Kitten een paar uur na aankoop overleden

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Nyncke »

Als ik zelf een nestje heb dan maak ik met de nieuwe eigenaren meteen de afspraak dat ik nog eens kom kijken...bij mijn laatste nestje zijn mensen halsoverkop verhuisd, dat vind ik erg vervelend dat ik ze niet meer kan volgen.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door JLC »

Erg goed van je. :eclap:

Toen ik Jaap en Lizzie op kwam halen, hebben mijn man en ik ook bijna een uur gepraat met de mensen bij wie ze vandaan kwamen. Daarna heb ik nog een paar keer e-mail contact met ze gehad en heb ik een aantal foto's van mijn katten toegezonden.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door loek »

Alex,
Het is achteraf gepraat. Maar ik kan me alleen maar aansluiten bij voorgaande berichten. Ik snap ook niet dat je de kitten zo bij deur hebt overgenomen. Persoonlijk heb ik een hele avond bij de persoon in huis gezeten die het nestje had. Gekeken hoe de kittens reageerde, of ze niet schuw waren etc etc. Gevraagd of ze hun inenting al hebben gehad etc etc. Als het katje oud genoeg was geweest om mee te nemen dan had ze al haar eerste inenting moeten hebben gehad bijv. (en de kosten daarvan vraagt, zeker iemand die het kitten op marktplaatst zet, wel van je terug)

Maar goed. Op dit moment heb je niet zoveel aan dit soort kritiek, behalve dan dat mocht je ooit weer een kitten aanschaffen je een stuk wijzer bent (hoop ik).

Ik ben blij dat je iniedergeval de moeite neemt om een poging te doen deze vrouw aan te pakken. Ik hoop ook dat dit lukt! En dat je ons op de hoogte wilt houden.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door puck0906 »

het meeste is al gezegd maar wat ik belangrijk vind om nog even te zeggen is dat je bij een kitten uit het asiel niet duur uit bent. Sterker nog je bent goedkoper uit! Ik heb begin augustus via http://www.dierenasiels.com 2 kittens gevonden (je kan op asiel en foto's enzo zoeken) Deze kittens kwamen uit een soort pleeggezin en die mensen hebben deze kittens groot gebracht. De kittens waren dus huiselijk en gewend aan andere katten en aan bv geluiden zoals de stofzuiger. Dat is al een groot voordeel kan ik je zeggen. Daarbij betaalde ik 90 euro per kitten maar let op dit is incl. 2 x ontwormen, 1 x ontvlooien, chippen en steriliseren! Alleen het steriliseren kost normaal gesproken al meer dan die 90 euro! Kortom, alleen op deze manier ben je verzekerd van een gezond dier en er staat ook op de bevestiging dat je nog 'garantie' hebt. Ik begrijp dat er mensen zijn die het nog via marktplaats doen omdat die niet beter weten maar aub denk aub eerst aan bovenstaande voordat je beslissingen neemt. Mocht je dus nog een kitten willen kijk dan is op deze site....... Succes en ik hoop dat je van deze ervaring geleerd hebt.

ik vergeet dat 2x inenting er ook nog bij zit........
Gebruikersavatar
BonnieKiki
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2009 12:33

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door BonnieKiki »

Hallo,

Ik heb afgelopen zondag twee kittens gehaald bij een Belgisch opvanggezin. Daarvóór had ik mij al weken georiënteerd op internet bij allerlei dierenasiels en kattenopvanghuizen. Een collega verwees mij ook naar Marktplaats maar daar heb ik maar heel even gekeken. Kan mij vaag herinneren dat ik daar die advertentie ook ben tegengekomen maar ja, dat kan ook van een van de andere sites zijn geweest. Al van begin af aan vertrouw ik dergelijke sites niet als het om levende wezens gaat. Een dierenasiel of opvangtehuis schept toch meteen meer vertrouwen en loop je minder kans om, hoe toepasselijk in deze situatie, een kat in de zak te kopen. Mijn katjes hebben de eerste inenting gehad en ik heb daar in dat opvanghuis mijn ogen goed te kost gegeven voordat ik de katjes koos. Zekerheid krijg je natuurlijk nooit, die van mij kunnen ook nog ziek worden. Ik was er ook niet kapot van dat ze pas 9 weken zijn maar ja, er was geen moederpoes en ze zijn dus met het flesje grootgebracht.
Heel triest voor jou en het kleine katje. Tegen dergelijke praktijken zou iets gedaan moeten worden.
Mijn advies voor de volgende keer: Oriënteer je goed voordat je een katje pakt en nooit kopen via marktplaats of andere verkoopsites. Betaal liever wat meer, het bespaart je veel ellende en verdriet.
Sterkte,
Marieke.
annemeehart
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2010 15:34

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door annemeehart »

Lieve mensen,
Dit soort praktijken gebeuren continu, en ik vind het ook heel erg wat barmentlo is overkomen. Natuurlijk moet je geen katje van zo jong kopen, en je ziet het verschil erg goed. Maar wat als eerder is gezegd, dit overkomt je geen tweede keer.. en de positieve kant aan dit verhaal is wel dat die vrouw nu in de gaten word gehouden, ookal is iemand er de dupe van, wat heel spijtig is, deze vrouw is nu wel bekend, en dat zie ik als iets heel positiefs.
Ik vind het jammer dat er zo op word gehammerd dat barmentlo een te jong katje heeft gekocht wat veel te jong is en wat niet kan volgens iedereen.. het gebeurt zo vaak! en het is zielig, en ik vind het vooral heeeeeel erg vervelend voor barmentlo!
Succes barmentlo! mijn steun heb je!
Plaats reactie