Dierenarts

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Dierenarts

Bericht door Claudia007 »

We zijn allemaal wel eens bij de dierenarts geweest met onze katten.

Mijn vraag is luisteren jullie altijd naar het advies van de dierenarts of gaan jullie ook uit van jullie eigen gevoel.

Want soms worden er dingen gezegt waar ik mijn twijfels bij heb en dan lap ik het aan mijn laars en ga naar een andere DA.

Mijn kat had namelijk leukemie, aids of niesziekte :edoh:
Maar ging weg met ab voor een virusje......ja haar tand vlees was rood vandaar die conclusie van de DA

ben benieuwd of dat jullie wel eens jullie eigen gevoel volgen.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Dierenarts

Bericht door ayla »

o zeker dat ik wel eens mijn eigen gevoel volg!
soms worden er ook zulke tegenstrijdige adviezen gegeven.

neem Felix, die mocht absoluut niet de bench uit van de DA. Nou mooi dus dat ik hem af en toe uit de bench heb gelaten en bijvoorbeeld op de bank heb gelaten en kleine stukjes liet lopen. Achteraf gezien schot in de roos, hierdoor zijn zijn spieren niet helemaal verslapt en gaat het herstel nu een stuk minder lang duren. DA gaf nu aan dat het wellicht ietwat overdreven was om het advies te geven om hem nooit uit de bench te halen!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Dierenarts

Bericht door JLC »

Tot nu toe ben ik tevreden over mijn DA en zijn adviezen. En mijn gevoel zegt mij dat mijn DA een goede DA is. Als ik het niet zou vertrouwen, dan zou ik een nieuwe zoeken. Het is altijd belangrijk om wel vragen te stellen aan de DA over de behandeling, over de medicijnen die hij/zij voorschrijft. Zelf nadenken hoort er natuurlijk wel bij. Ergens in afgestudeerd zijn, is geen garantie dat zo'n iemand het altijd bij het juiste eind heeft. Per slot van rekening is de DA ook maar gewoon een mens en die kan dus ook fouten maken.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dierenarts

Bericht door Adriana »

mijn dierenarts weet dat ik meedenk en hij weet ook dat ik desnoods net zo lang zoek totdat ik de informatie gevonden heb.
hij weet dat wij de nodige dierenartsen achter de rug hebben en zelf heeft hij een aantal collega's hoog zitten (en weet dus ook wie de koekenbakkers zijn)....
hij weet dat ik niet verwacht dat hij alles weet en soms zegt hij dat ik sommige dingen beter weet.
hij weet ook dat wij erg veel waardering voor hem hebben en dat de katzels dol op hem zijn en dat we zijn adviezen (hij is da/oncoloog/chirurg voor moeilijke gevallen) altijd ter harte nemen. hij kan oprecht blij zijn als iets is goed gegaan en piekert met ons mee als het nodig is.
hij overlegt doorgaans maar een aantal zaken zet hij gewoon in gang en hij weet dat hij de dierenarts is en ik een betrokken baasje.
en als ik wil afwijken dan geeft hij aan hoe link dat eventueel is, dat meld ik hem vooraf met het waarom en op welke manier ik ga afwijken, zodat hij kan aangeven waar ik op moet letten...
het heef alles te maken met volwassen en zorgvuldig met elkaar omgaan.
het dominante 'doe wat ik zeg want ik heb er voor doorgeleerd'-type werkt bij mij niet en respect voor een dierenarts moet je opbouwen, dat is er niet vanzelf.
en het komt van twee kanten, want je moet als baasje zelf ook zorgvuldig met je dierenarts omgaan.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dierenarts

Bericht door sandy »

Toen Cookie zo ziek was vorige week had ik gevraagd of het zinvol was om ananassap te gaan geven om een eventuele verstopping wat het dus wel bleek te zijn op te lossen.
Heb 2 andere dierenartsen gebeld en mn probleem voorgelegd, gezien ze dus een volle maag had en meer erbij gevaarlijk kan zijn en zij adviseerden me om dit juist wel te doen.
Normaal neem ik zelf die beslissing maar omdat ze ernstig ziek was twijfelde ik, blij dat ik dus het advies van de andere 2 heb opgevolgd omdat ik anders geen Cookie meer had gehad.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Dierenarts

Bericht door Kattenbella »

Hier een prima werkrelatie met de dierenartsen. Ze luitsteren zeker ook naar mij. Mijn kleine Perry is geopereerd, omdat ik dat wilde. De operatiearts vond het onzin. Hij bleek vol kanker te zitten en anders een langzame, pijnlijke dood tegemoet te gaan.
Ik luister ook naar hen en gebruik ook wel natuurlijke middelen in overleg. Soms kan dit beter zijn. Ook met voeding zitten we op 1 lijn. Ik voer vers, maar soms ook (tijdelijk) dieetvoeren. Met zoveel dieren is het belangrijk vertrouwen te hebben in elkaar en elkaar ook adviezen te geven. Dit was ook niet zomaar zo, soms moet je geduld met elkaar hebben ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Dierenarts

Bericht door jojo »

Ook hier iemand met prima ervaringen met de dierenarts. We kennen elkaar al aardig wat jaren en we hebben al heel wat afgepuzzeld met elkaar over de behandeltafel heen. Mijn inbreng telt gewoon mee en wordt beslist niet ervaren als bemoeien of iets dergelijks. Toch vertrouwen wat je over en weer opbouwt in de loop van de tijd.
Gebruikersavatar
pat en dais
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2010 18:16
Locatie: Middelburg

Re: Dierenarts

Bericht door pat en dais »

Mijn dierenarts is geweldig, maar als ik hoor wat zijn assistente allemaal verkoopt voor onzin sla ik steeds weer stijl achterover. Je zou bijvoorbeeld maar niet weten dat knoflook hartstikke giftig is voor katten, en zij raad je dat aan tegen vlooien. Of ze heeft zelf gefokt maar vind het dan onzin om te testen. "testen? wat is dat nu weer voor onzin???" Ze wilde ook de datum van de rabbies inenting wel even mee sjoemelen zodat ik toch naar een show kon wegens de 20 dagen regel. ja dahaaag! dan maar geen show hoor! echt, ik heb het nu al een paar keer aangekaart, maar ze doen er niet veel mee.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Dierenarts

Bericht door Roos en Minousch »

Ik luister best naar mijn da, maar vind het niet erg als ik met haar meedenk, en dat gebeurt best vaak, ze laat het ook aan mij over met Minousch en de suiker, natuurlijk hou ik haar op de hoogte, maar op het forum hebben ze er meer verstand van, en zij kent dat forum, en geeft mij gelijk.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dierenarts

Bericht door Adriana »

oh ja, op de suikerkatten/diabetenkatten-forums hebben ze veel meer ervaring met het behandelen en begeleiden van diabeetjes.
mijn dierenarts roept dat ook maar we sluiten dat altijd wel heel goed kort want over complicaties wordt ook een heleboel onzin geschreven en dan is het goed om iemand te raadplegen die er echt voor heeft doorgeleerd en de middelen onder handbereik heeft om (vaak onmiddellijk) verder onderzoek te doen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Felhestia
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jul 2010 16:17
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Dierenarts

Bericht door Felhestia »

Ik ben niet zo onder de indruk van de meeste dierenartsen en ga vooral op mijn eigen verstand en gevoel af. Bij twijfel ga ik gewoon een second opinion halen bij een andere dierenarts.
Naar veel dingen luister ik niet, omdat ik daar gewoon heel anders over denk. (bijv. vaccinatie, voeding, ontwormen/ontvlooien)
Groetjes van Ester.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Plaats reactie