Ik ben een beetje ten einde raad en weet niet meer wat ik kan doen, ik hoop dat jullie me advies kunnen geven.
Ongeveer een half jaar geleden kwam er bij mijn ouders een rood katje aangelopen, ontzettend vermagerd en verwaarloosd en heel schichtig voor mensen. Mijn ouders hebben het beestje eten voorgeschoteld, wat erin resulteerde dat ze elke ochtend aan kwam lopen, wat lekkers kwam eten en boven bij ze in de slaapkamer ging slapen en rond het avondeten er weer vandoor ging. In het begin wisten ze nog niet van wij hij was, toen kwamen ze erachter dat ze van een van de buren een aantal huizen verderop was. Op een dag stond er een man voor de deur die dreigde mijn ouders te vermoorden omdat ze met hun poten van hun kat af moesten blijven. Mijn moeder heeft toen heel kalm alles uit proberen te leggen want ze weet zelf ook wel dat het niet haar eigendom is, ze zorgde alleen dat ze genoeg te eten kreeg, ze zag er ook al veel opgeknapter uit en durfde zelfs in de buurt van mijn ouders te komen.
Hierna bleef het beestje weer een tijdje weg, en daarna kwam ze weer verwaarloosd aangelopen. Het bleek dat ze erg mishandeld werd door de eigenaar, dat de man zelf een psychopaat bleek te zijn en ook vaak in inrichtingen werd opgenomen. De man is een tijdje weggeweest en is sinds een week weer terug. Mijn ouders hoorden veel geschreeuw en geweld vanuit het huis komen in die week, en ze konden alles horen wat ze met de kat deden en hoe ze het over mijn ouders hadden. Er is ook een paar keer een ambulance langsgekomen in die week.
Vandaag belde mijn moeder me overstuur met de mededeling dat ze de kat met eigen handen afgemaakt hebben. Ze kon alles horen in haar eigen huis en die gestoorde man heeft met eigen handen zijn kat vermoord waar mijn ouders zo goed verzorgd hebben

Ik ben hier ook helemaal kapot van en heb heel erg de neiging om de dierenbescherming te bellen, maar dit kan dus absoluut niet :/
Wat nu?