Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
King
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:38

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door King »

King is nu 12 weken en krijgt van RC kitten 30 gr brokjes per dag en 100gram natvoer van whiskas, Rc babycat, almo nature, animoda en shinycat. 3 porties van 10gram verdeeld over de dag en rond 6 uur 50gram natvoer en vlakvoor het slapen gaan krijgt hij weer 50 gram.
Ik geef verschilende soorten natvoer per dag zodat hij geen kieskeurige eter wordt later
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door Adriana »

en dat laatste helpt echt en is heel heel erg verstandig!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
King
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:38

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door King »

@Adriana die tip heb ik nog van jou gehad en dat was een erg goede!
Tot nu toe eet king ze allemaal zn voorkeur gaat wel uit naar Animoda heb ik gemerkt
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door Adriana »

hoi/hoi, neem aan dat het erg goed gaat met de kleine/snel groter wordende King!
misschien nog iets om in je achterhoofd te houden:
als King goeie kwaliteit brokjes krijgt bv almo, animonda, sanabelle dan is dat compleetvoer en kun je hem wat natvoer betreft ook heel goed de huismerken van de grote grutters voeren en dat scheelt aanzienlijk in prijs. Jumbo/O'Lacey, AH, Hoogvliet/Deen hebben eigen merken in foliezakjes en kuipjes en die zijn qua samenstelling prima voor erbij.
en dan af en toe heel klein beetje rauw (bv) lamsvlees en/of ei en wat gras naar behoefte en :kissykissy: tlc en daarmee heeft King alles wat zij hartje en maagje nodig heeft!
( :kissykissy: tender loving care = spelletjes en knuffels en vooral veel van het laatste..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
maxkranen1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2010 11:43

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door maxkranen1 »

Wij zelf geven de katten ongeveer 2 keer per dag eten. Vooral geen vis-brokjes (Dat stinkt :esick:) xD. Nee, serieus, 2 keer per dag, soms 3, als ze er echt om lopen te zeuren :grin:
Izzy (3), Spikey (4)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door jennli »

Wij voeren 2x per dag brokjes, We zijn pas overgestapt van Prins Adult naar Orijen. Ik had het ide dat ze de Prins lekkerder vonden. Die vond ik ook wat knapperiger overkomen. De Prins rook ook minder sterk dan Orijen. 's avonds krijgen ze ieder nog een kwart blikvoer. Dat vinden ze echt smullen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
kellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:20

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door kellie »

bij mij kunnen ze de hele dag brokjes eten,en krijgen ze 2x per dag nat voer.ze worden steeds ouder zijn nu 5 maanden en eten steeds meer.de een eet meer brok en de ander houd meer van natvoer.maar ze eten eigenlijk alles.
Tijgertje15
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2010 20:56

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door Tijgertje15 »

Ik werk met kittens en katten van alle leeftijden en ik geef alle kittens kittenvoer en de katten gewoon kattenvoer en eigenlijk kunnen ze dan eten wanneer ze willen, en 's avonds krijgen ze vlees.
Als dit niet werkt en hij alles in één keer opeet, kun je ook gewoon 's ochtends, smiddags en 's avonds hem iets te eten.
En anders als je 's middags niet thuis bent 's ochtends brokjes en dan 's avonds als je thuis komt vlees.
Carlap
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2010 12:33

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door Carlap »

