Rivaliserende katten pissen tegen mijn deur

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
nathalie1980
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2010 13:02

Rivaliserende katten pissen tegen mijn deur

Bericht door nathalie1980 »

Hallo allemaal,
Wij hebben al jaren een kat, super lief beestje. Het is een kater en hij is gecastreerd.
Wij wonen in een buurt met vele katten. Tot voor kort, absoluut geen enkel probleem.
Nu hebben onze buren en de buren daarnaast elk ook een kat gekocht. En de problemen zijn begonnen. één van die 2 katten is super agressief en vecht met alle andere katten uit de buurt.
Wij hebben een kattenluikje en onze kat pist nooit binnen, altijd buiten. Wij hebben ook geen kattenbak binnen trouwens.
Nu komen die 2 nieuwe katten door het kattenluikje binnen om het eten van onze Poesie op te eten. Onze kat zit soms binnen als dat gebeurt en doet daar niets tegen.
Sinds kort pist er 1 kat (of meerdere) tegen mijn achterdeur. Het is een VRESELIJKE STANK ! Heel mijn huis stinkt. Soms riek ik het zelfs tot boven.
Nu weet ik niet welke kat het doet. Is het de onze die zijn territorium afbakent ? Of is het die van de buren ?
Wat kan ik doen om dit te stoppen ?? Help mij aub ! Ik ben ten einde raad.

alvast bedankt !
wanhopige groetjes,
nathalie
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: rivaliserende katten pissen tegen mijn deur

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Nathalie,

Jouw kat voert duidelijk de ondertoon als ik het zo begrijp.
Allereerst zou ik een paar bakken met lavendelstruiken bij de achterdeur neerzetten, katten houden absoluut niet van die lucht.

Ook zou ik (voor jouw eigen kat natuurlijk) een kattebak neerzetten, en proberen 'm wat meer binnen te houden.
Hij is duidelijk niet opgewassen tegen de sterkere buurkatten.
Kattenluikje op slot, en wennen aan de nieuwe situatie!

Liefs,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Dido
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 apr 2010 14:39

Re: rivaliserende katten pissen tegen mijn deur

Bericht door Dido »

Je kan ook kiezen voor een kattenluikje die werkt op een magneet, je kat heeft dan een magneetje aan zijn halsbandje en alleen hij kan er door. Ben je in ieder geval van het probleem af dat de buurkatten zijn eten opeten. Een katenbak in huis plaatsen is ook een goed idee. Succes!
Groetjes Cleo, Ice, Roos, Cato en Boris
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: rivaliserende katten pissen tegen mijn deur

Bericht door jobey »

ik heb ook wel eens gehoord dat ze peper niet fijn vinden. Strooi op de plek waar de pissen genoeg peper. Dan ruikt het onaangenaam en misschien pissen ze dan ook niet meer.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: rivaliserende katten pissen tegen mijn deur

Bericht door Umimeis »

Ik heb gehoord dat ze azijn ook niet fijn vinden...daarmee maak ik wel eens het luikje schoon.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. De katten vd buren en de andere katten sproeien hier ook tegen het luikje aan.
Sinds de katten van mijn buren hier binnenkomen, hou ik het luikje als ik thuis ben ook dicht. Als ik weg ga laat ik hem open anders kunnen mijn katten niet naar binnen en naar buiten.
Gelukkig sproeien ze niet in mijn huis.

Ik heb zo'n voersilo en die vul ik voor 4 katten, voor mijn katten en die vd buren want ik kan echt niet de hele dag in de gaten houden of ze hier binnen komen, zeker niet als ik weg ben.
Ik heb opzich geen problemen mee dat ze hier komen, heb nu verder wel goed contact met de buren enzo. Maar deze buren gaan binnenkort verhuizen, dus ben ik er binnenkort hier ook van af. Ik heb hier wel van geleerd en zal hierna nooit meer andere katten toe laten.

Het kost mij wel extra voer, maar ja ach het zijn lieve poezen en ze hebben hier nooit dingen kappot gemaakt of ondergesproeid.

Ontopic:
Het kan zijn dat jouw kat de boel ondersproeid, sommige katten gaan ineens sproeien om hun territorium af te bakenen, maar het kan ook zijn dat die 2 vreemde katten de boel onder sproeien.
Die van mij hebben er geen problemen mee gehad dat die 2 poezen hier kwamen, dus sproeieden ze ook niet.

Heb je het er al wel eens met je buren erover gehad?
Ik zou het ze wel laten weten dat hun katten bij jullie binnenkomen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Bizley
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2010 13:58
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Rivaliserende katten pissen tegen mijn deur

Bericht door Bizley »

Lavendel zal niet altijd helpen, we hebben 9 katten en
ze zijn er allemaal gek op.
Er liggen hier speciale lavendelzakjes waar ze
mee spelen.

Wat de urinegeur weghaalt is Ecodor,
werkt perfect.
Katten......het genot van een muzikale kruik die
niet afkoeld
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Rivaliserende katten pissen tegen mijn deur

Bericht door Cari »

Is een van de katers soms niet gecastreerd? Die verspreiden namelijk die enorme stank. Ik zou er zeker je buren eens over aanspreken.
Als je niet wilt dat er andere katten binnenkomen en je kat ook niet wilt belasten met halsband en magneet, dan is dit de uitkomst:

http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... rte/145880
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie