niet dat ik gemeen was ofzo hoor! Maar gewoon optillen en willen knuffelen ook al ging kat er vandoor en gaf hij daarmee eigenlijk te kennen daar geen zin in te hebben) Ik ben dit wel steeds minder gaan doen toen ik ouder werd maar ja de associatie had hij nog wel met mij, volgens mij. Toen alle kids uit huis waren en dus alleen mijn ouders er nog waren, met kat, is de kat veel knuffeliger geworden, kwam op schoot zitten voor de tv etc. Ik denk weleens dat hij zich veel vrijer voelde toen ik (en de andere kinderen) uit huis waren. Dat hij eindelijk eens rust had.
Dus Jeanette als ze nog niet uit huis zijn, de kinderen, dan is dat een idee haha
Maar goed de kat van een vriendinnetje bijv. die werd pas echt constant opgepakt en meegesleurd etc. toen ze klein waren...ik heb foto's gezien van kat in een wandelwagen met poppenkleertjes aan! Dat soort dingen....nou zou je zeggen dat die poes dus al helemaal niets van kinderen of andere mensen moest hebben...Maar die kat was dus super makkelijk, super aanhankelijk etc.
Dit dus even om te illustreren dat je nooit zo goed weet hoe een kat reageert om bepaalde dingen. En dat het denk ik vaak ook een combi is van karakter en 'dingen al dan niet gewend zijn'/ gewenst vinden. (tenzij je een kat echt is aan doet natuurlijk, denk dat niet 1 kat daar echt gezellig vandaan komt)
Misschien kun je nog iets met de tips over het kattenkruid (zie hierboven)?
Jeanette,
Is moeilijk te zeggen of het karakter is of 'gemaakt' kan allebei denk ik. Onze kat vroeger thuis zat ik vaak achterna als kind (oeps..ik heb mijn leven gebeterd hoor

Dus Jeanette als ze nog niet uit huis zijn, de kinderen, dan is dat een idee haha

Maar goed de kat van een vriendinnetje bijv. die werd pas echt constant opgepakt en meegesleurd etc. toen ze klein waren...ik heb foto's gezien van kat in een wandelwagen met poppenkleertjes aan! Dat soort dingen....nou zou je zeggen dat die poes dus al helemaal niets van kinderen of andere mensen moest hebben...Maar die kat was dus super makkelijk, super aanhankelijk etc.
Dit dus even om te illustreren dat je nooit zo goed weet hoe een kat reageert om bepaalde dingen. En dat het denk ik vaak ook een combi is van karakter en 'dingen al dan niet gewend zijn'/ gewenst vinden. (tenzij je een kat echt is aan doet natuurlijk, denk dat niet 1 kat daar echt gezellig vandaan komt)
Misschien kun je nog iets met de tips over het kattenkruid (zie hierboven)?
Ik wilde even laten weten
dat t goed gaat hier met mijn dametjes.
Het heeft ff geduurd, maar ze zijn heel lief,
vertrouwen me nu wel.
Schootkatjes zullen t niet worden ( denk ik nu)
maar ze laten zich graag aaien en ze slapen heeeeeeel ontspannen lol.
Beide "bijten"ze af en toe zachtjes in mijn vinger als teken van affectie......
Dus inderdaad met geduld kom je n heel eind.
Emje
dat t goed gaat hier met mijn dametjes.
Het heeft ff geduurd, maar ze zijn heel lief,
vertrouwen me nu wel.
Schootkatjes zullen t niet worden ( denk ik nu)
maar ze laten zich graag aaien en ze slapen heeeeeeel ontspannen lol.
Beide "bijten"ze af en toe zachtjes in mijn vinger als teken van affectie......
Dus inderdaad met geduld kom je n heel eind.
Emje
Dat hoor ik dus vaker, dat dat "bijten of happen" in je armen een teken een dierenliefde is. In het begin schrok ik er van,als Roos zo vanuit het niets, op mijn onderarmen aanviel en haar tandjes er in zette. Niet doorbijten hoor,meer een beetje knabbelen.Beide "bijten"ze af en toe zachtjes in mijn vinger als teken van affectie......
Is echte liefde zeggen de mensen om me heen, die al langer katten hebben.
die van mij geven af en toe likjes en knabbeltjes tegelijkertijd. niet hard echt onwijs zachtjes. Hier inderdaad een teken van affectie, iedere ochtend als ikde kamer binnenkom wordt ik zo begroet en 's avonds als ik ze lekker bij me liggen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Diesel deed dat ook als kitten maar eerlijk gezegd heb ik het hem 'afgeleerd'. Geen straf ofzo voor gegeven hoor. Maar hand weg halen iedere keer als hij dat deed. Bijten is bijten in mijn hoofd, er worden gewoon geen tanden in mij gezet. Voor mijn gevoel is dat het duidelijkst. (en dan bedoel ik met bijten =bijten niet dat ik niet geloof in een mogelijkheid dat dit affectie was hoor....maar voor mijn gevoel is het gewoon een: nee) Och arme Diesel hihi, wilde hij me op zijn manier kussen mocht ie het niet
Ach ja hij heeft nu ook geleerd om zijn affectie op een andere manier te tonen gelukkig.