Bloed bij anus van kater -> darmontsteking
Bloed bij anus van kater -> darmontsteking
Hallo,
Ik heb deze site pas ontdekt en zou graag wat willen vragen .
Mijn rode tweejarige kater heeft soms bloeddruppeltjes rondom zijn anus ,---bij de ontlasting is niets te zien---- .Ik zie het wanneer hij op zijn kussentje heeft gezeten . Eerst dacht ik dat het kwam omdat hij af en toe wat blikvlees naast zijn brokjes kreeg (een beetje). Daar ben ik een poosje geleden mee gestopt ,maar zag gisteren toch weer wat bloed.
Verder is het geen grote eter. Hij eet zijn brokjes verder niets. Geen kattensnoepje ,geen stukje vlees niets . daarom is het toedienen van ontwormtablet steeds een crime. Hij is niet echt mager maar er zou wel wat bij mogen . Verder is hij tierig en speels en maakt geen zieke indruk . Wie weet raad ?
Groetjes Annebeth
Ik heb deze site pas ontdekt en zou graag wat willen vragen .
Mijn rode tweejarige kater heeft soms bloeddruppeltjes rondom zijn anus ,---bij de ontlasting is niets te zien---- .Ik zie het wanneer hij op zijn kussentje heeft gezeten . Eerst dacht ik dat het kwam omdat hij af en toe wat blikvlees naast zijn brokjes kreeg (een beetje). Daar ben ik een poosje geleden mee gestopt ,maar zag gisteren toch weer wat bloed.
Verder is het geen grote eter. Hij eet zijn brokjes verder niets. Geen kattensnoepje ,geen stukje vlees niets . daarom is het toedienen van ontwormtablet steeds een crime. Hij is niet echt mager maar er zou wel wat bij mogen . Verder is hij tierig en speels en maakt geen zieke indruk . Wie weet raad ?
Groetjes Annebeth
Re: bloed bij anus van kater
Hoe weet je zo zeker dat het van zijn anus afkomt?
Je ziet het alleen op het kussentje? Want dan zou het ook heel goed kunnen dat het van de penis afkomt. Merk je in de kattenbak niets aan de plasjes?
Misschien kan je een keer urine opvangen (bij de DA hebben ze hele fijne korreltjes incl pipetje en buisje om het in op te vangen) en na laten kijken bij de DA?
Mijn kater verloor achteraf ook af en toe een druppeltje bloed, en die blijkt blaasgruis te hebben.
Bloed uit de plasbuis duidt meestal op gruis of blaasontsteking of iets in die richting.
Je ziet het alleen op het kussentje? Want dan zou het ook heel goed kunnen dat het van de penis afkomt. Merk je in de kattenbak niets aan de plasjes?
Misschien kan je een keer urine opvangen (bij de DA hebben ze hele fijne korreltjes incl pipetje en buisje om het in op te vangen) en na laten kijken bij de DA?
Mijn kater verloor achteraf ook af en toe een druppeltje bloed, en die blijkt blaasgruis te hebben.
Bloed uit de plasbuis duidt meestal op gruis of blaasontsteking of iets in die richting.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Re: Bloed bij anus van kater
Nee, hoor het komt zeker niet van de penis. Het zit ook niet inof bij de ontlasting . Het lijkt erop dat het wat druppeltjes zijn die vrij komen na zijn kattebak bezoek .
Heb hem deze week eerst weer eens ontwormd (wat steeds een strijd is ) Ik kan hem niks "'lekkers " geven waar dat pilletje inzet omdat hij alleen en uitsluitend brok eet .
Ga vlogende week toch bij de DA langs
Dank je wel voor je antwoord. Groetjes Annebeth
Heb hem deze week eerst weer eens ontwormd (wat steeds een strijd is ) Ik kan hem niks "'lekkers " geven waar dat pilletje inzet omdat hij alleen en uitsluitend brok eet .
Ga vlogende week toch bij de DA langs
Dank je wel voor je antwoord. Groetjes Annebeth
Volgende week??
Is er geen mogelijkheid om eerder te gaan?
Bloedverlies betekend meestal "nietgoed!".
Niet dat ik je wil verplichten eerder te gaan, maar lijkt mij wel verstandiger.
Succes in ieder geval, hou je ons op de hoogte?
Is er geen mogelijkheid om eerder te gaan?
Bloedverlies betekend meestal "nietgoed!".
Niet dat ik je wil verplichten eerder te gaan, maar lijkt mij wel verstandiger.
Succes in ieder geval, hou je ons op de hoogte?
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Het kan zijn dat zijn ontlasting te hard is en dat hij anuskloofjes heeft. Dat gaat1 steeds weer bloeden als hij op de bak gaat.
Ontwormen kan ook met pipet in de nek, vraag de da er eens naar.
Ontwormen kan ook met pipet in de nek, vraag de da er eens naar.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Hallo Dinie,
Oh . Dat klinkt erg aannemelijk,helemaal niet aan gedacht . Bedankt . Ik hoop dat het dat is (liever als
een darmontsteking )Ga zowiezo naar de DA.
Groetjes Annebeth
Oh . Dat klinkt erg aannemelijk,helemaal niet aan gedacht . Bedankt . Ik hoop dat het dat is (liever als
een darmontsteking )Ga zowiezo naar de DA.
Groetjes Annebeth
Maandag met kater Harrie naar de DA geweest nadat ik in het weekend weer wat druppeltjes bloed vond . Het bleek een darmontsteking te zijn door een worminfectie. Heb druppeltjes gekregen tegen de infectie en pipetjes om hem in het vervolg beter en op een `vreedzame`manier te ontwormen .
Verder was hij kerngezond en in goede conditie . Hij is niet erg groot ,maar weegt 4 kilo . Dus komt alles hopelijk weer goed.
Groetjes Annebeth
Verder was hij kerngezond en in goede conditie . Hij is niet erg groot ,maar weegt 4 kilo . Dus komt alles hopelijk weer goed.
Groetjes Annebeth
Oké, hopelijk knapt ie weer op.
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14