Eet slecht en voelt warm na verhuizing

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
ries
Kitten

Eet slecht en voelt warm na verhuizing

Bericht door ries »

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en omdat ik zo 123 niks kon vinden mbt mijn vraag toch maar een berichtje uit bezorgdheid; Ik ben zondagavond met mijn 2 katten verhuist. De oudste ging meteen op ontdekking en lijkt t prima te vinden maar Monster, de jongste, kruipt weg en eet nauwelijks. Gisteravond leek ie ineens op te leven, begon te eten en te drinken ging rond kijken in huis en heeft daarna nog lopen spelen. Sinds vanochtend is er echter weer geen beweging in te krijgen en ik heb m nog niet zien drinken. Hij heeft alleen een paar kattensnoepjes gegeten uit de hand. Hij voelt ook wat warmer aan dan gewoonlijk. Het is altijd al een gestresst katje geweest en bang voor alles wat nieuw is dus ik had wel een beetje zo'n reactie verwacht....ik weet alleen niet hoe lang zoiets mag duren en drinken is toch wel essentieel lijkt me. Als er iemand hier advies of ervaring heeft, hoor ik het graag want ik wil het hem nu ook niet aandoen weer in de auto naar de dierenarts te moeten als dat niet direct nodig is.

alvast hartelijk dank!

groet,

Richelle
MBHK
Huiskat
Huiskat

Re: Eet slecht en voelt warm na verhuizing

Bericht door MBHK »

Allereerst van harte welkom! :D Ik ben nog nooit verhuisd met mijn katten. Het klinkt alleen een beetje hetzelfde als wanneer er een nieuw katje in huis komt. Die moet zich ook altijd even acclimatiseren. Laat hem even een ontdekkingsreis uitvoeren en wellicht is het morgen/overmorgen stukken beter. Wanneer er geen verbetering in zit zou ik voor de een telefoontje plegen naar de DA. Succes!

Monster, wat een leuke naam! Wat voor katten heb je? Ben niet nieuwsgierig ;-)
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
ries
Kitten

Bericht door ries »

hi

bedankt voor je reactie! Nou het lijkt erop dat het gewoon met ups en downs gaat. Dan trekt ie zich een halve dag terug en lijkt helemaal slap een futloos en ineens staat ie op gaat eten, drinken, heel aanhalig doen en de boel verkennen, wassen en dus normaal doen. Lijkt een beetje op een depressie dus, haha. Ik heb 2 cypers. De oudste is uit het asiel en vandaar dus ook wel een taaie en niet zo snel van slag te brengen en de jongste is als baby bij me gekomen en kent dus niet anders... Nou gelukkig gaat het hier weer de goede kant op. Veel verwennen met knuffels en lekker voer :)

grt Richelle
MBHK
Huiskat
Huiskat

Bericht door MBHK »

Goed om te lezen, Richelle! Indien de situatie veranderd zou ik toch even met de DA contact opnemen! :D
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Plaats reactie