Wij geven onze volwassen katten ( 2 en 3 jaar oud ) 2 keer per dag een maaltijdzakje, verdeeld over twee bakjes. Dan eten ze ieder de helft op. Wij wisselen de merken elke 2 weken af, omdat ze anders niet meer goed willen opeten. We gebruiken dan Whiskas, Felix of eigen merk. Ik vind het onzin om heel duur voer te kopen voor mij katten, als ze van goedkoop voer ook gezond blijven.
Verder kunnen ze onbeperkt harde brokjes eten. Hiervan koop ik altijd het eigen merk van de supermarkt EM-TE ( markant ). Dit vinden ze erg lekker.
Ze krijgen altijd om 07:00 uur en om 18:00 uur zacht voer. Tussendoor krijgen ze nog wel eens een paar Whiskas Temptations snoepjes.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door Adriana »

de ervaring carlap en welkom ;-) op het Forum, leert dat er in goedkoop voer erg veel graan (vulmiddel en goedkoop) zit.
de stofwisseling van een kat is daar niet op ingesteld want vleeseter (vogeltjes/muisjes).
bij sommige katten gaat dat een tijd goed maar bij de meeste katten leidt dat vaak tot overwicht, soms in combi met diabetes en zeker weten: blaasgruis!

de kosten die je met het goedkope voer hebt uitgespaard, kun je dan bij de dierenarts achterlaten. kijk eens bij bv Sanabelle en/of Perfect/Fit bij Zooplus boven aan de pagina naar de kiloprijs, dat verschilt niet zoveel en de kwaliteit is zo oneindig veel beter!
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... _fit/29890

gun je katzels goed voer, je eet zelf toch ook geen bagger?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door Peet »

Even een vraagje over voeding.
Ik geef ze s'avonds, als extratje een kwart uit zo'n blikje natvoer. (zo'n klein, plat doosje, niet de grote blikken)
Nu koop ik gewoon de goedkope omdat het niet voor de volledige voeding is, dan krijgen ze brokken.

Maar nu blijft Dodge een beetje breiige ontlasting houden. Ik weet ook wel dat dat van natvoer ook wel kan. Maar ze krijgen hooguit een half bakje op een dag, meestal een kwart bakje.
Maar nu ben ik wel benieuwd welk merk nu dan eigenlijk echt goed is van dit extratje. Zeker voor de drollen van Dodge.
Ik zie zóveel staan, Sheba, Wiskas, Gourmet en de vrije merken.
Maar welke is het beste voor de drollen :grin:


Als brok ben ik aan het overstappen op carocat. (kip en rijst heb ik nu)
Vanuit het asiel kreeg hij Prins. Dat at hij hier nu al 2 weken en nog steeds geen normale drollen. Ben wel benieuwd hoe hij het op de carocat gaat doen.
Hij heeft ook een tubetje pro-biotica nu van de da gekregen.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door pearlsofpassion »

Carocat ken ik niet, maar de natvoermerken die je daar noemt zijn allemaal niet zo best.
Je kan voor evenveel of zelfs minder geld op zooplus vanalles vinden dat veel beter is.
Kijk de samenstelling eens na, GEEN suiker, melk of granen in natvoer. Zo zijn er verschillende die goedkoper zijn dan Gourmet!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door MarjanR »

Ik moet het een klein beetje eens zijn met Valerie.. ;)

Maar ik heb het idee dat het jou niet om het geld gaat.
Waarom stap je niet een keer de ds binnen en vraag om bijvoorbeeld Almo Nature?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door Peet »

Het gaat mij inderdaad met die bakjes niet om het geld. Wil best goedkoop geven als het om extra's gaat, altijd fijn natuurlijk. Maar gezien ik Dodge zijn drollen normaal probeer te krijgen geef ik inderdaad liever een paar centen extra uit voor dit extratje s'avonds.

Ik zit gelijk op Zooplus te kijken. Ziet er wel netjes uit dat Almo Nature.
Bedankt voor het meedenken!
Van Wiskas wist ik inderdaad dat het niet zulk best voer was.


............


Heb net 2 setjes van Almo Nature besteld.
Geef echt liever een wat beter extratje. Benieuwd wat ze ervan gaan vinden.
Eigenlijk zijn het allebei hele makkelijke eters, dus denk wel dat ze dit ook gaan lusten.
Laatst gewijzigd door Peet op 21 dec 2010 19:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet

Bericht door castratenkoor »

Miamor blik is dan ook een idee.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie