De reden dat ik mijn katten buiten doe is omdat mijn ene kat Flea helaas al gewend was om al van kleins af aan naar buiten te gaan. Flea was 4 maanden toen ik hem kreeg en de vorige eigenaar was helaas gewoon te makkelijk in in het buitenlaten van zijn katten.
Ik heb echtwel geprobeerd om Flea binnen te houden, sowieso de eerste 2 tot 3 weken,maar hij stond steeds bij de deur te miauwen. Ik vond het zo sneu voor hem dat hij niet naar buiten mocht van mij, dat ik hem op een gegeven moment na de castratie, vaccinatie en chip naar buiten heb laten gaan.
Toen ongeveer 8 maanden later kreeg ik Sam. Die bleef eerst wel 4 weken binnen. Maar na een tijdje heb ik hem ook maar naar buiten gelaten omdat hij graag wilde. Hij zag iedere keer dat zijn maatje Flea naar buiten ging, dus wilde hij dat ook. Hij stond regelmatig bij het luikje.
Ik heb er geen spijt van dat ik m'n katten naar buiten laat gaan. Het is hier één grote speeltuin hier. Ze kunnen boompje klimmen, verstoppertje spelen in de bosjes, ze spelen met de buurtkatten....
Dit zal ik ze nooooit ontnemen.
Ik weet ook van mezelf dat als ik niet in een 'katvriendelijke' buurt had gewoond, dan had ik ze ECHT NIET buiten gelaten hoor!!! En de mensen in de buurt zijn gek op de katten, heb nog nooit een klacht gehad. Hier wonen ouder mensen onder mij (ik woon in een etagewoning) en die vinden het juist gezellig als mijn katten en de andere buurtkatten even langskomen.
Maar ik respecteer wel dat er mensen zijn die hun kat liever binnenhouden hoor! Ieder z'n eigen keus.
Maar helaas had ik niet echt de keus, er was al gekozen voor mij. Ondanks dat ik het wel geprobeerd heb om met name flea binnen te houden.
Trouwens, Flea is meer een buitenkat dan Sam. Sam zit wel meer binnen.
Maar goed, hierover kunnen we eindeloos over discusseren....ik weet hoe de meeste van jullie erover denken, jullie weten hoe ik erover denk. En dat zal niet veranderen.
Sorry voor het lange verhaal. En volgens mij had ik hier al wel eens eerder verteld waarom ik m'n katten buiten laat....