Mowgly hangt ineens in de gordijnen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
mowgly
Kitten

Mowgly hangt ineens in de gordijnen

Bericht door mowgly »

sinds een paar dagen gaat mowgly in eens vol met haar nagels in de slaapkamer gordijnen hangen.Dit heeft ze nooit eerder gedaan ook zit ze er steeds aan te ruiken als of er een lekker geurtje in zit. ik heb ze niet gewassen o.i.d. Maar het zijn wel dure goedijnen en er komen allemaal halen in. Gevolg ze kan niet alleen in de slaapkamer zijn .ze neemt echt een aanloop.Iemand ervaring wat ik hiet tegen kan doen ????
loek
Jaguar
Jaguar

Re: Mowgly hangt ineens in de gordijnen

Bericht door loek »

Hoe oud is mowgly?
Weet je zeker dat er geen beestje ofzo in de gordijnen zit? (vliegje ofzo?) Bij mij hadden ze het ook in geen tijden gedaan namelijk maar gisteren hing Muis erin.....heel gat in de gordijnen, oeps. Maar dat kwam dus omdat ze achter een beestje aanzat. Nu heb ik bewust oudere gordijnen laten hangen totdat ze wat ouder zijn ;-) Dus vind het niet zo'n probleem dat scheelt.

Verder kan de geur van gordijnen veranderd zijn door de zon? Of misschien zit ze schaduw of zon erdoor heen??????

Het zal vast een fase zijn.....maar ja niet fijn natuurlijk. Wat doe je normaal als ze iets doet wat niet mag? Of heb je (net als ik) niet zoveel regels?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik heb om die reden overal lamellen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
mowgly
Kitten

Bericht door mowgly »

tja de gordijnen had ik al een jaar voor dat mowgly in huis kwam. Ze is nu 5 jaar oud.Met planten eten o.i.d kwam de plantenspuit goed uit maar dat maakt haar niets uit. ze loopt weg draait zich om en begint opnieuw. Ik dacht ook een vlieg ofzo maar kan totaal niets vinden .Een ander geurtje door de zon zou wel kunnen .Maaaaaaar hoe leer je haar weer af ? Voorlopig maar de deur dicht.
MBHK
Huiskat
Huiskat

Bericht door MBHK »

Hier hetzelfde! Inmiddels doen ze het niet meer, GELUKKIG! Heb bij de DS keep-off spray gekocht. Las alleen in een ander topic dat deze manier niet echt vriendelijk is tegenover het dier. Een alternatief was geloof ik zwarte peper i.v.m. dat het een natuurlijk product is. Wellicht dat je daar iets meer tips van kunt zoeken of in dit topic krijgt van andere forumleden. Dat had ik eerder moeten weten! ;-) Maar goed, destijds werkte het bij mij wel! Als je voor die spray kiest (zou zoeken naar andere optie) houdt er dan rekening mee dat je het niet direct of in de ''buurt'' van je gordijnen/laminaat spuit i.v.m. dat het zou kunnen verkleuren. Op het label staat wij als mensen de geur nauwelijks kunnen ruiken, dit is niet waar. Het stinkt behoorlijk!

Tevens is de komst van een hele grote krabpaal met hoogteverschil, mandjes en huisjes de koop van jaar geworden! Sinds deze er staat hebben ze nergens anders oog voor! Misschien kun je daar een lapje stof in hangen die wel kapot mag? Succes! Hoop dat je er iets mee kunt.. :D
Laatst gewijzigd door MBHK op 06 jul 2010 13:00, 3 keer totaal gewijzigd.
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Hihi ze doet haar naam eer aan.....

Ik zou haar dan uit de gordijnen halen en dan 'NEE'erbij zeggen en dit consequent herhalen wanneer ze weer in d egordijnen hang. Of de plantenspuitgebruiken.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
loek
Jaguar
Jaguar

Bericht door loek »

Zou het ook zo aanpakken als umimeis zegt. De keep of spray is inderdaad ook het poberen waard. Dat het niet diervriendelijk zou zijn? Ik weet alleen dat iemand dat schreef omdat een kat van een kennis van haar het op had gelikt....dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling en iets om op te letten. Maar verder lijkt het me geen probleem. (en peper minder diervriendelijk....als de kat het echt opsnuffeld...auwie, zou je eerst als mens dan moeten proberen denk ik..mij lijkt het vrij pijnlijk)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
MBHK
Huiskat
Huiskat

Bericht door MBHK »

Tjah, daar zeg je wat over beide! Helemaar waar! Ik ga het zo proberen. De uitslag volgt later vandaag! :D
Het is geen hond bekend,
Adriana

Bericht door Adriana »

eén of twee brede krabplanken bovenelkaar tegen een muur bevestigen wil ook nog wel eens helpen
wil ze klimmen of zich heel ver uitstrekken?
MBHK
Huiskat
Huiskat

Bericht door MBHK »

Het resultaat! Getest op: MIJZELF! :D

Opsnuiven van zwarte peper is geen succes, AUW! :( Was te voorspellen! ;-) Mijn katten liepen met een boog om de zwarte peper heen. Heb ze erbij gezet en liepen heel gauw weer weg. Volgens mij is de conslusie dat ze dus nooit echt bij de zwarte peper zullen komen.

Opsnuiven van de keep-off spray ga ik niet proberen. Alleen de lucht van de spray ruikt al chemisch! Was dan ook zeer blij dat ik het hier kon afschaffen. Toch wel mijn dank dat het destijds heeft gewerkt. :oops:
Het is geen hond bekend,
Plaats reactie